Beterschap! Hoop dat je je snel beter voelt 
Ik heb dit al standaard op mijn telefoon onder Samsung health, maar weet ook niet hoe accuraat dat is natuurlijk
Ik vraag me af hoe positief geteste mensen met milde klachten aan een test zijn gekomen.
@Joejoejoe @Jetje @HenkdeMol
Ik heb een zwangere vriendin met astma, met koorts (38,5+) en benauwd gevoel, luchtwegklachten, vermoeidheid en droge hoest en de hap heeft gezegd dat ze binnen moet blijven, uit moet rusten en niemand meer mag zien. Ze kan bellen als ze door kortademigheid niet meer kan praten.
Sterkte aan haar
hopelijk kan iemand anders dan voor haar bellen, mocht ze niet meer kunnen praten. Lekker tegenstrijdig haha
Wat zegt haar VK dan? Misschien dat die een andere mening heeft?
Misschien stomme vraag, maar hoe merk je het verschil? Op koorts na zit er wel wat overlap in de klachten toch?
Waarschijnlijk werken ze in de zorg? Of waren ze er vroeg bij (toen het virus hier nog niet zo veel aanwezig was werd er vaker getest, ook bij milde klachten).
Ik werk idd in het ziekenhuis. Waar nu om en nabij de 58 mensen zijn getest. 18 mensen positief en de rest negatief.
Hoe word je getest eigenlijk? Niet via bloed toch?
Neus en keelkweek.
Is dat vervelend? Gaan ze dsn met een stokje je keel in of zo? Als je bv al benauwd bent…
Ja het is niet heel prettig want ze moeten behoorlijk diep. Vooral de neuskweek in beide neusgaten vond ik vrij onplezierig maar ach het is met een paar seconden klaar.
En ik wil hier nog aan toevoegen dat een positieve test niks veranderd aan het beleid bij milde klachten. Ook dan is het een kwestie van binnenblijven en uitzieken.
Ik ben getest omdat meerdere directe collega’s van mijn team ook positief getest waren.
Het is heel jammer dat er zo’n groot tekort aan testen is want de zekerheid welke je krijgt na de uitslag is gewoon prettig. Ik was bijna opgelucht te horen dat het om corona ging en niet om een ander griepje.
Och jee, heel rot! Hopelijk voel je je snel beter 

Sterkte en beterschap! 
Heeft ze wel adviezen gekregen omtrent extra gebruik van inhalatiemedicatie etc vanwege haar astma? Vaak krijg je een longaanval erbij wat zeker in een zwangerschap goed behandeld moet worden. Heeft ze niet een longarts waar ze mee kan overleggen? Of was de astma alleen onder controle bij de huisarts. Want advies om terug te bellen wanneer ze niet meer kan praten is echt paar stappen te ver bij een astma patiënt welke zwanger is.
Verder kan ze altijd nog de VK bellen! Die kunnen ook begeleiding hierin beiden.
@June88 hou je taai! En doe het echt even rustig aan. Je kids naar je partners en uitrusten. Goed blijven drinken. Pcm erin.
Toch valt het me op in de praktijk. Blijkbaar ook op de IC. En niet alle mensen met overgewicht die ik zie hebben comorbiditeiten. Maar goed, we gaan het zien als het strak allemaal beetje rustiger is en er studieresultaten bekend gaan worden.
Thanks ga ik die vandaag een proberen! En balen, beterschap! Hopelijk valt 't mee
De VK zei juist dat ze de HAP moest bellen, die heeft ze ook al twee keer gebeld nu. Volgens mij heeft ze alleen adviezen gekregen over het slikken van paracetamol (6 per dag tijdens een zwangerschap). Ze woont gelukkig wel samen.
Voor iedereen die het vroeg 
Ik vroeg het gewoon omdat ik dus dacht dat je met koorts, benauwdheid, luchtwegklachten, astma en een baby in je buik wel getest zou worden. Ook al blijft het advies na een positieve test hetzelfde. De onwetendheid lijkt me echt slopend
.
Ik begrijp overigens niet hoe Duitsland zoveel kan testen/testen heeft en wij als buurland zo weinig! Maar daar heb ik me ook totaal nog niet in verdiept, moet ik zeggen. Dus misschien dat het wel te verklaren is, haha.
Niet best als drugs gangs meer veestand lijken te hebben dan de regering.