Coronavirus #3

Bedankt, ik zal dat eens bekijken mocht het nodig zijn!

1 like

Mijn bovenbuurman heeft een of ander sportapparaat aangeschaft waarbij je wisselend springt en ergens aan trekt ofzo. Wat een ellende. Ik mis de tijden dat ie hier dronken voor de deur stond, omdat ie even vergeten was dat ie hoger woont

7 likes

Ik heb hier eigenlijk niks tegenin te brengen haha. Je beschrijft het echt even in een ander perspectief. Ik denk dat ik dat ook even moest lezen. Het klopt eigenlijk helemaal wat je zegt. Het is natuurlijk ook wel een onmogelijke situatie. Het voelt soms alleen zo omdat je dan idd die andere landen wel in lockdown ziet gaan, die er financieel veel slechter aan toe zijn, waardoor ik ons beleid dan zo vreemd vind op het moment omdat wij een veel sterkere financiële draagkracht hebben voor zon lockdown dan Spanje of Colombia bijvoorbeeld. Alleen zij weten
idd ook nog helemaal niet of het gaat helpen. Ik moet wel zeggen dat ik wel echt denk dat het zou helpen om meer tests af te nemen en iedereen die positief test te isoleren. In zuid Korea werkt dat bijvoorbeeld ontzettend goed! Zij hebben deze situatie ook het meest onder de controle op het moment geloof ik, onder andere door die strategie. Ik voel nu ook vage klachten zonder koorts, waardoor ik er maar van uitga dat het niets is, maar het zou wel echt fijn zijn als ik het voor de zekerheid gewoon zou kunnen laten testen.

3 likes

Dit heeft te maken met diverse aspecten van de sector en organisatie waarin ik werkzaam ben.

dat zou ik ook willen, maar volgens mij zijn er gewoon te weinig testen. Ze testen volgens mij alleen mensen die in het ziekenhuis komen met echt coronaverschijnselen en mensen die in een risicogroep vallen.

1 like

Idd! Dat gevoel heb ik ook, en ik vraag me echt af hoe dat komt! Want naast zuid Korea is Duitsland blijkbaar ook ontzettend veel aan het testen, en Engeland geloof ik ook. Je zou bijna gaan bedelen bij ze om wat testen te lenen haha :sweat_smile:

1 like

Ik denk dat het helpt om je niet te druk te maken over of de richting die we in gaan de juiste is. Die vraag kan je nooit beantwoorden en ik weet bijna zeker dat mensen in bijvoorbeeld Italië zich om hetzelfde zorgen maken. Het helpt mij bijvoorbeeld om me te focussen op de dingen die ik wel kan doen om anderen te helpen. Bijvoorbeeld mijn werk, mijn vriendinnen af en toe even allemaal afbellen/appen, afstand houden, handen schraalwassen. Mijn oma om de dag even lastig vallen. Dingen om toch een beetje je gedachten te verzetten. Lukt hier vaak ook totaal niet hoor: maar op de hoogte blijven van elke maatregel en daar een vraagteken bij zetten is zo beroerd voor je stemming.

Bedenk je daarnaast ook: wat heb je aan een test. Als je je aan de rivm richtlijnen houdt kan je op huisgenoten na niemand besmetten. Als je het hebt en je klachten blijven vaag, zit je je dus net zo goed thuis op te vreten, want er is geen medicatie of magisch hulpmiddel. Misschien ga je over een paar dagen slecht, misschien niet. Het geeft je zekerheid, maar daarna direct weer onzekerheid (ligt op collectief niveau trouwens weer anders).

10 likes

Ik zit bij m’n oma, moeder en tante in een groepschat en moet elke keer lachen als m’n moeder en tante op hun plek worden gezet door hun moeder als het gaat over corona.

“Luister naar jullie moeder, je mag niet onnodig naar buiten van mij”
“Ok mama”
“Ok mama zal ik doen”

37 likes

Dit gaf ons kinderdagverblijf ook aan (op basis van info vanuit de branchevereniging), iedereen krijgt compensatie voor de eigen bijdrage omdat kindjes die nu wel gaan gebruik maken van noodopvang en “aan gebruik van noodopvang zijn geen kosten verbonden”. Voorwaarde is uiteraard wel dat je gewoon je volledige bedrag blijft betalen.

2 likes

Klopt helemaal hoor, het plaatje is te zwart wit. (Ik heb het plaatje gepost)

Wauw, net iemand ontvolgt op IG nadat dieposts had gedeeld over hoe Bill Gates hier achter zit en dat er in de vaccins trackers komen om mensen te controleren… Kan dit echt niet handelen nu

1 like

Ambulances met coronapatiënten zijn in Spanje bekogeld met stenen . Tientallen mensen probeerden te verhinderen dat 28 ouderen met het virus in hun gemeente zouden worden opgevangen , meldde de politie woensdag. Agenten hebben twee arrestaties verricht.

