Coronavirus #3

Wel netjes van ze. Ik zit bij de Basic Fit keten. Ze bieden verschillende opties aan, maar ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik kan het maandbedrag namelijk prima missen. Mocht het nog langer duren, dan bevriezen ze per 1 mei sowieso je lidmaatschap. Mijn zusje heeft wel direct haar lidmaatschap laten bevriezen nu :joy:

1 like

Ik had vorig weekend besloten om eventjes niet meer zo Corona-gefocust te zijn (had het idee dat ik er meer mee bezig was dan vrienden/familie) en had alleen push notificaties aan staan voor het geval er weer nieuwe maatregelen zouden worden geïntroduceerd en ik kan het iedereen aanraden.

Alleen beetje jammer dat ik het weekend ziek ben geworden en waarschijnlijk corona heb :rofl: Vermoedelijk via mijn zwager gekregen, komt overeen met de incubatietijd. Maar heb de milde vorm/symptomen, geen luchtwegklachten op wat gehoest en een keelontsteking na. Keelonsteking lijkt bijna voorbij, alleen nog wat last van mijn lymfeklieren en 's avonds nog verhoging. Heb vooral heeel veeeel geslapen, 12+ uur per dag.

Ben vandaag ook weer voor het eerst sinds vorige week naar de supermarkt gegaan en alles was nog netjes op voorraad, mandjes werden bij de ingang ontsmet en overhandigd (medewerker hield het mandje vast, niet het handvat) en iedereen in de winkel deed netjes/snel zijn of haar boodschappen en hield afstand. Ze hadden ook een extra wastafel buiten bij de ingang gezet (er stond vorige week al één) zodat je je handen voor en na het winkelen kunt wassen.

Vervelend dat je ziek bent en waarschijnlijk Corona hebt. Ik vraag me wel echt af waarom je naar de supermarkt gaat als je nog niet symptoomvrij bent.
Lijkt me de meest simpele maatregel die er is: thuis blijven als je ziek bent.

105 likes

Huh maar dan mag je toch nog helemaal niet naar de supermarkt?

23 likes

Tja, verhongeren leek me ook zo naar :woman_shrugging:

Meen je dit?

5 likes

Ja, da’s naar. Ook naar als je in de supermarkt nu iemand besmet hebt die volgende week op de IC ligt.

Er was geen enkel familielid, geen enkele vriend, geen enkele goeie buurman die een boodschap kon doen? Alles geprobeerd? Bestellen was onmogelijk?

Edit: Ik ben zelf geen heilige geweest in deze coronacrisis, maar dit is toch echt volledig tegen het advies in en next level schijt hebben.

51 likes

Nee precies, fuck oude en kwetsbare mensen

8 likes

En er is helemaal niemand in je wijde omgeving die even een boodschapje voor je kan halen? Het RIVM is toch enorm duidelijk hierin?! Met klachten mag je je gewoon niet onder mensen begeven.

Dat zou heel knap zijn, aangezien er 5 andere klanten in de winkel waren en ik 2 medewerkers heb gepasseerd. Heb thuis mijn handen gewassen, bij de winkel mijn handen gewassen, alleen dingen aangeraakt die ik ook zou kopen (op één koeldeur na), contactloos betaald, mijn afstand gehouden, niet gehoest of geniest en niet mijn gezicht aangeraakt.

ETA:
Zie nu je toevoegingen.

Nee, mijn familie en vrienden wonen niet in mijn woonplaats. Mijn buren ken ik niet echt dus die benader ik daar ook niet voor.

Overigens dacht ik dat ik zo goed als symptoomvrij was, maar dat was waarschijnlijk omdat ik vlak na het opstaan ben gegaan en me dan beter voel dan in de avond. Had verder echt niets eetbaars meer in huis, dus dan moet je toch wat, hè.

Heel fijn dat je dat allemaal gedaan hebt maar je had maar één ding hoeven doen in principe. Thuis. Blijven.

Die ‘5 andere klanten’ kunnen nu dus mogelijk besmet zijn en weer andere mensen aansteken. Het is dus helemaal niet zo onrealistisch wat @boemboem zegt, sterker nog, best wel heel erg realistisch zelfs. Ik vind het bijzonder dat dit nog uitgelegd moet worden überhaupt?

23 likes

Maar dat wist je niet voordat je bij de supermarkt naar binnen ging. ff naar de supermarkt en hoppa besmetten maar had het ook kunnen zijn.

Thuisbezorgd.nl

2 likes

Ja nee, dan snap ik je wel. Die regels van het RIVM zijn onzin…:woman_facepalming: sorry hoor maar hier kan ik dus echt even heel slecht tegen. Dat filmpje wel gezien wat hierboven staat over een ziekenhuis, die strijden hiervoor hè!! Volg je het nieuws?? Pfff

5 likes

Ik snap heel goed dat je ook je boodschappen moet doen, maar is er dan niet iemand die je boodschappen voor de deur kan zetten? Of iemand anders die je te hulp kan schieten? Er zijn zo veel initiatieven om anderen te helpen en ik vind het ronduit achterlijk om dan zomaar naar de supermarkt te gaan terwijl er allang duidelijk wordt gemaakt dat je niks mag ondernemen als je ook maar een mini klacht ervaart. Inmiddels zijn er al honderden mensen dood en de supermarkt is het centrum van corona. Maar goed, wie ben ik?

3 likes

Lijkt op een trol tbh

3 likes

Ja dat zou wel het fijnste zijn, maar heb deze discussie afgelopen tijd al veel vaker gevoerd. Er zijn kennelijk nog steeds mensen die zo denken helaas.

Dan geloof je het niet :woman_shrugging:

Alsof ik dit zou delen juist omdat ik graag wil dat iedereen over me heen valt. Heb niet alle 2700+ berichten die ik in dit topic gemist had sinds mijn laatste bezoek gelezen, maar wist dat er vorige week mensen waren die angstig waren over de symptomen dus wilde ze alleen geruststellen dat het niet altijd zo ernstig hoeft te zijn ook als de symptomen wel tot uiting komen.

En ja, had echt boodschappen nodig en heb zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen genomen om niemand te besmetten.

Je hoeft het maar op een social media platform (of zelfs het forum) te vragen, ben er van overtuigd dat er in deze tijd minstens één iemand zich aanbiedt om boodschappen te doen en deze voor je deur te zetten. Zoveel mensen willen helpen én hebben toch niks beters te doen :joy:
Maar als je de buren al niet benaderd omdat je die ‘niet zo goed kent’ is het gewoon een kwestie van schijt hebben.

20 likes

Maar je hebt nog steeds corona en in Frankrijk zou je nu aangehouden kunnen worden voor bioterrorisme, denk eens na

19 likes