En een eigen viroloog @Ovenschaal

En doktoren en kappers. We zijn gewoon een mini samenleving.

Vacature: Staticus voor FF Bureau van de Statistiek
- Opleiding afgemaakt in de beta-hoek
- Moet kattenplaatjes leuk vinden (eigenlijk allerlei dierenafbeeldingen)
- Moet poeslief zijn maar ook kattig als het moet
- Moet om kunnen gaan met een computer en forumsoftware
Als Rutte mij wil subsidieren neem ik je graag aan. 
Maar is dit dan een start-up?
Ik zit wel te vernieuwen. Maar alleen omdat ik zo benieuwd ben naar de cijfers en niks beters te doen heb.
Er komt een aanscherping van de samenscholingsregels in Nederland. Iedereen die met meer dan drie mensen in de openbare ruimte is, krijgt een proces verbaal, ook als mensen binnen een groep zich aan de regel houden om 1,5 meter afstand te bewaren. Er wordt een uitzondering gemaakt voor gezinnen, of kinderen onder de twaalf jaar met een begeleider.
Dat zegt Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad, dat bestaat uit de voorzitters van de 25 veiligheidsregioâs, tegen RTL Nieuws. Maandag maakte minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid al bekend dat burgemeesters voortaan kunnen handhaven op groepsvorming. Groepen van drie personen of meer die geen anderhalve meter afstand houden, konden vanaf maandag een boete krijgen van maximaal 400 euro per persoon.
In tijden van crisis moet je niet te kieskeurig worden
! En als zwangere aangenomen worden is ook een wonder !
Kan ik een team starten met pedagogen/psychologen/sociaal werkers? Voor nu en voor nazorg
ik denk vooral te vroeg om dat nu al te verwachten. het wordt pas eind deze week, begin volgende week verwacht na de maatregelen die genomen zijn. de piek zou deze week ook komen, zoals we nu zien en zoals de voorspellingen
Ik maak me ook druk om al die nieuwsberichten over het aantal meldingen huiselijk geweld dat nu ook oploopt nu iedereen noodgedwongen thuiszit. VreselijkâŠ
Hier een voorbeeld. Maar zag ook iets over de Kindertelefoon voorbij komen 
Ik weet niet of dit klopt, maar ik las dat het iets nauwkeuriger is om te kijken naar het aantal personen dat per dag wordt opgenomen in het ziekenhuis. Blijkbaar is die groei minder sterk
Dit is zeker gaande.
Vooral (ook) in de gehandicapten sector. Kinderen die normaal naar SO of VSO gingen en daar in kleine groepjes begeleiding kregen zitten nu (natuurlijk) ook thuis. Ze snappen het niet. Alle ritme is weg, dagbesteding dicht en mogen niet naar het logeerhuis in het weekend.
Zij die in woonsetting wonen en symptomen hebben worden ineens in een pak begeleid door de begeleider; de eerste die dat pak agressief aan flarden scheurde liet niet lang op zich wachten 
En de ouders âzittenâ ermee. Het zijn lieve kinderen, maar geloof me, dit soort onrust kan zeker de groep met gedragsproblemen vrij agressief maken. Naar ouders en broertjes en zusjes.
En ouders reageren met onmacht terug. Het is echt heel schrijnend. Jeugdzorg heeft zelfs een roep gedaan om de SO en VSO maar weer te openen: ondanks dat het vaak een risicogroep betreft voor ziekten.
Heel naar⊠Ik sta met mân neus op die doelgroep.
Holyshit lezen jullie echt in je vrije tijd wetenschappelijke artikels?
Dit is ook wel beter

Weet niet of het echt aan de orde was maar zal vast wel weer.
Haha hier ook. Moet up to date blijven.
Deze grafiek geeft slecht weer wat de groei aan het doen is. Wat ze bedoelen is dat de exponentiële groei aan het afnemen is.
Hieronder zie je bij de onderste grafieken dat de groei stabiliseert. Eerder namen de hoeveelheid positief geteste gevallen toe met 20% of meer per dag. Deze groei van 20% is nu aan het afnemen en de laatste dagen onder de 20%.
bron: https://twitter.com/Datagraver/status/1243167915605663746
Ik zie nĂș nog steeds dagelijks vrolijke vakantiefotoverslagen voorbijkomen op Facebook van (vage) kennissen ter plekke vanaf hun luxe resort op Thailand of Bali of weet ik het waar het is. Alsof er niks aan de hand is he een of ander parallelle wereld waar hun gezin niks kan gebeuren. ???
Die hoeft BuZa niet te halen hoor, maar laat de Thaise ziekenhuisbedden ook maar aan hun bevolking over, jij wilde liever een cocktail dus.
Volgens mij heeft hij zoân leuk leven. Minister President zijn, sporten met vrienden, op vakantie met Jort Kelder.
Als je ergens op Bali of een andere mooie plek vastzit, betekent het toch niet dat je niet mag genieten (en dat mag delen). Of je nu op plek A of B bent, ik vind het juist wel mooi als mensen het zo positief proberen te benaderen en er het beste van willen maken.
Zelf weet ik ook de achtergrond nooit bij die vakantiegangers, wie weet wat ze allemaal geprobeerd hebben. Maar als ze niks geprobeerd hebben, dan hoop ik inderdaad dat er niet veel tijd/geld geĂŻnvesteerd wordt om die mensen te halen haha.