Coronavirus #3

Nou bijv, als vrienden of ik in de zorg werken en veel mensen zien zeg ik al direct nee.

Als je partner zoals ik beschreef nog thuis woont en in dat gezin wel veel beweging is in contacten (bijv door vitale beroepen oid) zou ik een andere afweging maken dan wanneer je allebei helemaal alleen woont.
Als je ouders boven de 65 zijn, zeg ik ook even nee.
Zijn er kinderen bij, dan is afstand houden wss dusdanig moeilijk dat ik ook nee zou zeggen.
Naja dat soort dingen haha

Edit: volgens mij denk ik te veel

Denk jij dat de coronacrisis invloed zal hebben op de studiekeuzes van (toekomstige) studenten?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Ik ben ook heel streng daarin. Heb mijn vriend al drie weken niet gezien, kapot vervelend en kut en we missen elkaar zooooo erg maar ik ga hem even niet zien was het plan. Ik mis mijn vrienden net zĂł erg. En mijn ouders. Maar voor mij is dat momenteel even niet belangrijker dan de dingen die de overheid aan ons vraagt te doen. En ik denk aan mijn zieke vader, dus voor mij komt corona in die zin ook wel eng dichtbij. Ik wil mijn contacten zeer beperken zodat, als het nodig is, ik naar mijn vader kan (al dan niet vanaf een afstand) Ik denk dat ik in een soort van bubbel zit omdat ik dacht dat velen hun partners momenteel niet zien enzo. :sweat_smile:
Het is kut ja, dus des te meer ik straks zooooooo hard ga genieten van alle mensen om mij heen die ik nu niet zie.
En mijn vriend en ik zijn nu zó overdreven en over the top dagelijks onze liefdes aan elkaar aan het verklaren, zo klef i can’tttt but i love it no shame in our games. Ik mis alles aan hem :cry:
En door de uitslagen hier in de polls begin ik toch te ‘twijfelen’ of ik hierin dan niet te streng ben, stel dat het over 2 week ofzo niet meer te doen is voor mij, ga ik of hij misschien wel tijdelijk hier/daar wonen?

12 likes

interessant! ik zou in eerste instantie denken van niet. wat denken de mensen die op ja hebben gestemd?

80 nieuwe coronadoden, 341 nieuwe ziekenhuisopnames

Er zijn opnieuw 80 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, meldt het RIVM. In totaal zijn er nu 356 doden. Gisteren werden 63 sterfgevallen gemeld, de dag ervoor 34. In 24 uur tijd zijn 852 mensen positief getest op corona, wat het totaal op 6412 brengt. Het RIVM benadrukt dat het werkelijke aantal besmettingen hoger ligt, omdat niet iedereen getest wordt.

Het RIVM meldt ook dat er in totaal 1836 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn of opgenomen zijn geweest. Dat zijn er 341 meer dan gisteren, toen het ging om 1495 mensen. Gisteren was de stijging 265.

“De afgelopen tijd had het aantal nieuw opgenomen patiĂ«nten in het ziekenhuis een oplopende curve. Op dit moment lijkt dit af te vlakken”, laat het RIVM weten. “Dat wijst mogelijk op een voorzichtige afname van de snelheid waarmee het virus zich verspreidt. Dit is een eerste signaal. We kunnen hier geen harde conclusies aan verbinden. De komende dagen moet blijken of er sprake is van een werkelijke afvlakking.”

Sterfgevallen niet altijd direct doorgegeven

Het RIVM wijst erop dat de cijfers die vandaag zijn gemeld, sterfgevallen van meerdere dag betreft. “De sterfgevallen worden niet altijd direct doorgegeven”, laat het RIVM weten.

1 like

Damn 341 is wel erg veel ondanks de andere informatie die in het bericht staat.

1 like

Hoe bedoel je “ter vervanging”?

Als ik niet zou samenwonen zou ik denk ik nog wel gewoon mijn vriend zien, mits we beide alleen wonen en we verder ook niet veel in contact komen met andere mensen.

Nu zie ik alleen mijn man, wonen natuurlijk samen en gaan wel gewoon boodschappen halen enz. Maar we zien geen familie of vrienden. Mijn vader werkt nog gewoon (met de auto naar zijn werk gaan en dan werken), mijn moeder werkt niet maar omdat mijn vader risico groep is doet hij ook geen boodschappen. Dus alles wat mijn ouders nodig hebben dat koopt mijn moeder dan en zij gaat op tijden dat het rustig is en voordat ze thuiskomt alles ontsmetten.

Voor degene die hun vriend/date ofzo missen, jullie kunnen toch ook gewoon een “video date” doen. Dat je een avondje samen afspreekt om in te bellen en dan gewoon bewust wijntje met “elkaar” drinken o.i.d. Denk dat je gewoon creatief erin moet zijn.

Zeker voor de mensen die nog maar “gewoon” daten vind ik dat ze absoluut NIET moeten afspreken, vind het echt een heel ander verhaal als je in een vaste relatie zit en elkaar niet kunt zien. En als je date daar geen begrip voor heeft, in deze omstandigheden zou het ook echt reden zijn om het voor mij dan af te kappen met zo een gast.

