Coronavirus #3

Ik heb ook weinig met vvd. Überhaupt huidige kabinet. Maar petje af idd voor hoe ze het doen.

Ik vond de vragen die ze stelden gisteren ook storend. “Maar wat dénkt u?!” Dat is net zo relevant als vragen naar Rutte zn favo broodbeleg. Hij heeft al duuzend keer gezegd: ik/we baseren ons op de wetenschap / rivm / experts. :nerd_face:

4 likes

Niet de piek qua gevallen, maar de piek van mensen op de IC. Mensen kunnen afgelopen weekend ziek raken bijvoorbeeld, toen iedereen nog massaal naar buiten ging, en dan een tijd milde klachten hebben tot ze wel op de IC belanden en de capaciteit dan op z’n piek is. En dat kan dan ongeveer eind mei zijn omdat zowel nieuwe mensen naar de IC moeten, als mensen die er al tijden liggen (het herstel hiervan als je er slecht aan toe bent duurt redelijk lang).

Zo vatte ik het op, in ieder geval.

8 likes

Ja ik had denk ik ook minder vriendelijke dingen gezegd :yum:

Mijn student loopt ook haar eindstage, maar haar stage loopt nu gewoon door? Ze zorgt gewoon voor thuisonderwijs, net als de rest en ik kijk met haar samen hoe ze toch haar opdrachten kan uitvoeren zodat ze kan afstuderen. Misschien is dat mogelijk?

4 likes

Ik had daar net een gesprek over met studiegenoten en een begeleider etc. Het leek dat ik gewoon mijn diploma zou kunnen halen (digitaal lesgeven is immers ook lesgeven), maar daar zijn ze nog niet zo zeker van. Dit omdat je nu alles opeens op een andere manier doet en bij jouw de bewijslast ligt om te bewijzen dat je nu genoeg praktijkkennis erop hebt zitten om je assesment te mogen doen. Bovendien zijn er nog geen harde afspraken gemaakt. Maar met het tekort aan docenten zou ik het raar vinden als ik dan niet kan afstuderen.

Sowieso vind ik de toekomstig situatie kut met een vermoedelijke recessie waardoor het iets risicovoller wordt om terug te gaan naar mijn oude sector. (Wat ik graag uiteindelijk i.i.g deels wil doen.)

1 like

Ja. Ik kwam ze ook delen.

1 like

We hebben gewoon ons FF bureau van de statistiek.

12 likes

En een eigen viroloog @Ovenschaal
:laughing:

11 likes

En doktoren en kappers. We zijn gewoon een mini samenleving.

12 likes

4dSv0jH

29 likes

Vacature: Staticus voor FF Bureau van de Statistiek

• Opleiding afgemaakt in de beta-hoek
  • Moet kattenplaatjes leuk vinden (eigenlijk allerlei dierenafbeeldingen)
  • Moet poeslief zijn maar ook kattig als het moet
  • Moet om kunnen gaan met een computer en forumsoftware
28 likes

Als Rutte mij wil subsidieren neem ik je graag aan. :upside_down_face:
Maar is dit dan een start-up?

1 like

Ik zit wel te vernieuwen. Maar alleen omdat ik zo benieuwd ben naar de cijfers en niks beters te doen heb.

Er komt een aanscherping van de samenscholingsregels in Nederland. Iedereen die met meer dan drie mensen in de openbare ruimte is, krijgt een proces verbaal, ook als mensen binnen een groep zich aan de regel houden om 1,5 meter afstand te bewaren. Er wordt een uitzondering gemaakt voor gezinnen, of kinderen onder de twaalf jaar met een begeleider.

Dat zegt Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad, dat bestaat uit de voorzitters van de 25 veiligheidsregio’s, tegen RTL Nieuws. Maandag maakte minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid al bekend dat burgemeesters voortaan kunnen handhaven op groepsvorming. Groepen van drie personen of meer die geen anderhalve meter afstand houden, konden vanaf maandag een boete krijgen van maximaal 400 euro per persoon.

2 likes

In tijden van crisis moet je niet te kieskeurig worden :stuck_out_tongue_winking_eye:! En als zwangere aangenomen worden is ook een wonder !

Kan ik een team starten met pedagogen/psychologen/sociaal werkers? Voor nu en voor nazorg

2 likes

ik denk vooral te vroeg om dat nu al te verwachten. het wordt pas eind deze week, begin volgende week verwacht na de maatregelen die genomen zijn. de piek zou deze week ook komen, zoals we nu zien en zoals de voorspellingen

3 likes

Ik maak me ook druk om al die nieuwsberichten over het aantal meldingen huiselijk geweld dat nu ook oploopt nu iedereen noodgedwongen thuiszit. Vreselijk…
Hier een voorbeeld. Maar zag ook iets over de Kindertelefoon voorbij komen :slightly_frowning_face:

7 likes

Ik weet niet of dit klopt, maar ik las dat het iets nauwkeuriger is om te kijken naar het aantal personen dat per dag wordt opgenomen in het ziekenhuis. Blijkbaar is die groei minder sterk

2 likes

Dit is zeker gaande.
Vooral (ook) in de gehandicapten sector. Kinderen die normaal naar SO of VSO gingen en daar in kleine groepjes begeleiding kregen zitten nu (natuurlijk) ook thuis. Ze snappen het niet. Alle ritme is weg, dagbesteding dicht en mogen niet naar het logeerhuis in het weekend.
Zij die in woonsetting wonen en symptomen hebben worden ineens in een pak begeleid door de begeleider; de eerste die dat pak agressief aan flarden scheurde liet niet lang op zich wachten :cold_face:

En de ouders “zitten” ermee. Het zijn lieve kinderen, maar geloof me, dit soort onrust kan zeker de groep met gedragsproblemen vrij agressief maken. Naar ouders en broertjes en zusjes.
En ouders reageren met onmacht terug. Het is echt heel schrijnend. Jeugdzorg heeft zelfs een roep gedaan om de SO en VSO maar weer te openen: ondanks dat het vaak een risicogroep betreft voor ziekten.

Heel naar… Ik sta met m’n neus op die doelgroep.

6 likes

40 likes