Ja die gedachtegang begrijp ik ook niet helemaal, aangezien kinderen sowieso wel het virus kunnen verspreiden zonder per se symptomen te hebben. Moest ik zelf kinderen hebben zou ik sowieso dezelfde maatregelen als voor volwassenen toepassen.
Het probleem is denk ik niet het zzp-schap op zich, maar dat zolang je doorgeslagen kapitalisme hebt je als persoon altijd slechter af bent dan de grote bedrijven. Het zzp-schap is ontworpen als keuze, maar het wordt misbruikt om werknemers uit te buiten. Wetgeving zal altijd achter dit soort misbruik (of volgens de gebruikers: slim gebruik) aanhollen. Enerzijds omdat er meer mensen zijn die bij een bedrijf slimme constructies bedenken dan dat er bij de overheid werken, anderzijds omdat wetgeving echt heel erg traag is. Daarbij zijn er natuurlijk een aantal partijen heel dik met de grote bedrijven.
Ik klink echt als een pessimistische anti-kapitalist nu, terwijl ik er al helemaal niets voor geef om in een communistische staat te leven. We kunnen er echter niet onderuit dat er veel grote bedrijven en overheden zijn die misbruik maken van het systeem, ten koste van personen.
Ik denk alleen niet dat het gaat veranderen. âHet monetaire systeem op de schopâ klinkt heel goed, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Ja dat doen wij ook inderdaad. Sowieso al vanaf dag 1 al praktisch in lockdown, maar ik zie nog veel kinderen met elkaar spelen buiten en tja, de overheid zegt ook dat het mag.
Dit ergert mij ook, gezien noodopvang nu ook groepen van plus 10 kids opvangt, vraag ik me echt af WAAROM?!
Snap goed dat het nu prettig zou zijn om getest te worden, maar daarna dan? Stel het is negatief, helemaal mooi, volgende dag weer gewerkt of misschien enkel boodschappen gedaan, en dan? Weer testen omdat je het in theorie wel weer op hebt kunnen lopen? Vooral omdat de klachten nogal uiteenlopend kunnen zijn blijf je al snel aan de gang met testen als het uitgangspunt individuele geruststelling is.
Oudere mensen krijgen toch bijna geen koorts, en als ze dat wel krijgen, is er echt wat mis toch? Waarom wordt die grens van 38 graden dan aangehouden? Misschien kan iemand die daar meer verstand van weet het mij uitleggen?
Pffff ik merk dat iedere dag het pittiger vind. Die onzekerheid vooral. Zit samen met mijn ouders, broertje, schoonzus én vriend in een familiebedrijf (horeca). Het brengt zoveel stress met zich mee en ik hoop echt maar dat we het redden.
Misschien lekker egoistisch en gezondheid boven alles. En dit raakt iedereen. Maar soms is het echt wel dikke kut met peren
Nou ik ben officieel mijn structuur kwijt. Lig elke nacht wakker omdat ik gewoon niet moe genoeg meer ben.
Wat bijzonder, mooi gebaar
Wennen jullie al aan deze situatie?
Ik word steeds gefrustreerder volgens mij:(.
Ik ook. Vind de âuitzichtloosheidâ wel echt heel lastig.
Het frustreert me dat ik door de hele situatie lang niet zo productief ben als normaal, maar dat dat wel van me verwacht wordt door o.a. de uni.
Je zou ook denken dat je nu lekker veel tijd hebt voor alles maar ik maak me al met al best veel zorgen en dat heeft nogal wat impact. Het lijkt alleen wel alsof heel veel mensen dat mega aanstellerig vinden.
Ik zit dus vooral mezelf in de weg denk ik.
Een aantal van mijn thuiswerkende vriendinnen houdt zich zo vast aan de datum van 6 april; zij denken dat het thuiswerken daarna misschien opgeheven wordt. Ik vind dat een beetje een naĂŻef idee en denk echt niet dat het gaat gebeuren. Ik vind het dan ook best lastig dat ze het steeds hoopvol hebben over 6 april want ik merk ook dat zij het steeds heel zwaar opnemen als maatregelen verlengd worden. Ze zitten dan echt een beetje in de put dus ik denk dat het wat âmakkelijkerâ is als ze zich instellen op een lange periode thuiswerken, maar ja ik wil ook niet de hele tijd degene zijn met de ânegatieveâ instelling dus houd inmiddels mijn mond maar als het erover gaat
Ja herkenbaar. Zelfde met collegaâs en scholen van hun kinderen. Ik weet ook niet of die ineens 6 april weer open gaan maar daar rekenen ze wel allemaal op.
Ah bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik vroeg het me al af, en ik kan het me ook voorstellen, maar dit lijkt me ethisch zo moeilijk. En hoe ga je vertellen aan een familie van iemand die al op de ic ligt, dat hij zijn plek moet opgeven voor iemand met een hogere levensverwachting. Zeker omdat patiĂ«nten met corona gemiddels zo lang (4 weken toch?) op de ic liggen⊠Maar dit valt natuurlijk deels af te vangen door kritisch te blijven op wie wel en niet beademen. Jezus wat moeilijk dit zeg. Diep respect voor jou en je collegaâs!
Zo zou het bij mij eigenlijk ook moeten zijn! Maar ik heb precies hetzelfde als @Flamoes; ik zit mezelf gigantisch in de weg en werk op halve krachten. Wat is je geheim?
Vind het juist super goed. Dat de mensen die nu hun kinderen moeten âachterâ laten om andere mensen te helpen ook financieel ondersteund worden.
Ik ben deze week ook compleet mijn concentratie verloren. Heb ook constant het gevoel dat ik het beste eruit moet halen de hele dag. Dus dat ik net zo productief ben als op kantoor terwijl ik met dochter thuis zit, dat ik haar ook alle aandacht moet geven, dat het huis netjes moet zijn steeds, dat ik gezond blijf door te hardlopen en goed te eten en ga zo maar door. Terwijl dat natuurlijk helemaal niet hoeft en je hoeft niet alles perfect te doen, maar ik kan het niet loslaten.
Ik hoop ontzettend dat âflatten the curveâ echt is ingezet en dat we resultaten zien van alles, maar ik denk niet dat we na 6 april alweer op kantoor etc. kunnen werken.
Pfoe zou wel echt heftig zijn als deze sluiting doorgaat t/m de zomervakantie! Snap uiteraard dat het misschien onvermijdelijk is maar respect voor de ouders.
Als de piek pas eind mei wordt verwacht lijkt het me echt een totale illusie dat we over 1,5 week weer op school of kantoor zitten.
Hoorde Van Dissel gister ook iets zeggen in dat tweede kamerdebat dat we de maatregelen waarschijnlijk nog wel een paar maanden moeten volhouden. Daar stel ik me maar op in.