Coronavirus #3

Is het dan ook zo dat mensen die ergere klachten hebben, ook langer immuun blijven? Of is dat wel voor iedereen gelijk?

Je zegt “hoe erger de ziekte, hoe langer het geheugen” (klinkt logisch!) maar ik ben wel benieuwd waar we dan in dit geval van uit moeten gaan. Bij sommige mensen is het echt heel erg en bij anderen is het weer bijna symptoomloos dus het lijkt mij ingewikkeld om dan één lijn in te trekken bij het bepalen hoe ernstig de ziekte is en hoe lang je dus immuun bent (als dat al kan).

3 likes

Hier kun je Ready2help van het Rode Kruis voor inschakelen, in buurtgroepen op Facebook en WhatsApp een hulpvraag plaatsen of via Nextdoor. Blijf alsjeblieft gewoon thuis!

1 like

N.a.v. dat bericht van de forummer hierboven die iemand zocht voor de boodschappen ga ik een briefje ophangen in de hal. Wonen hier niet zoveel mensen maar wie weet help ik er iemand mee

15 likes

Heb dit ook gezien vorige week, een vrouw die compleet flipte tegen een vakkenvuller omdat hij haar vroeg afstand te houden. Gelukkig kwam de teamleider er gelijk bij, maar wat bezielt je dan… Hoor het de laatste dagen zo vaak

2 likes

Ik vind het nog steeds een beetje jammer dat er zo veel mensen nog steeds online boodschappen bestellen terwijl ze zelf wel naar de supermarkt kunnen. Zo veel mensen die daar nu echt afhankelijk van zijn…
Anyway picnic had dit ook als mededeling geplaatst, misschien een tip.

27 likes

Oh hebben meerdere mensen last van hooikoorts momenteel? Wat een ellende
Durf ook echt bijna niet te ademen in de supermarkt bang dat mensen denken dat ik ziek ben

13 likes

Ja hiero. Ik durf ook niet :joy:

2 likes

Yep, same. Heb ook constant stress als ik naar buiten ga, terwijl ik dit echt duidelijk herken als hooikoorts.

2 likes

ja dit doen wij ook!
Mn zus bestelt boodschappen en mn ouders (en evt ik en mn broer) bestellen mee. Gewoon door het lijstje naar dr te appen :).
Helaas was voor komende week alles vol, maar vind het wel fijn voor iig mn ouders want zij zijn risicogroep.

3 likes

M’n moeder staat met 8 andere boomers allemaal op 1,5 meter op straat koffie te drinken maar dat mag helemaal niet!!

Wil eigenlijk de kliklijn bellen, lijkt me echt vet als er nu een agent komt want naar mij luistert ze niet.

69 likes

Dit x1000
Ik snap dat het vervelend is als je geen auto hebt, maar het is nog duizend keer vervelender voor je buurvrouw die de deur helemaal niet uit durft.

1 like

Ja, zie het hier ook nog weleens voorbij komen en ook bij influencers in mijn feed. Misschien hebben mensen er een goede reden voor, maar de meesten denk ik niet perse en vind ik dat zonde.
Dit is echt een uitkomst voor juist die kwetsbare groep en mensen die fysiek beperkter zijn.
Weer een geval van: je hoeft niet het niet te laten, niemand verbiedt het je te doen, máár…

2 likes

Ik weet niet of dit al gedeelt is maar wel een fijn uitleg filmpje.

Als ze allemaal op 1,5 meter staan mag het wel.

Artikel 2.2. Niet in acht nemen veilige afstand

1. Het is verboden zich in een groep van drie of meer personen op te houden zonder tot de dichtstbijzijnde persoon in die groep en andere personen een afstand te houden van ten minste 1,5 meter.
  2. Dit verbod is niet van toepassing op:
  3. personen die een gezamenlijke huishouding vormen;
  4. kinderen tot en met 12 jaar die samenspelen onder toezicht van een of meer van hun ouders of voogden die daarbij onderling een afstand van 1,5 meter in acht nemen.
1 like
5 likes

@Ovenschaal je legt zó fijn uit en ik ben altijd blij als er een post van jou in dit topic staat want dan leer ik weer iets :two_hearts:

40 likes

Zeker!
Maar zo lang het niet kan zou ik niet teveel denken aan hoe “fijn” het zou zijn om getest te worden nu. Zonde van de energie!
Alleen als je meteen positief test heb je wat duidelijkheid maar mogelijk verandert het niet eens zoveel. Helemaal niet aan wat andere mensen doen, want meer testen alleen geeft geen garantie dat mensen de regels volgen.

1 like
Samenvatting

Momenteel op deze manier een begrafenis volgen. Erg raar hoor.

1 like

Sterkte :kissing_heart:

1 like

112 nieuwe doden door coronavirus, verreweg hoogst gemelde aantal tot nu toe https://www.nu.nl/coronavirus/6040712/112-nieuwe-doden-door-coronavirus-verreweg-hoogst-gemelde-aantal-tot-nu-toe.html (via @NUnl)

4 likes