Zijn fitheid gaat hem zeker helpen. Oud betekent niet automatisch heel erg zwak gelukkig. Natuurlijk speelt leeftijd wel een rol maar fitheid ook!
Haha lof dit. Deed ik ook toen ik ziek thuis was. Eerst een
en dan erachter aan; oh nee foutje 

Je moet wat om jezelf te vermaken.
Mijn schoonbroer heeft nu ook Corona. Vorig jaar is hun vader overleden en tijdens de begrafenis begon de bevalling van zijn vrouw (9 weken te vroeg). Hun zoon heeft toen twee volle maanden in het ziekenhuis moeten liggen. Hij valt ook soort van in een risico groep dus het is even afwachten wat er gaat gebeuren, maar ze lijken zelf niet al te ongerust. Wat een fantastische situatie is dit toch ook, jeej.
Nee daar heb je wel gelijk in. Het moet natuurlijk niet te makkelijk zijn om zo’n test te laten doen. Je moet wel echt alleen testen als er symptomen zijn uiteraard. Maar het lijkt me beter deze in een mild stadium te detecteren dan later. Het is veel te ingewikkeld onderzoek om zomaar te doen wat ik ervan begrijp. Zo weten mensen met weinig symptomen het iig wel als ze het virus meedragen, waardoor ze een stuk sneller in isolatie kunnen worden gezet, waardoor besmetting alleen maar kan worden ingedamd. Ik denk dat er op dit moment zo ontzettend veel mensen zijn die zich verkouden voelen bijvoorbeeld, maar toch maar naar hun werk blijven gaan omdat ze er niet vanuit willen gaan dat het corona is, en dan liever doorgaan met hun leven dan preventief binnen zitten. Ook is het handig om te weten wie van de bevolking het allemaal al hebben gehad. Dit lijkt me zeker belangrijk als je doel ‘groepsimmuniteit’ is 
Amerika is een weekje later dan ons
Wie werkte er ook alweer als immunoloog hier? Mag ik jou wat vragen?
Bij andere Corona virussen ben je ongeveer immuun voor 2 jaar , geld dit voor deze Corona ook? Want ze zeggen overal dat je het nooit meer kunt krijgen als je het al eens gehad hebt, maar eigenlijk kan dat niet.
( 2 jaar is niet erg, dan is het vaccin er wel maar ik vraag me dit gewoon af)
En de kans dat het maar maanden zijn is dus klein?
Ivm groepsimmuniteit vroeg ik me dit af.
Dankjewel voor je antwoord 

Niet voor iedereen, maar ik denk dat het voor bijvoorbeeld voor een deeltijd en/of avondstudie ideaal kan zijn als je minder vaak op locatie aanwezig hoeft te zijn. Voor sommige doelgroepen lijkt het mij sowieso geen groot succes.
Ugh, mensen zijn echt zo kut. Bij onze supermarkt zijn net als bij alle andere een winkelwagen verplicht (ja, óóóók als je maar 1 pak melk nodig hebt) en mag er maar 1 iemand per gezin de winkel in. Als er dus 2 of meer mensen samen aan komen lopen, zegt de supermarktmedewerker in de hal voor de ingang dat de rest buiten zal moeten wachten. Gisterenavond was dit een meisje van +/- 16 jaar die karretjes stond te ontsmetten en mensen op de regels aan het wijzen was. Zie ik een man compleet tegen haar flippen omdat hij niet met zijn vriendin en kind de winkel in mag. Dat arme meisje durfde helemaal niks meer te zeggen, denk dat ze elk moment in huilen kon uitbarsten. Volg godverdomme de regels op… (Als ik dichterbij ze stond had ik er zeker iets van gezegd, maar ik was zelf klanten aan het helpen in de winkel ernaast waar ik werk)
Is het dan ook zo dat mensen die ergere klachten hebben, ook langer immuun blijven? Of is dat wel voor iedereen gelijk?
Je zegt “hoe erger de ziekte, hoe langer het geheugen” (klinkt logisch!) maar ik ben wel benieuwd waar we dan in dit geval van uit moeten gaan. Bij sommige mensen is het echt heel erg en bij anderen is het weer bijna symptoomloos dus het lijkt mij ingewikkeld om dan één lijn in te trekken bij het bepalen hoe ernstig de ziekte is en hoe lang je dus immuun bent (als dat al kan).
Hier kun je Ready2help van het Rode Kruis voor inschakelen, in buurtgroepen op Facebook en WhatsApp een hulpvraag plaatsen of via Nextdoor. Blijf alsjeblieft gewoon thuis!
N.a.v. dat bericht van de forummer hierboven die iemand zocht voor de boodschappen ga ik een briefje ophangen in de hal. Wonen hier niet zoveel mensen maar wie weet help ik er iemand mee
Heb dit ook gezien vorige week, een vrouw die compleet flipte tegen een vakkenvuller omdat hij haar vroeg afstand te houden. Gelukkig kwam de teamleider er gelijk bij, maar wat bezielt je dan… Hoor het de laatste dagen zo vaak
Ik vind het nog steeds een beetje jammer dat er zo veel mensen nog steeds online boodschappen bestellen terwijl ze zelf wel naar de supermarkt kunnen. Zo veel mensen die daar nu echt afhankelijk van zijn…
Anyway picnic had dit ook als mededeling geplaatst, misschien een tip.
Oh hebben meerdere mensen last van hooikoorts momenteel? Wat een ellende
Durf ook echt bijna niet te ademen in de supermarkt bang dat mensen denken dat ik ziek ben
Ja hiero. Ik durf ook niet 
Yep, same. Heb ook constant stress als ik naar buiten ga, terwijl ik dit echt duidelijk herken als hooikoorts.
ja dit doen wij ook!
Mn zus bestelt boodschappen en mn ouders (en evt ik en mn broer) bestellen mee. Gewoon door het lijstje naar dr te appen :).
Helaas was voor komende week alles vol, maar vind het wel fijn voor iig mn ouders want zij zijn risicogroep.
M’n moeder staat met 8 andere boomers allemaal op 1,5 meter op straat koffie te drinken maar dat mag helemaal niet!!
Wil eigenlijk de kliklijn bellen, lijkt me echt vet als er nu een agent komt want naar mij luistert ze niet.
Dit x1000
Ik snap dat het vervelend is als je geen auto hebt, maar het is nog duizend keer vervelender voor je buurvrouw die de deur helemaal niet uit durft.