Coronavirus #3

Dit snap ik wel, en ik voel dit nu ook voor mijn ouders. Maar waarom mensen (en ikzelf ook) zeggen van ja het kan erger, is als je kijkt naar de andere kant wat voor gevolgen het ook kan hebben dat is veel erger en dat wil je toch zoveel mogelijk sparen, en dan maar contact beperken als dat betekent dat je daarna ongestoord weer elkaar kan zien/aanraken/leuke dingen doen etc. wanneer dit allemaal voorbij is.

Daarnaast denk ik dat het wel even fijner is voor jezelf om er een positievere draai aan te geven, eerst was ik ook heel erg van oh nee ik zie mijn familie nu niet en wat als
, maar daardoor zat ik ook echt in een negatieve spiraal en nu heb ik toch zoiets van ok, schouders eronder. Elke dag even contact en hopelijk is het snel voorbij.

4 likes

Isoleercel vind ik nog wel iets anders dan alleen thuis zitten. Maar ik had het vooral over je zin dat je alleen zou moeten oppassen voor risicogroepen.

2 likes

Wauw dat is wel heel erg zuur

Ik zit ook nog in m’n proeftijd. Heb 1 week gewerkt en nu is er ook geen werk meer dus zit ik thuis (wel doorbetaald), maar als m’n wg me nu zou ontslaan en me later wel terug zou willen, zou ik daar zelf niet eens meer willen werken
 wil jij nog wel terug als alles achter de rug is?

1 like

Pfft lastig zeg! Een nare situatie voor jouw moeder, maar net zo goed voor jou. Fijn dat ze in ieder geval geniet van podcasts, je kan altijd nog dezelfde luisteren en die bespreken. Als ze in ieder geval van dezelfde soort houdt :). Lief dat je een kaartje stuurt! Jij hebt, als ik me niet vergis, ook broers toch? Wij facetimen ook wel eens met z’n 4’en en dat is natuurlijk ook chaos en vaak wel grappig, misschien beurt dat haar op!

1 like

Ik weet het niet zo goed. Ik snap dat zij ook voor haar bedrijf en dus voor haarzelf kiest en dat dit niet iets persoonlijks is. Maar ze is bang dat als dit nog lang duurt, ouders hun kinderen van de creche afhalen. Maar zuur is het wel en vraag me af of er echt geen andere oplossing is.

Het is wat het is. Maar geen vooruitzicht hebben is wel kut. En toch ook wetende dat ik eind december mijn baan met vast contract heb opgezegd en nu gewoon thuis zit maarja

1 like

Aah shit, maar wat hebben jullie besproken? Om het gewoon nu te eindigen of dat ze later nog contact met je opneemt?

Ja we houden gewoon contact. En voor nu ga ik een uitkering aanvragen. Op dit moment kan ik waarschijnlijk toch ook geen andere baan vinden en ik had het wel naar mijn zin. Maar stel dat het allemaal weer wat beter gaat en kinderdagverblijven gaan weer open ga ik niet te lang wachten.

Ik hoop gewoon dat ouders het redden financieel en dat ze niet hun kind eraf halen

Tja, maar zij kan toch ook die regeling aanvragen voor werktijdverkorting? Ik denk dat er zeker wel andere oplossingen zijn.

En dat van je vaste contract kon je vantevoren natuurlijk niet weten! Maakt het natuurlijk niet minder vervelend

Sterkte iig!

3 likes

Volgens mij hebben vitale sectoren geen recht op werktijdverkorting

1 like

Ah ok, dat wist ik niet! Dan heb ik niets gezegd

Wat maakt voor jou het verschil? Het is toch nog steeds hetzelfde contact dan? Zoals eerder gezegd, een virus maakt echt geen onderscheid in maatschappelijke labels hoor.

(ik ga hier even uit van iemand met wie je al een tijdje vast date maar waar je nog niet het label relatie op hebt geplakt, niet een eerste tinderdate of scharrel of ander vaag/los contact).

8 likes

Ik heb echt non-leed. Ik ben al bijna 2 weken bij mijn ouders vanwege mijn vakantie. Nu zou ik aankomend weekend weer naar huis gaan vanwege werk, maar mijn werkgever is wakker geworden en laat ons thuis werken. Ik wil voor onbepaalde tijd vanaf mijn ouders’ huis werken, maar ik heb een plant thuis die water nodig heeft. Ik wil hem eigenlijk ophalen met de auto, maar m’n vader zegt dat dat het niet waard is en ik hem beter dood kan laten gaan :sob: :sob:

3 likes

Ik heb het er dus wel over dat laatste n.a.v. iemand die hier in het topic zei om met iemand afgesproken te hebben die je nog maar vaag kent. Dat vind ik dus niet kunnen omdat je van zo een persoon niet weet wat voor sociale contacten die allemaal heeft en hoe goed ken je nou zo iemand om erop te vertrouwen.