Het protest vond gisteren plaats in La Línea de la Concepción, een stad bij Gibraltar. De betogers probeerden het konvooi tegen te houden met de zieke ouderen. Ze schreeuwden beledigingen en probeerden volgens de politie de weg te blokkeren met een auto. Ook zou vanaf daken met spullen zijn gegooid.

De ouderen moeten worden verplaatst omdat hun verpleeghuis bij Alcalá del Valle “wordt ontsmet”, aldus een bron binnen de politie. Ze gaan nu in quarantaine in La Linea. Daar zouden de overwegend jonge betogers duidelijk hebben gemaakt dat ze zich ook zullen verzetten tegen de komst van andere patiënten met het virus.

bron: ad.nl (https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-wereldwijd-20-000-doden-door-coronavirus-rutte-hamert-op-gezinsquarantaine~a3523299/)

echt hoe kan dit? daarnet ook al gelezen over studentartsen en verpleegkundigen door hun huisgenoten op straat worden gezet omdat ze bang zijn dat ze het virus meebrengen. Of dat er ingebroken wordt in de autos van verpleegkundigen. Hoe haal je het in je hoofd?!

1 like

Een beetje zoals melaatse uit een stad vroeger proberen te weren. Bizar.

1 like

Ik zit in de voedselbranche en de klanten zijn bang dat door het hamsteren de schappen leeg zullen raken.Dus zo’n beetje iedereen heeft de orders verdubbeld.Man,ik probeer niet te klagen maar ik kan niet meer hoor.Zit pas op de helft van de werkweek maar ik ben zó moe en mijn benen kunnen echt niet meer van het rennen van afdeling naar afdeling.Ik wil niet weten hoe iemand in de zorg,onderwijs/kdv of in een supermarkt zich voelt als ik me al zo voel.

3 likes

Walgelijk.Hier heb ik echt geen woorden voor.

1 like

Waar ik met m’n kop NIET bij kan is dit: er staat in dat artikel het volgende.

" Hoeveel kinderen hebben het coronavirus in Nederland?

Het RIVM publiceerde vanmiddag nieuwe cijfers met meer informatie over de leeftijd van coronapatiënten in Nederland. Hieruit bleek dat tot nu toe 23 kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 4 jaar ziek zijn geworden door corona. 10 van hen moesten worden opgenomen in het ziekenhuis.

In de leeftijdscategorie van 5 tot en met 9 jaar werden zes kinderen ziek, van wie er één naar het ziekenhuis moest. In de leeftijdscategorie van 10 tot en met 14 ging het om 30 zieke kinderen, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten. In de categorie 15 tot en met 19 jaar werden meer kinderen ziek: 42 tieners in totaal, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten."

Waarom in godsnaam blijven ze dan zeggen dat het bij kinderen niet zo veel doet? Dat die geen gevaar vormen en lopen, dat die gewoon lekker met elkaar mogen spelen?

Mijn hart brak echt een beetje en ik heb voor het eerst wat tranen gelaten nu. Heb mijn zoon van 1 naast me liggen en wij hebben allemaal klachten. Kan vanalles zijn maar mijn man valt al in de risicogroep en als ik dit lees, samen met de verhalen van de artsen, dan ben ik voor het eerst echt bang…

5 likes

Toch laat deze crisis wel duidelijk zien dat ons huidige monetaire stelsel ook niet lang meer houdbaar is, dat mensen zo snel in de problemen komen was vroeger minder snel gegaan. Het zzp-schap zal echt op de schop moeten.

4 likes

Wtf joh. Dit doet echt rare dingen met de mens. Van de week zei iemand in dit topic nog (weet niet meer wie) dat we moeten oppassen dat we coronapatienten niet als paria’s gaan behandelen, volgens mij nav die huisarts die het had gehad maar inmiddels genezen was volgens de richtlijnen en bij een talkshow zat maar daar hevig om werd bekritiseerd. Anyway, dit is wel echt de hele nare uitwerking van hoe mensen elkaar dus wel als paria’s gaan behandelen.

1 like

Omdat dit op grote schaal, in vergelijking met het totaal aantal patiënten en ziekenhuisopnames verwaarloosbaar is. Dat is echt brute pech (en uiteraard verschrikkelijk), maar iets wat bij andere ziektes evengoed kan voorkomen: dat het misgaat ondanks niet tot de risicogroep te behoren. Probeer je er niet op te focussen, dit zijn uitzonderlijke gevallen.

8 likes

Oh ja sorry, misschien was het niet helemaal duidelijk wat ik bedoelde. Het gaat me er meer om dat ik niet begrijp dat ze maar blijven zeggen dat kinderen geen risico lopen terwijl dat gewoon niet waar is? Waarom niet de kinderen ook social distancing opleggen?

3 likes