Coronavirus #3

Is er een coronahulp Facebook groep van jouw dorp/stad? Van mijn woonplaats is er een groep waar 100 mensen zitten te wachten om hulp te bieden aan mensen! Of het platform ‘gewoon mensen die mensen willen helpen’ ik las dat daar al 35.000 mensen zich hebben aangemeld en dat hun ‘probleem’ nu is dat ze hulpbehoevenden moeten bereiken. Er valt niet op die manier vast wel iemand te vinden die kan helpen! Dit geldt voor iedereen hier trouwens die met een soortgelijk probleem zit :blush:

3 likes

Ik ken de cijfers van Europa niet, maar Europa is niet heel veel groter dan de VS qua oppervlakte. Zouden we er in Europa bij elkaar ook zo veel hebben?

Wij gaan er al vol overheen, met in Italië al meer dan 80.000 positieve corona-patiënten.

Oh dankje, wist ik niet! Tis volgens mij in Amerika tegelijk begonnen met hier in Nederland.

Er staan zowaar ook andere artikelen op NOS.nl deze ochtend. Gek hoe ‘blij’ je daarmee kan zijn

9 likes

Hear hear.
Ik word al naar van digitale boeken. Ik print dan alles uit… en dat vinden mensen weer stom.
Ik wil m’n feedback gesprekken gewoon face to face en niet via Skype wat ze al het hele jaar proberen: dan hoef je niet te komen!
Nee, vindt het ook niet zo :crazy_face:

3 likes

Ik ben best benieuwd naar de ontwikkelingen, want ik denk dat ik zelf hetzelfde als @Sedana zou ervaren. Maar uit validistisch oogpunt zou het veel inclusiever zijn als er meer online kan.

2 likes

Was deze hier al gedeeld?

2 likes

Ik ben ondertussen gebombardeerd tot boodschappen meisje, doe nu voor 8 mensen in totaal boodschappen :sweat_smile: En werd gisteren dus uitgescholden omdat ik 7 broden in mijn karretje had. Dat was best een beetje vreemd.

29 likes

Je mag denken wat je wilt natuurlijk, dat doe ik ook, maar iemand uitschelden is een stapje verder en dat doe je niet! Ik vind het echt aandoenlijk dat je broertje meerdere keren gegaan is, ik snap zijn ongemakkelijkheid wel.

Ik heb haar genegeerd en vervolgens stond ze achter me bij het afrekenen. Wacht maar lekker truttie, dit moet in 8 keer! Dus lekker op mijn gemakje de juiste pinpas zoeken, ja ik wil graag het bonnetje, alles in een aparte tas stoppen en dan pas het volgende. Lekker passief agressief. Ik ken de caissière dus die nam ook nog eens uitgebreid de tijd en ik heb ervan genoten.

Pleziertjes zitten in hele kleine dingen op t moment he :rofl:

85 likes

Maar hoe fijn is het dat ie nasi krijgt. Er komen heel veel mensen ook gewoon goed doorheen he, probeer daar aan te denken. Even zwaaien voor het raam en hem lekker vaak bellen :blush:

18 likes

Zijn fitheid gaat hem zeker helpen. Oud betekent niet automatisch heel erg zwak gelukkig. Natuurlijk speelt leeftijd wel een rol maar fitheid ook!

3 likes

Haha lof dit. Deed ik ook toen ik ziek thuis was. Eerst een :kissing_heart: en dan erachter aan; oh nee foutje :mask::hugs:

Je moet wat om jezelf te vermaken.

2 likes

Mijn schoonbroer heeft nu ook Corona. Vorig jaar is hun vader overleden en tijdens de begrafenis begon de bevalling van zijn vrouw (9 weken te vroeg). Hun zoon heeft toen twee volle maanden in het ziekenhuis moeten liggen. Hij valt ook soort van in een risico groep dus het is even afwachten wat er gaat gebeuren, maar ze lijken zelf niet al te ongerust. Wat een fantastische situatie is dit toch ook, jeej.

Nee daar heb je wel gelijk in. Het moet natuurlijk niet te makkelijk zijn om zo’n test te laten doen. Je moet wel echt alleen testen als er symptomen zijn uiteraard. Maar het lijkt me beter deze in een mild stadium te detecteren dan later. Het is veel te ingewikkeld onderzoek om zomaar te doen wat ik ervan begrijp. Zo weten mensen met weinig symptomen het iig wel als ze het virus meedragen, waardoor ze een stuk sneller in isolatie kunnen worden gezet, waardoor besmetting alleen maar kan worden ingedamd. Ik denk dat er op dit moment zo ontzettend veel mensen zijn die zich verkouden voelen bijvoorbeeld, maar toch maar naar hun werk blijven gaan omdat ze er niet vanuit willen gaan dat het corona is, en dan liever doorgaan met hun leven dan preventief binnen zitten. Ook is het handig om te weten wie van de bevolking het allemaal al hebben gehad. Dit lijkt me zeker belangrijk als je doel ‘groepsimmuniteit’ is :sweat_smile:

Amerika is een weekje later dan ons

Wie werkte er ook alweer als immunoloog hier? Mag ik jou wat vragen?

Bij andere Corona virussen ben je ongeveer immuun voor 2 jaar , geld dit voor deze Corona ook? Want ze zeggen overal dat je het nooit meer kunt krijgen als je het al eens gehad hebt, maar eigenlijk kan dat niet.

( 2 jaar is niet erg, dan is het vaccin er wel maar ik vraag me dit gewoon af)

1 like

En de kans dat het maar maanden zijn is dus klein?

Ivm groepsimmuniteit vroeg ik me dit af.

Dankjewel voor je antwoord :blush::kissing_heart:

Niet voor iedereen, maar ik denk dat het voor bijvoorbeeld voor een deeltijd en/of avondstudie ideaal kan zijn als je minder vaak op locatie aanwezig hoeft te zijn. Voor sommige doelgroepen lijkt het mij sowieso geen groot succes.

Ugh, mensen zijn echt zo kut. Bij onze supermarkt zijn net als bij alle andere een winkelwagen verplicht (ja, óóóók als je maar 1 pak melk nodig hebt) en mag er maar 1 iemand per gezin de winkel in. Als er dus 2 of meer mensen samen aan komen lopen, zegt de supermarktmedewerker in de hal voor de ingang dat de rest buiten zal moeten wachten. Gisterenavond was dit een meisje van +/- 16 jaar die karretjes stond te ontsmetten en mensen op de regels aan het wijzen was. Zie ik een man compleet tegen haar flippen omdat hij niet met zijn vriendin en kind de winkel in mag. Dat arme meisje durfde helemaal niks meer te zeggen, denk dat ze elk moment in huilen kon uitbarsten. Volg godverdomme de regels op… (Als ik dichterbij ze stond had ik er zeker iets van gezegd, maar ik was zelf klanten aan het helpen in de winkel ernaast waar ik werk)

3 likes