…Ok now it’s getting personal 
Zou kunnen, maar dat zijn dan allemaal aannames waar studies voor nodig zijn. Wat we nu zien in de praktijk is dat het toch vaker mensen met overgewicht/obesitas zijn die ermee in het ziekenhuis terecht komen. Harde cijfers heb ik niet.
Obesitas staat sowieso niet in de lijst van kwetsbare groepen van het rivm!
Obsesitas kan natuurlijk wel samengaan met bijv diabetes, dan zit je wel in een risicogroep
En ook nog kleine nuancering vd cijfers, Gommers zei 2/3e tot 80% vd patienten die nu in Nederland op de IC liggen, en het waren schattingen, dus ook zeker geen keiharde cijfers. En 2/3e is ook man trouwens, als dat de angst weer lichtjes kan laten dalen.
Het zijn slechte tijden om Django Wagner te zijn.
Zijn het ooit goede tijden dan?
Ik vind deze post best wel fatphobic.
Beterschap! Hoop dat je je snel beter voelt 
Ik heb dit al standaard op mijn telefoon onder Samsung health, maar weet ook niet hoe accuraat dat is natuurlijk
Ik vraag me af hoe positief geteste mensen met milde klachten aan een test zijn gekomen.
@Joejoejoe @Jetje @HenkdeMol
Ik heb een zwangere vriendin met astma, met koorts (38,5+) en benauwd gevoel, luchtwegklachten, vermoeidheid en droge hoest en de hap heeft gezegd dat ze binnen moet blijven, uit moet rusten en niemand meer mag zien. Ze kan bellen als ze door kortademigheid niet meer kan praten.
Sterkte aan haar
hopelijk kan iemand anders dan voor haar bellen, mocht ze niet meer kunnen praten. Lekker tegenstrijdig haha
Wat zegt haar VK dan? Misschien dat die een andere mening heeft?
Misschien stomme vraag, maar hoe merk je het verschil? Op koorts na zit er wel wat overlap in de klachten toch?
Waarschijnlijk werken ze in de zorg? Of waren ze er vroeg bij (toen het virus hier nog niet zo veel aanwezig was werd er vaker getest, ook bij milde klachten).
Ik werk idd in het ziekenhuis. Waar nu om en nabij de 58 mensen zijn getest. 18 mensen positief en de rest negatief.
Hoe word je getest eigenlijk? Niet via bloed toch?
Neus en keelkweek.
Is dat vervelend? Gaan ze dsn met een stokje je keel in of zo? Als je bv al benauwd bent…