Coronavirus #3

Voor de geïnteresseerden: https://www.veiligheidsberaad.nl/wp-content/uploads/2020/03/Definitieve-modelnoodverordening-COVID-19-veiligheidsregios.pdf
De noodverordening die zo, of met wat kleine aanpassingen per gemeente, in elke gemeente in werking gaat (of al is gegaan)

Er is nu sinds gisteren (Eindelijk?) ook een rivm/Rijksoverheid besluit voor zwangere en het virus.

Het kromme was/is natuurlijk dat de rivm bij hun pagina over normale griep beschrijft:
Maar deze specifieke Coronagriep zal daar dan kennelijk compleet anders in zijn als andere (Corona)griepen. Anders hadden ze een ander advies gegeven denk ik?

Risico voor zwangere (moeder): bij pandemieën is er een hoge mortaliteit onder zwangere vrouwen.
Risico voor het ongeboren kind: hoge koorts kan weeën opwekken en is slecht voor het ongeboren kind.
Bron: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep/zwanger

Wow! Heb je een specifieke baan waardoor dat nu al besloten is?

Ik ben er ook echt bang voor, maar heb een gewone kantoor baan dus ik wacht met spanning op nieuwe beslissingen.

Ik heb 2 werkplekken waar ze bij beide iedereen aanmoedigen naar kantoor te komen want het is heerlijk rustig daar en 1,5 meter afstand houden gaat heel goed!!
Goddank hoef ik bij de ene niet te komen omdat ik met het ov moet, en bij de ander gaan meer mensen er tegenin (en werkt ook bijna iedereen thuis) dus hoef ik dat niet te doen.

Oh wauw, komt heel erg binnen! bedankt voor het delen

2 likes

net dit besteld, begin maar aan een nieuwe hobby, haha…

3 likes

Op de universiteit. Al het onderwijs was ook aangekondigd digitaal te zijn, dus niet helemaal onverwacht natuurlijk. Maar toch wel even kut om te horen.

1 like

Same. Ik vind t maar lastig.
Ik zit sws al een tijd grotendeels thuis, ivm depressie in de ziektewet, maar toen had ik tenminste nog vaste dagen waarop ik wel even werkte.
Vind t ook lastig omdat ik nu niks moet of niks heb om naar uit te kijken, wanneer ik weer kan werken is onduidelijk, de stedentrip waar ik vandaag heen zou gaan gaat natuurlijk niet door, ik zou rond deze week verhuizen maar ik mag er niet in t tot t virus vrijwel weg is etc etc.
Kut maar er zijn ergere dingen natuurlijk

Ik slaap amper maar probeer wel rond 9 m’n bed uit te gaan.
Heb een hondje dus ik wandel zo’n 4 keer per dag waarvan de middag wandeling meestal rond een uur.
Ik probeer ook elke dag even in de tuin/zon te zitten met een boek.
Verder leer ik ook Spaans via duolingo. Moet van mezelf een streak volhouden daar zodat ik echt elke dag iets (beter) leer.

1 like

Wow ik ben er toch wel even stil van. :heart:

1 like

Mijn vriend heeft nu online les en hij (en al zn klasgenoten en zn leraar!) vindt het zo fijn.
Normaal had die 3/4 uur reistijd retour na een werkdag, nu zit die 2 uurtjes achter zn computer. En normaal deed de helft vd leerlingen niet mee maar nu is iedereen gewoon stil.
Ook zn klasgenoten zijn dus enthousiast, dus ik hoop voor hem dat het doorgetrokken wordt tot de zomer. (maar ik weet het niet, tis een mbo en daar zal denk ik meer druk op liggen door te gaan)

3 likes

wow…

dit filmpje zou iedereen echt verplicht moeten kijken!!!

en wat een helden werken daar.

4 likes

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/hond-haalt-chips-voor-baasje-dat-in-quarantaine-zit~ad0b39ce/

Even tussen alle narigheid door maar kijk nou, dit is dan weer wel heel schattig

4 likes

Oehh katya! Goede keus

1 like

Niet reanimeren beleid?
Heel veel sterkte en ik kan me voorstellen dat je angstig bent, uit dat hier vooral als je iets kwijt wil.
Broer woont dan ook buitenshuis?

1 like

Het zou sowieso mooi zijn als corona ervoor gaat zorgen dat er meer (avond/deeltijd)opleidingen gewoon voor grotere delen digitaal worden gegeven. Tot op heden valt dat vaak nog vies tegen.

6 likes

Verklaring denk ik dat ze bedoeld

1 like

Nee maar kan me je angst wel voorstellen. Werk zelf in de zorg, waarvan ook een paar cliënten dat ik denk met hun lichamelijke conditie hoop ik niet dat ze 't krijgen. Vorige week wel een verdenking (maar moet dan voor 99% via begeleiding zijn gegaan).
Nu ook lastige situatie dat je hem niet op kan zoeken terwijl je dat misschien nu juist extra wil. Ll

1 like

Ik was vanavond in de supermarkt en er was een goed beleid qua hoeveelheid mensen in de winkel, verplicht (ontsmet) karretje en in je eentje naar binnen gaan etc. Heel netjes allemaal.

Komt er een vader aan met drie (!!) kinderen, en dan geen te kleine kinderen die niet alleen thuis kunnen blijven, maar ja 11+ jaar ofzo. En die jongen bij de karretjes zei van ja sorry het is 1 persoon per kar ivm de drukte en afstand houden. Nou, toen was het hele gezin teleurgesteld dat hun uitje niet doorging en toen bood die karretjesjongen aan om ze dan alle vier maar een kar te geven zodat ze toch allemaal de winkel in konden :o_o: En ik maar lekker op 1,5 m afstand op de uitvoering van deze truc staan wachten. Wat is dat voor idioterie man.

21 likes

Mijn sportschool verwacht nog tot 1 mei gesloten te zijn en ze bieden compensatie aan :+1:

2 likes

Ik heb van mijn sportschool ook een mail gehad dat ze komende maand 20€ minder in rekening brengen. Ik volg daar 1x per week een les en ze hebben nu diverse online lessen gemaakt. Prima compensatie vind ik, had niet gehoeven van mij want het is een lokale kleine ondernemer ook nog eens.