Ik dacht net precies hetzelfde. Ik woon sowieso al in een rustige plaats dus het gebrek aan mensen op straat valt niet enorm op. Als ik het nieuws niet zou volgen zou het bijna zijn alsof er niks aan de hand was…
Celebrities die vanuit hun dikke mansion en villa’s ons allemaal toespreken dat thuisblijven niet zo erg hoeft te zijn want kijk hoe fijn die Quality tijd in je eigen huissie en met je geliefden om je heen, geniet er nou maar van!
Goed bedoeld maar eh 
Dit is mijn grootste ergernis wanneer ik mijn instagram open. Zij hebben gewoon een sportschool, zwembad, bioscoop etc. in huis dus ja, dan bleef ik mijn hele leven thuis.
GENANT
Nu snap ik het helemaal niet meer hoor
Toch geen boete voor groep die op straat onderling 1,5 meter afstand houdt https://www.nu.nl/coronavirus/6040573/toch-geen-boete-voor-groep-die-op-straat-onderling-15-meter-afstand-houdt.html (via @NUnl)
Nou echt hé, ook echt dat voorbeeld van die yoga klas.
Schiet mij maar lek.
Omgomgomhhhhgggg
Hoe is het in de FB groepen met backpackers in Azie?
Wijkagent? Dit is toch precies waar ze zich nu mee bezig houden en daarnaast is overlast door hangjeugd ook iets waar je voorheen ook de wijkagent voor had kunnen benaderen toch 
Pfoe net ook een e-mail gehad dat ik sowieso tot 1 juni thuis moet werken. Was natuurlijk te verwachten, maar komt toch binnen het zo zwart op wit te zien. Zie er echt wel tegenop zo weinig mensen te zien op een dag.
Voor de geïnteresseerden: https://www.veiligheidsberaad.nl/wp-content/uploads/2020/03/Definitieve-modelnoodverordening-COVID-19-veiligheidsregios.pdf
De noodverordening die zo, of met wat kleine aanpassingen per gemeente, in elke gemeente in werking gaat (of al is gegaan)
Er is nu sinds gisteren (Eindelijk?) ook een rivm/Rijksoverheid besluit voor zwangere en het virus.
Het kromme was/is natuurlijk dat de rivm bij hun pagina over normale griep beschrijft:
Maar deze specifieke Coronagriep zal daar dan kennelijk compleet anders in zijn als andere (Corona)griepen. Anders hadden ze een ander advies gegeven denk ik?
Risico voor zwangere (moeder): bij pandemieën is er een hoge mortaliteit onder zwangere vrouwen.
Risico voor het ongeboren kind: hoge koorts kan weeën opwekken en is slecht voor het ongeboren kind.
Bron: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep/zwanger
Wow! Heb je een specifieke baan waardoor dat nu al besloten is?
Ik ben er ook echt bang voor, maar heb een gewone kantoor baan dus ik wacht met spanning op nieuwe beslissingen.
Ik heb 2 werkplekken waar ze bij beide iedereen aanmoedigen naar kantoor te komen want het is heerlijk rustig daar en 1,5 meter afstand houden gaat heel goed!!
Goddank hoef ik bij de ene niet te komen omdat ik met het ov moet, en bij de ander gaan meer mensen er tegenin (en werkt ook bijna iedereen thuis) dus hoef ik dat niet te doen.
Oh wauw, komt heel erg binnen! bedankt voor het delen
net dit besteld, begin maar aan een nieuwe hobby, haha…
Op de universiteit. Al het onderwijs was ook aangekondigd digitaal te zijn, dus niet helemaal onverwacht natuurlijk. Maar toch wel even kut om te horen.
Same. Ik vind t maar lastig.
Ik zit sws al een tijd grotendeels thuis, ivm depressie in de ziektewet, maar toen had ik tenminste nog vaste dagen waarop ik wel even werkte.
Vind t ook lastig omdat ik nu niks moet of niks heb om naar uit te kijken, wanneer ik weer kan werken is onduidelijk, de stedentrip waar ik vandaag heen zou gaan gaat natuurlijk niet door, ik zou rond deze week verhuizen maar ik mag er niet in t tot t virus vrijwel weg is etc etc.
Kut maar er zijn ergere dingen natuurlijk
Ik slaap amper maar probeer wel rond 9 m’n bed uit te gaan.
Heb een hondje dus ik wandel zo’n 4 keer per dag waarvan de middag wandeling meestal rond een uur.
Ik probeer ook elke dag even in de tuin/zon te zitten met een boek.
Verder leer ik ook Spaans via duolingo. Moet van mezelf een streak volhouden daar zodat ik echt elke dag iets (beter) leer.
Wow ik ben er toch wel even stil van. 
Mijn vriend heeft nu online les en hij (en al zn klasgenoten en zn leraar!) vindt het zo fijn.
Normaal had die 3/4 uur reistijd retour na een werkdag, nu zit die 2 uurtjes achter zn computer. En normaal deed de helft vd leerlingen niet mee maar nu is iedereen gewoon stil.
Ook zn klasgenoten zijn dus enthousiast, dus ik hoop voor hem dat het doorgetrokken wordt tot de zomer. (maar ik weet het niet, tis een mbo en daar zal denk ik meer druk op liggen door te gaan)