Coronavirus #3

Fuck, de grootvader van mijn vriend heeft corona. Bijgevolg zijn grootmoeder waarschijnlijk ook. En ze worden niet opgenomen omdat ze te oud zijn… nu komt het allemaal wel heel dichtbij…

:kissing_heart: je kan het!
Ik mag ook niet meer naar school :frowning: ze hebben vrijdag een plan

2 likes

Ik ben ook totaal ingestort toen ik dit hoorde van mezelf. Ik heb er echt moeite mee om m’n ritme aan te houden en nog wel thuiswerk te verzetten (lukt me echt nauwelijks, ik vind het werk wat ik nu moet doen inhoudelijk ook best wel lastig en rot om daar geen vragen bij te kunnen stellen aan collega’s). Ben wel zo’n aso die zich niet volledig aan de regels houdt en tijdelijk bij m’n ouders ingetrokken (ipv alleen in m’n studio te zitten, want dat trok ik echt niet). Hou je taai komende tijd en gun jezelf vooral ook de tijd om je aan te passen aan de nieuwe situatie!

2 likes

Het zou me echt prachtig lijken nu als Magere Hein zoals in de Sims echt bestond en dat die dan even bij deze mensen voor het keukenraam naar binnen kon gaan staan kijken

24 likes

In de facebookgroep van mijn studentenflat wordt nu gepraat over een compensatie van de huur voor mensen die naar hun ouders zijn gegaan. Ja, hallo, als ik dat eerder had geweten was ik ook wel naar huis gegaan. Echt een beetje gek. Voor internationals snap ik het wel trouwens. Maar goed er reageert nu een jongen dat de wereld niet zo werkt, we gaan het zien

2 likes

Ja, dat is zo. Maar anderzijds zou ik het ook wel fijn vinden als mijn verhuurder rekening houdt met de situatie. Ik heb nu geld genoeg, maar als mijn werk straks dicht is tot juni dan ga ik het ook krap krijgen. Weet niet hoe ik dit voor me zie hoor, maar het is maar een gedachtespinsel

oh kunnen we dan ook gelijk een stop zetten aub voor de hypotheken?

Zo werkt dat dus niet. Iedereen moet gewoon zijn of haar vaste lasten blijven betalen. Anders komen we zometeen in een nog groter financieel probleem

33 likes

In Italië hebben ze dat toch gedaan? En je mag me gewoon taggen hoor

Ik moet ook tot minimaal 1 juni thuis werken. Heftig.

dat kan wel zo zijn, maar dat helpt hier niet.

Mensen worden hoe dan ook wel gecompenseerd. Kijk maar naar ouders die dreigden de kinderopvang niet te betalen. Die moeten het wel betalen. Zij worden later gecompenseerd.

Net als zzp’ers en andere grote bedrijven. Daar worden al maatregelen voor genomen. Maar dat geld gaat ook op. En als je er recht op hebt, moet je het zeker aanvragen. Het is alleen wel bedoeld voor mensen die het echt heel hard nodig hebben.

2 likes

Ja dat begrijp ik volledig en vind ik ook heel goed!

Ik hoef ook niet gecompenseerd te worden in huur, maar ik zou het wel fijn vinden om uberhaupt IETS te horen van mijn woningbouwvereniging. Wij zitten hier allemaal opgesloten in onze hokjes van 24m2 en nu krijgen studenten die bij hun ouders zitten oneens compensatie? Dat vind ik heel vreemd. Ook @anon12348926

Ik schrik hier ook van. Pff.

Ja, ikzelf had wel de verwachting dat het langer dan 6 april zou worden, maar ik had toch nog ergens hoop dat het niet veel langer zou worden, om het voor mijzelf draaglijk te maken. Ik had persoonlijk liever gehad dat het twee keer werd verlengd, in plaats van dit.
Ook in combinatie met het besef van de afgelopen dagen, na ruim 2 weken thuis werken en bijna niet buiten komen, dat alle dagen wel heel erg op elkaar lijken en dat er niet veel dingen meer zijn waar ik energie van krijg.

Maar goed, ik besef natuurlijk ook dat ik blij mag zijn dat ik werk en inkomen heb. En gezond ben.

2 likes

Ja ik vind het ook raar. Dat bedoel ik ook precies.

1 like

Huh, maar is dat niet wat voortvarend besloten? De maatregel “Werk zoveel mogelijk thuis” geldde tot 6 april en volgende week dinsdag wordt pas bekend of deze wel of niet verlengd wordt.

2 likes

Het ding is: het is geen kwestie van slimheid. Het is met beperkte middelen, met talloze gevolgen een keuze maken die goed hij een land past. Ik hoor best veel mensen de vraag stellen of de economie belangrijker is dan mensenlevens. Maar het is zoveel moeilijker en ingewikkelder dan dat. Een keuze voor de economie is niet een keuze voor het harde geld, maar een keuze voor hoe je land er de komende jaren uit ziet. En hoe je het draait of keert: de economie is onwijs verbonden met of we zorg kunnen bieden, kwalitatief goed onderwijs of mensen gelukkig zijn. Dat gaat aan het einde van de rit net zo goed over mensenleven. We kiezen momenteel echt niet voor de economie. We hebben voor het eerst in jaren weer grove overschotten (volgens mij 16 miljard), net de staatsschuld verlaagd en de huidige maatregelen zijn begroot op over de 60 miljard, waarbij ook nog eens minder belasting binnenkomt. We gaan dus weer ferm in het rood. Een keuze voor de economie is dit dus allerminst. Ik snap de keuze voor niet radicaal lockdown en volledig stilleggen van het openbare leven dus wel: die rekening betaal je later.

Op de rest van je vragen kan ik niet antwoorden: geen idee over. Maar ik denk dat we met een centrum als het rivm best mogen vertrouwen op de koers die we varen. Bedenk je steeds een ding: alle andere landen weten het ook niet. Italië zou na het opheffen van de lockdown, net zo goed nogmaals een heftige golf kunnen krijgen, belgie komt er misschien wel even goed uit, maar lijdt economisch meer schade. We weten het gewoon niet.

43 likes

Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd, maar ik vind dit niet het juiste topic voor discussies over dit soort dingen. Het zit mij gewoon allemaal erg hoog en ik ben bang dat ik mijn huur, collegegeld of zorg niet meer kan betalen. Als je meer wil weten moet je me maar een PM sturen

4 likes

Ik vind jou zo slim over komen en bij alle posts wil ik bijna applaudiseren. Ik leer daar van. Dus thanks!

24 likes

Heel lief!:smiling_face_with_three_hearts:

1 like