Coronavirus #3

o, wat aandoenlijk :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Duidelijk maken dat hij met zijn gedrag iemand de dood in kan jagen. Blijkbaar maakt hij zich om zichzelf geen zorgen, moet hij zelf weten, maar door hem kunnen andere mensen sterven of blijvende longschade oplopen.

Mag toch hopen dat dat enige indruk maakt…

1 like

Aaaahhh wat lief :heart_eyes:

Hehe eindelijk een site die de maatregelen duidelijk en helder heeft

http://www.magikhethuisverlaten.nl/

13 likes

Wat rot @Vloeistof! En wat stom van je werkgever.

Ik heb eind november ook vast contract opgezegd en bij nieuwe werkgever gestart. Heb een tijdelijk contract en zou met een opleiding beginnen. Denk ook wel even: hoe loopt dit af!

1 like

Maar wat is hier nou niet duidelijk aan?
(RIVM)

Blijf zoveel mogelijk thuis

Waarom moet ik zoveel mogelijk thuisblijven?

We hebben iedereen nodig in Nederland om verspreiding van het coronavirus in Nederland tegen te gaan en om kwetsbare groepen te beschermen. Het door iedereen zoveel mogelijk beperken van sociaal contact draagt hieraan bij.

Wat wordt er bedoeld met thuisblijven? Wat mag ik nog wel?

Voor iedereen geldt: blijf zoveel mogelijk thuis. Werk thuis als dit kan. Ga alleen naar buiten voor noodzakelijke boodschappen maar doe dit alleen voor een frisse neus of de zorg voor een ander. Maar houd altijd 1,5 meter afstand en vermijd groepsvorming.

6 likes

Wtf die corona dreigers… (mensen die nu politie enzo in hun gezicht gaan hoesten)

Oh voor dw " Mag ik nog wel sex hebben?!?!" Mensen. Nee. 1. Ik geen sex jij ook niet! 2. Er bestaat facetime veel plezier :slightly_smiling_face:

1 like

Straks een nieuwe mededeling van het kabinet. Minipersconferentie wordt verwacht. Nog geen tijdstip bekend, maar wordt iig niet heel breed live uitgezonden. Verwacht niet echt ernstige maatregelen oid.

Ja zoiets… iig niet iets dat giga impact heeft op alles en iedereen. Ik hoorde dat alleen Rutte en De Jonge er zijn.

1 like

Mijn favo Corona filmpje! Kan het achter elkaar wel kijken.

1 like

Nou ja blijkbaar een hele hoop, getuige het feit dat dit topic vrijwel alleen nog maar een discussie is over wie allemaal nog wel of niet Vriend of Vriendin Pietje mag zien en op welke afstand dan en of ze nou wel of niet samenwonen en ook niet als het maar 1x per week is?

3 likes

Ik verbaas me er zo over dat er nog zo’n verschil is tussen BelgiĆ« en Nederland. Hier is nu steeds meer controle. En als dus blijkt dat geen reden hebt om onderweg te zijn oid ( met de wagen dan. Je mag wel nog wandelen enz, maar ook daar hangen veel regels aan vast) krijg je meteen een boete van €250 :hushed:

Ik heb onderhand een doa. Een digitaal overdraagbare aandoening.

18 likes

Voel me zo nutteloos. Ik heb me per vandaag ziek moeten melden met keelpijnklachten. Ik heb de afgelopen week allemaal cliĆ«nten verzorgd die later positief getest bleken te zijn…

Ik voel me niet eens echt ziek, alleen keelpijn. En nu moet ik dit uitzitten plus nog 24 uur klachtvrij zijn tot ik weer aan het werk kan. En dat terwijl ze me zo nodig hebben op de afdeling.

1 like

Prince charles heeft corona.

Ik vind dit zo fucking heftig

6 likes

Je bent niet nutteloos je doet op dit moment het beste wat je kan doen! Safety first
En beterschap

3 likes

Ik liep net een trap op en toen ging mn been precies zo tintelen als dat gebeurt wanneer je op grote hoogte (als in bergen) beweegt. En toen dacht ik meteen ā€œoh dus ik heb minder zuurstof in m’n bloedā€, want dat signaleert dat getintel.

Maargoed het zal wel nergens op slaan want ik ben dit:

23 likes

Dat rijtje is eigenlijk nu ook al een rijtje waarvan we in Nederland altijd al zeggen ā€˜moeten we dat nog wel doen?’ en waarbij we dan ernstig met de patiĆ«nt en familie bespreken dat een IC-opname misschien niet de beste optie is.
Ik zie op tegen de gesprekken met gezondere mensen die we anders zeker wel naar de IC hadden willen sturen, maar die straks misschien niet meer kunnen door plaatsgebrek. Dat soort oorlogs/derdewereldgeneeskunde zijn wij niet gewend hier.

16 likes

Weet jij ook of er in zo’n fase 3 situatie ook mensen van de IC afgehaald worden om plaats te maken voor jongere, gezondere patiĆ«nten met hogere overlevingskans/ meer resterende jaren?