Coronavirus #3

Er was vandaag toch nog iemand die later alsnog klachten kreeg toen ze buiten was geweest?
Heb ik dat niet hier gelezen? Of verwar ik het nu me iets anders
Lastig hoor… als je denkt dat je klaar bent met ziek zijn maar het alsnog lijkt te zijn?

Als er iemand in Breda is? :innocent: Voel me dan ook zo bezwaard om een heel lijstje mee te geven voor 6 dagen ofzo omdat dat dan zoveel is.

@Luzarl ik woon wel in een appartementencomplex maar hier gaan mensen gewoon nog bij elkaar een biertje drinken dus vertrouw dat eigenlijk ook niet echt…

3 likes

Is ook lastig. Ik zit nu dag 16 maar heb nog steeds een lichte hoest. Huisarts regel is 24 uur klachtvrij maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik 72 uur klacht vrij wil zijn omdat ik als de doods ben dat ik iemand anders ziek maak en dat onnodig vind.

9 likes

Oi maar als het dan nog niet overkomt kun je je afvragen waarom we er door over blijven gaan. Ik kan me ook goed boos maken om dingen hoor, nu ook over corona en mensen die schijt hebben. Maar hierbij denk ik wel van ja een vreemde op het forum waar het nu 25x tegen verteld is. Zonde van je energie om je er nog meer over op te winden, denk niet dat het zinvol is.
Bij mensen in mijn omgeving blijf ik wel preken omdat ik niet rust voordat iemand toegeeft, maar dit is een vreemde die niet gaat toegeven.

1 like

Het is ook klote, maar de meerderheid houdt zich echt wel aan de regels. Snap dat het enorm frustrerend is en dat mag je ook zeker uiten.

Maar bedenk dat de meesten van ons het wel zo goed als we kunnen doen, dat de straten en winkels wel grotendeels zijn uitgestorven en de mensen die braaf binnen zetten niet in het nieuws of op social media verschijnen, alleen de eikels die de regels breken.

9 likes

Dit was ook zoiets. Hadden jullie dit ook meegekregen?

3 likes

Volgens de richtlijnen was zij toch genezen en niet meer besmettelijk en dus vrij om te gaan en staan waar ze wil. Vind ook niet dat zij die redactie had moeten inlichten over haar medische situatie als ze blijkbaar gewoon volgens het boekje heeft gehandeld.

4 likes

Het enige wat ik me wel afvroeg in deze situatie was, mocht ze eigenlijk wel weg want haar man was nog wel ziek. Kijkend naar alleen zichzelf heeft ze zich natuurlijk aan de richtlijnen gehouden maar je moet ook thuisblijven als iemand in je huishouden ziek is of vergis ik me en was dat toen nog niet zo? En als dat wel zo was, is er dan een soort van ik heb al corona gehad- Free pass.

Ik snap het gevoel bij de rest van de tafel wel dat ze het liever hadden geweten om dan zelf te kiezen of ze nog wel aan willen schuiven. Ik denk dat veel van de ophef ook ontstaan is, omdat men aan de tafel niks wist. Volgens mij voldoet ze volgens de richtlijnen van toen aan alle voorwaarden om er te mogen zijn maar als iemand zoiets zegt snap ik wel dat je schrikt en denkt waarom is dit niet gezegd. Bij volledige informatie kan iedereen weloverwogen zelf een besluit nemen.

ik woon in Breda en vind het niet erg om extra boodschappen te doen, laat maar weten als ik iets kan doen voor je!

38 likes

Is er een coronahulp Facebook groep van jouw dorp/stad? Van mijn woonplaats is er een groep waar 100 mensen zitten te wachten om hulp te bieden aan mensen! Of het platform ‘gewoon mensen die mensen willen helpen’ ik las dat daar al 35.000 mensen zich hebben aangemeld en dat hun ‘probleem’ nu is dat ze hulpbehoevenden moeten bereiken. Er valt niet op die manier vast wel iemand te vinden die kan helpen! Dit geldt voor iedereen hier trouwens die met een soortgelijk probleem zit :blush:

3 likes

Ik ken de cijfers van Europa niet, maar Europa is niet heel veel groter dan de VS qua oppervlakte. Zouden we er in Europa bij elkaar ook zo veel hebben?

Wij gaan er al vol overheen, met in Italië al meer dan 80.000 positieve corona-patiënten.

Oh dankje, wist ik niet! Tis volgens mij in Amerika tegelijk begonnen met hier in Nederland.

Er staan zowaar ook andere artikelen op NOS.nl deze ochtend. Gek hoe ‘blij’ je daarmee kan zijn

9 likes

Hear hear.
Ik word al naar van digitale boeken. Ik print dan alles uit… en dat vinden mensen weer stom.
Ik wil m’n feedback gesprekken gewoon face to face en niet via Skype wat ze al het hele jaar proberen: dan hoef je niet te komen!
Nee, vindt het ook niet zo :crazy_face:

3 likes

Ik ben best benieuwd naar de ontwikkelingen, want ik denk dat ik zelf hetzelfde als @Sedana zou ervaren. Maar uit validistisch oogpunt zou het veel inclusiever zijn als er meer online kan.

2 likes

Was deze hier al gedeeld?

2 likes

Ik ben ondertussen gebombardeerd tot boodschappen meisje, doe nu voor 8 mensen in totaal boodschappen :sweat_smile: En werd gisteren dus uitgescholden omdat ik 7 broden in mijn karretje had. Dat was best een beetje vreemd.

29 likes

Je mag denken wat je wilt natuurlijk, dat doe ik ook, maar iemand uitschelden is een stapje verder en dat doe je niet! Ik vind het echt aandoenlijk dat je broertje meerdere keren gegaan is, ik snap zijn ongemakkelijkheid wel.

Ik heb haar genegeerd en vervolgens stond ze achter me bij het afrekenen. Wacht maar lekker truttie, dit moet in 8 keer! Dus lekker op mijn gemakje de juiste pinpas zoeken, ja ik wil graag het bonnetje, alles in een aparte tas stoppen en dan pas het volgende. Lekker passief agressief. Ik ken de caissière dus die nam ook nog eens uitgebreid de tijd en ik heb ervan genoten.

Pleziertjes zitten in hele kleine dingen op t moment he :rofl:

85 likes

Maar hoe fijn is het dat ie nasi krijgt. Er komen heel veel mensen ook gewoon goed doorheen he, probeer daar aan te denken. Even zwaaien voor het raam en hem lekker vaak bellen :blush:

18 likes