Coronavirus #3

Ik kreeg een mail dat door alle ontwikkelingen door corona en de effecten op de economie er voorlopig geen onbepaalde contracten worden uitgegeven. :weary: Ik had het wel al bedacht, maar het zo zwart op wit zien is toch wel definitief. Heel benieuwd hoe het verder gaat lopen qua economie… Ik houd er ook al rekening mee dat horeca etc wel meteen hun prijzen zullen verhogen.

Buikpijn kan wel een symptoom zijn van Corona! Meerdere patiƫnten op de SEH gehad die aangekondigd werden met buikpijn en koorts, zonder verdeling covid omdat het geen luchtwegklachten zijn maar toch positief zijn getest op covid19 en geen andere ziekte hebben.

Nope nog steeds niet! Maar zal vast vanzelf komen. Voor nu verheug ik me gewoon echt op een kleine wandeling en de wind in mijn gezicht. Maar komt vanzelf. Heb gelukkig een appartement met onwijs veel ramen van plafond tot grond dus voel me wel een beetje buiten met dit mooie weer :smiling_face_with_three_hearts:

@June88 goed voor jezelf laten zorgen. Goed drinken. Goed in de paracetamol. Hou aan de hygiƫne regels. Bij toename van benauwdheid wel direct bellen met de HAP! Sterkte!!

Ik denk dat wij ( zoontje en ik) de Corona hebben. Al drie dagen koorts, neusverkouden, keelpijn, hoofdpijn en ik heb ook buikpijn. Ik werk in het ziekenhuis en tussendoor elders voor iets anders opgenomen gelegen. Lag toen op de niet-Corona afdeling naast een oude dame die daar lag vanwege TIA maar de hele nacht heeft gehoest. Precies week later ziek geworden :weary: voor mij maakt niet uit, maar vind het vooral voor m’n zoontje het toch wel eng (alhoewel ik vind het vanwege mijn auto immuun ziekte ook wel beetje eng). Maandag zou ik weer moeten werken :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Ik moest bellen zodra ik benauwd werd, als ik geen kracht meer had om uit bed te komen (wc lopen eindigde voor mij in hijgen en hoestbuien) en als mijn koorts weer terugkeerde. Maar dat was wel allemaal gebasseerd op wat ik had op dat moment!

Overgewicht is wel een van de risicofactoren, 80% vind ik wel sterk.

1 like

Overgewicht is toch niet ƩƩn van de risicofactoren? Ik dacht dat het om obesitas ging.

Ach, meer dan 50% van de Nlse bevolking heeft overgewicht. Misschien is die 80% wat net werd gezegd wel hoog, maar zal wel daar in de buurt liggen (denk ik).

5 likes

Mensen met (morbide) overgewicht hebben gemiddeld wel vaker hart- en vaatziekten en/of diabetes (type) 2, wat wel risicofactoren zijn. Is het dan niet meer dat die ziektes de risicofactoren zijn en het overgewicht (deels/mogelijk) de oorzaak is van die ziektes, en daardoor een gemeenschappelijke factor, en niet een risicofactor voor corona an sich?

Ah dat woord kende ik niet, weer wat geleerd!

Bellen als je het niet vertrouwd!

…Ok now it’s getting personal :joy:

3 likes

Zou kunnen, maar dat zijn dan allemaal aannames waar studies voor nodig zijn. Wat we nu zien in de praktijk is dat het toch vaker mensen met overgewicht/obesitas zijn die ermee in het ziekenhuis terecht komen. Harde cijfers heb ik niet.

2 likes

Obesitas staat sowieso niet in de lijst van kwetsbare groepen van het rivm!
Obsesitas kan natuurlijk wel samengaan met bijv diabetes, dan zit je wel in een risicogroep

En ook nog kleine nuancering vd cijfers, Gommers zei 2/3e tot 80% vd patienten die nu in Nederland op de IC liggen, en het waren schattingen, dus ook zeker geen keiharde cijfers. En 2/3e is ook man trouwens, als dat de angst weer lichtjes kan laten dalen.

6 likes

https://dutchhackinghealth.nl/nl/
Er wordt al een hackaton georganiseerd :slight_smile:

1 like

Zo te lezen is zo’n volledige lockdown dan ook nog best een risico

40 likes

Het zijn slechte tijden om Django Wagner te zijn.

12 likes

Zijn het ooit goede tijden dan?

Ik vind deze post best wel fatphobic.

4 likes