Ja het is niet heel prettig want ze moeten behoorlijk diep. Vooral de neuskweek in beide neusgaten vond ik vrij onplezierig maar ach het is met een paar seconden klaar.
En ik wil hier nog aan toevoegen dat een positieve test niks veranderd aan het beleid bij milde klachten. Ook dan is het een kwestie van binnenblijven en uitzieken.
Ik ben getest omdat meerdere directe collegaās van mijn team ook positief getest waren.
Het is heel jammer dat er zoān groot tekort aan testen is want de zekerheid welke je krijgt na de uitslag is gewoon prettig. Ik was bijna opgelucht te horen dat het om corona ging en niet om een ander griepje.
Och jee, heel rot! Hopelijk voel je je snel beter 

Sterkte en beterschap! 
Heeft ze wel adviezen gekregen omtrent extra gebruik van inhalatiemedicatie etc vanwege haar astma? Vaak krijg je een longaanval erbij wat zeker in een zwangerschap goed behandeld moet worden. Heeft ze niet een longarts waar ze mee kan overleggen? Of was de astma alleen onder controle bij de huisarts. Want advies om terug te bellen wanneer ze niet meer kan praten is echt paar stappen te ver bij een astma patiƫnt welke zwanger is.
Verder kan ze altijd nog de VK bellen! Die kunnen ook begeleiding hierin beiden.
@June88 hou je taai! En doe het echt even rustig aan. Je kids naar je partners en uitrusten. Goed blijven drinken. Pcm erin.
Toch valt het me op in de praktijk. Blijkbaar ook op de IC. En niet alle mensen met overgewicht die ik zie hebben comorbiditeiten. Maar goed, we gaan het zien als het strak allemaal beetje rustiger is en er studieresultaten bekend gaan worden.
Thanks ga ik die vandaag een proberen! En balen, beterschap! Hopelijk valt 't mee
De VK zei juist dat ze de HAP moest bellen, die heeft ze ook al twee keer gebeld nu. Volgens mij heeft ze alleen adviezen gekregen over het slikken van paracetamol (6 per dag tijdens een zwangerschap). Ze woont gelukkig wel samen.
Voor iedereen die het vroeg 
Ik vroeg het gewoon omdat ik dus dacht dat je met koorts, benauwdheid, luchtwegklachten, astma en een baby in je buik wel getest zou worden. Ook al blijft het advies na een positieve test hetzelfde. De onwetendheid lijkt me echt slopend
.
Ik begrijp overigens niet hoe Duitsland zoveel kan testen/testen heeft en wij als buurland zo weinig! Maar daar heb ik me ook totaal nog niet in verdiept, moet ik zeggen. Dus misschien dat het wel te verklaren is, haha.
Niet best als drugs gangs meer veestand lijken te hebben dan de regering.
Maar met haar klachten hoeft ze toch niet meer onzeker te zijn of het het is? Net zoals @June88 die niet getest is maar waar gewoon gezegd wordt jup dat is corona.
Gebrek aan middelen. Google maar eens op Roche! Als het goed is hebben ze nu het recept gedeeld en kunnen āweā zelf een bepaald spulletje maken dat nodig is om te testen met de apparatuur van Roche
Zou je zeggen ja, maar als ik in haar schoenen stond, zou ik het ook graag 100% zeker willen weten. En zou het me niet geruststellen als de HAP zou zeggen dat ik moet bellen als ik geen zin meer kan uitspreken door kortademigheid.
In weze verandert er natuurlijk niks als er een test gedaan wordt, aangezien er geen medicijn is en geen āremedieā. Toch zou ik het zelf ook veel fijner vinden om zwart op wit te hebben welk virus ik onder de leden heb. Kan dat verder niet goed verklaren.
Zou het ook achteraf mogelijk zijn om te testen of iemand het virus heeft gehad (antilichamen?).
Ik ben zelf heel benieuwd want ik had precies de symptomen maar dat was voordat het in Nederland kwam en ik was niet in een risicogebied geweest. Maar wel precies twee weken voor ik ziek werd in het buitenland geweest.
zou corona straks worden opgevolgd door een muggenplaag nu dat iedereen meer thuis is? 
overigens zag ik een artikel op nos waarin gezegd werd dat er vanaf maandag meer getest kan worden, maar 1500 meer tests (wat zo weinig klinkt en toch bijna het dubbele is van wat er nu getest word)
Ik zie het verband nog niet helemaal tussen thuis blijven en een muggenplaag?
ik weet niet zeker of dit echt zo is (vandaar dat ik het me afvraag) maar doordat er meer stilstaande wateren zijn en meer mensen thuis zijn dus meer kans is om geprikt te raken = meer bevruchte muggeneitjes
Ik zou er bijna bloeddonor voor worden (ok nee durf ik niet, maar kom er anders denk ik nooit achter)
ik denk ook dat ze daarom nu zo veel bloeddonor aanvragen hebben ontvangen
Denk het ook wel. Nouja, ik haat naalden dus helaaaaas. En zoān wattenstaafje tot mān harses in mijn neus lijkt me ook niks. Blijf nog wel wat weken thuiswerken 
Die hadden ze al ontvangen voordat ze bekend maakten dat ze dit gingen doen, omdat ze een noodoproep hadden gedaan voor donoren omdat opeens niemand meer kwam door corona en er een bloedtekort dreigde.