Dat bijvoorbeeld je meer zekerheid hebt als je een studie in een bepaalde richting gaat doen of geinspireerd raakt door de zorgmedewerkers o.i.d.

Dat ze een ander persoon mogen zien omdat ze geen partner hebben (waar ze mee samenwonen). Gewoon een vriend of kennis oid. Zo werkt het toch niet.

1 like

Ja zeer veel mogelijkheden online!

Dodental Spanje overstijgt dat van China, 738 doden in 24 uur tijd
Het dodental als gevolg van het coronavirus is in Spanje opgelopen tot 3.434, wat meer is dan de 3.285 doden die China heeft gemeld. In één dag tijd zijn 738 mensen in Spanje overleden aan COVID-19.
Zo hartverscheurend, zo veel

En ik wilde dit bericht ook delen hier: heel belangrijk!
Rode Kruis roept Nederland op om kwetsbare personen aan te melden
Het Rode Kruis start een initiatief om mensen te helpen die er tijdens de coronacrisis alleen voor staan. Mensen die bezorgd zijn over ouderen, chronisch zieken of andere kwetsbare mensen in thuisisolatie kunnen deze personen aanmelden bij het Rode Kruis.

Professionele hulpverleners van het Rode Kruis of burgerhulpverleners komen dan in actie om ze te helpen of een luisterend oor te bieden. De afgelopen week kreeg het Rode Kruis al ruim twaalfduizend telefoontjes binnen van mensen die zich zorgen maken om anderen.

Het gaat volgens de directeur van het Nederlandse Rode Kruis Marieke van Schaik bijvoorbeeld om situaties waarin je zelf in Vlissingen woont en je tante in Assen, maar graag wil dat iemand haar een beetje in de gaten houdt. “Of als jij zelf ziek bent, maar je je toch ook zorgen maakt over die buurman met een lichamelijke beperking een paar huizen verderop.”

Mensen kunnen ook zelf om hulp vragen via de Rode Kruis Hulplijn (070-44 55 888).

3 likes

https://www.rivm.nl/nieuws/nieuwe-coronavirus-aangetroffen-in-rioolwater

1 like

Ah, zo! Ik haalde niet uit de discussie hier dat mensen dat deden, maar ik zie nu inderdaad wel in dat mensen deze redenatie wel kunnen toepassen, al helemaal als het zien van partners wel oke wordt gevonden.

Ik ben naar aanleiding van deze discussie in iedere geval heel blij dat ik mijn date heb afgezegd, ik was een beetje bang dat ik me aanstelde, maar dit bevestigt voor mij wel dat het het beste is!

Oké ik vind dat mensen die hun partner nog zien (en waar ze dus niet mee samenwonen) nu wel echt door het slijk gehaald worden hoor. Lekker veroordelend.

Over mensen die hun kinderen naar familie brengen zodat ze kunnen oppassen oid hoor je geen kip? Terwijl je daarmee dus ook je ‘inner circle’ vergroot (en ja, ik ben er zelf hier 1 van, mijn zus past ook op).

Wat is er gebeurd met geen paniekzaaierij, logisch blijven nadenken en je verantwoording nemen? Als er forummers zijn die niet samenwonen maar wel hun partner nog met regelmaat zien en verder niemand dan geef ik ze groot gelijk. Zeker als ze verder alle maatregelen in acht nemen.

Ik ga dit topic toch maar op negeer zetten.

60 likes

Ik denk dat je je echt niet aan kunt stellen op dit gebied nu. Hoe voorzichtiger hoe beter. :+1:

2 likes

Ja als je consequent 1,5 meter afstand houdt kan het volgens de regels wel. En dan is het aan jezelf om te bepalen of je dat dan nodig vindt en of je je daar wel aan kunt houden.

Edit: of je het nodig vindt om af te spreken dus, niet of je afstand houden nodig vindt want dat is altijd nodig.

1 like

Maar het verschil in de maatregelen “vermijd sociale activiteiten, beperk je sociale activiteiten, blijf zo veel mogelijk thuis” zit hem toch in noodzakelijke contacten?
Dan vind ik veel van de mensen die ik zie niet noodzakelijk. Noodzakelijk vind ik dan het helpen van een familielid met een boodschap of oppas

Of ja verschil. Weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar de uitzonderingen misschien dan?

12 likes

Ik doel op wat de meerderheid hier vindt en de reacties die daar vervolgens op komen. Van de meerderheid zou het niet ‘mogen’.

We kunnen nog 10.000 van deze polls maken, sommige mensen nemen de maatregelen in acht, anderen hebben er schijt aan en de derde groep neemt liever het zekere voor het onzekere. Nu weten we het wel toch. Hoe lang kunnen we hier over blijven discussiëren. Ik lees liever over de stand van zaken.

3 likes

Maar met dit in eerste instantie als principe toch: “vermijd sociale activiteiten, beperk je sociale activiteiten, blijf zo veel mogelijk thuis” tenzij