Ja dat denk ik ook zeker en ik heb het ze ook al een paar keer voorzichtig proberen duidelijk te maken maar wil ook niet de hele tijd de pessimist uithangen dus laat het nu maar even.
Mijn thuiswerk rooster is nu door getrokken tot 1 juni.
Zijn iedere keer maar 2 mensen op de afdeling.
Alleen starts het maandag pas. We zijn nu met 6 man op kantoor
Misschien een beetje ander soort nieuws, maar Ik ben benieuwd wat hieruit gaat komen
Holy crap, je hebt haar hand niet weg geslagen?
Ik was gisteren ook even in de supermarkt en daar was ook een gast die het nodig vond om op 20 cm afstand van mij door de deur te gaan. Duuuuuude, wat denk je nou?
Omg mijn hogeschool heeft net voor alle opleidingen aangekondigd dat ze de rest van het studiejaar online gaan doen. Had het al van universiteiten gezien, maar dacht dat het bij hogescholen never zou gebeuren door de vele werkcolleges etc. Echt een heel raar idee dit. Mân vriend studeert ook en zou stage moeten lopen en heeft alleen maar stagerelateerde vakken, denk dat hij nu echt studievertraging op gaat lopen nuâŠ
Denk dat veel mensen studievertraging oplopen. Mijn vriend was begonnen aan zijn eindstage op de basisschool maar kan zijn 20 weken niet volmaken en dus fluiten naar zijn diploma dit jaar. Mega zuur want er lag een baan op hem te wachten⊠denk dat er geen manier is om dit allemaal op te lossen voor de scholen, ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen qua geld. Zou het gek vinden als je of deze of de extra maanden moet betalen waarin je dus niks kan/kon
Wow, echt superkut⊠Mijn vriend loopt idd ook stage als basisschoolleraar, maar gelukkig nog niet in zijn laatste jaar.
Kan me bijna niet voorstellen dat iedereen hier coulanter door gaat worden toch? Dus dat hij begint bij zijn nieuwe baan en dat tegelijkertijd als stage gebruikt?
Wat vervelend voor je!
Mijn moeder is ook herstellende van een burnout (ging ook net weer werken) en zij heeft het zelfde als jij. Ze probeert zich maar vast te houden aan dingen als dat ze zich nu soms verveelt of dat ze zin heeft om haar collegaâs te zien. Een tijdje terug had ze daar de energie niet voor. Nog steeds super rot, maar die gevoelens ziet ze dus als een goed teken.
Misschien heb je er wat aan.
Maar daar zit salaristechnisch wel een groot verschil in, iig in het PO.
Bij mij is ook een hoop waar ik echt naar uitkeek uitgesteld, maar als ik dan alles volg ben ik echt dankbaar voor alles wat ik nog heb waarmee ik het financieel red en wat ik ook best leuk vind.
Ik weet trouwens van vrijwel al mn werkplekken dat het tot 1 juni stilstaat.
Oh en leuk nieuws ik heb gisteren 2 digitale lesjes gemaakt en ik vond dat zooo leuk om te doen!! Ze staan op de facebook van mn werk en ik ben er echt best trots op
Je bent pas bevoegd om voor de klas te staan als je lio stage goed is afgerond. Denk dus niet dat het in combinatie mag. Je mag bijv wel werken als je eindverslag nog niet is goedgekeurd, die mag je tijdens werken afmaken. Maar dit weet ik niet. Hoop het wel, denk het niet.
Oh dit is super herkenbaar!
Mja als een chronische ziekte het antwoord is kan ik beter even overslaan.(vervelend dat je dat hebt:(). Maar ik kan wel even wat meer videocalls inplannen en dingen gewoon sneller oppakken in plaats van er tegenaan hikken denk ik. Dus alsnog bedankt;).
Scholen gaan hier best wat ruimer mee om. Ik sta bv 2 dagen per week zelfstandig voor de klas terwijl ik nog niet aan mijn lio ben begonnen. Heb functie als onderwijsassistent, die schijnen âwanneer er geen andere opties zijnâ in te mogen vallen. Maar scholen vullen dit graag zelf wat ruimer inâŠ
Wat @vretenmetmaartje zegt klopt. Wij hebben soms ook wel onbevoegd personeel voor de klas staan. Het zijn wel mensen die al een ruime tijd voor de klas hebben gestaan of zullen staan, zodat kinderen niet steeds nieuwe gezichten zien.
Onderwijsassistenten geven vaker les wanneer een leerkracht afwezig is door bijvoorbeeld ziekte. En bij ons zijn 3 assistenten (waarvan 2 al bijna klaar zijn met de PABO)) nu de groepsleerkracht van de groepen. SImpelweg omdat er geen bevoegde leerkrachten zijn.
Dit is in onze master ook zo. Ik geloof dat zoân 80% zân stage moest staken tot alles weer ânormaalâ is, en meer dan de helft moest stoppen met hun scriptie (omdat school/gezinsbezoeken niet door gaan, en het sociale lab dicht is. Dus er is geen dataverzameling mogelijk).
Als alles echt pas 1 juni weer opstart, lopen deze mensen ook allemaal een half jaar vertraging op.
Ja echt bizar eigenlijk he? Ben ook echt benieuwd hoe de hoge scholen hiermee omgaan straks, qua geld en schoolindelingen etc.
En aanvulling:
Ik hoop wel dat we nog genoeg leerkrachten krijgen de komende tijd. Het is het mooiste beroep ooit. Alleen zijn er zo weinig bevoegde mensen die voor de klas staan. Ik ben nu weer fulltime gaan werken en heb mijn master op pauze gezet, omdat anders mijn kinderen een dag minder naar school kunnen. En dat wil ik niet.
Maar ja, wat is dan normaal kunnen leven? Zou er niet te zwaar aan tillen, we zien het wel⊠met dit soort vage uitspraken kan niemand iets.
Ik kijk nu naar het debat (live). En ik ben het heel vaak niet eens met Rutte, maar petje af voor hem. Hij wordt constant aangesproken op zijn beslissingen (heel goed) en hij blijft zo rustig. Geeft steeds antwoord en verdedigt zich elke keer op een goede manier. En accepteert het ook als het verkeerd gaat. Het verbaast me eigenlijk dat alleen Bruins tot nu toe is omgevallen.
Zo knap. Ik zou niet in zijn schoenen willen staan.