Waar jij het over hebt dat is denk ik hetzelfde als wat ik bedoel, iemand die je al goed kent en je bent exclusief, het gaat mij niet om de label maar om iemand waarvan je weet hoe zijn/haar dag eruit ziet en je er dus ook op kan vertrouwen dat als die zegt weinig andere mensen nu te zien dat het ook echt zo is.

Ja daar ben ik het zeker mee eens!

beetje offtopic

Ik zie zelf op het moment helemaal niemand (geen familie/vrienden/date) en voor nu is het nog wel vol te houden maar ik ben benieuwd wanneer het echt niet meer te doen is. Vind het vooral ook interessant om te zien hoe iedereen hier anders instaat en de beargumentatie daarvoor. De waarde die mensen hechten aan maatschappelijke labels. Meer vanuit theoretisch oogpunt trouwens, ben het er verder helemaal mee eens dat het voor de huidige situatie natuurlijk, objectief gezien, beter is als je niemand buiten je eigen huishouden ziet. Maar ja dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd.

Haha ohh ik zie nu dat ik je bericht verkeerd interpreteerde. Dacht dat je er voor pleitte dat, als je niet samenwoont, je vriend beter sowieso niet kunt zien. En dat dan online contact best prima is. Daar viel ik over uit algemene irritatie, maar nu lees ik dat je het bedoelde als met een losse date dat je die dan maar online een keer doet. Ja, eens. Ik las het dus als een surrogaat van contact in een vaste relatie.

1 like

Dit lijkt mij ook echt vervelend. Ik hoorde van een collega die alleen woont en ouders in risicogroep heeft zitten dat hij nu de hele dag alleen thuis zit en dus ook niemand ziet/spreekt. Ja af en toe de collega’s die hij nodig heeft spreekt hij wel.Maar hij verveelt zich natuurlijk wel in het weekend bijvoorbeeld.
En juist voor die mensen hoop ik dan dat ze hun sociale leven via social media nog kunnen bewerkstelligen gamen met je vrienden ofzo, ik noem nu maar wat.

Ik heb ook expres paar vriendinnen van mij geappt waarvan ik weet dat ze alleen wonen en geen relatie hebben, soort van chitchat apps, maar vind ook wel dat het vanuit die mensen ook moet komen. Ik ga niet vanuit maatschappelijke verantwoording contact opnemen met iedereen waarvan ik weet dat zij nu weinig mensen zien (want wie weet zitten zij ook niet op mij te wachten?). Dus zou ook vooral zeggen als jij je ook wat eenzaam voelt, probeer zelf ook met vrienden, familie contact te zoeken.

Ik vind dit echt een veroordelend bericht
Zoals ik al zei ja zie mijn vriend en ik weet heus wel dat het een egoĂŻstische keuze is in dit corona tijdperk maar ook wij hebben hier hele duidelijke afspraken over en zien echt uitsluitend elkaar.
Ik vind mijn mentale gezondheid ook heel belangrijk en zonder teveel in details te gaan ga ik momenteel door heftige periode in mijn leven omdat mijn leven momenteel ook los van corona op zijn kop staat. Die knuffel heb ik gewoon even nodig

Voor de rest neem ik alles uiterst serieus, heb 2/3 van mijn inkomen waar ik heel afhankelijk van ben al niet meer omdat ik er voor heb gekozen nog maar met 1 cliĂ«nt te werken ipv meerdere om risico’s uit te sluiten. Schijt hebben vind ik dan ook echt pijnlijk om te lezen, ik zie nog maar 1 iemand momenteel in mijn leven ik ga niet naar een tequila party

16 likes

Weet iemand waar ik dat plaatje kan vinden van als je 1 persoon ziet dan besmet je zoveel mensen. Als je 5 mensen ziet besmet je zoveel mensen? Als je 10 personen ziet etc?
Ben echt boos op iemand op het moment die nog Jan en alleman blijft zien en wil dat doorsturen.
Edit: preek gegeven en geloof dat het geholpen heeft :+1:t4:

1 like

4 likes

Ik werk in een winkel en wij zijn nog gewoon open. Nu is er natuurlijk niks te doen in de winkel en kreeg ik te horen dat ik mijn overuren deze tijd dan maar moet inzetten. Snap dat het voor hen ook lastig is maar dit kunnen ze niet verplichten toch? Ze zei nog, ja anders moeten we contracten gaan passen etc.