“Dan accepteer je dat meer mensen zullen overlijden,” ik vind dit best een heftige uitspraak en het kwam voor mij een beetje over alsof het volgens jou geen weloverwogen beslissing is geweest. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen uit je bericht, in dat geval sorry!
Eh ja maar ook daar geldt toch nog steeds die 1,5 meter. Het is een maximumaantal he, als er niet genoeg ruimte is zullen het er dus minder zijn. Het is niet alsof we weer hutjemutje in de mac mogen zitten.
jup, daarom zou ik zeggen, mocht je het kunnen missen, blijf dan je abbo doorbetalen! Ook met het idee dat er nog een leven is na de crisis
Het is op dit moment echt een hele stressvolle situatie, weet ik helaas uit eigen ervaring
Je kan toch bij elkaar zijn ingetrokken Like Enzo knol met zijn matties of aan het werk zijn.
Gelukkig heb ik geblindeerde achterramen 
We moeten niet panisch worden hoor
Ik kan me juist wel voorstellen dat dat super lastig is als ik naar mijn sportschool kijk. Iedereen loopt door elkaar heen bij het pakken van gewichten er en afstand is dan best lastig. Plus, als mensen te beroerd zijn om hun eigen spullen terug te leggen (zoals vaak gebeurd in sportscholen), waarom zou je er dan wel op vertrouwen dat ze hun eigen stang en gewichten wel zullen desinfecteren. Lijkt me ook erg lastig te handhaven, helaas. Want ik mis het wel.
Maar onder kinderen geldt dit niet, maar goed ik ben al blij dat we 11 mei weer deels mogen starten en verder zien we wel (zoals al maanden). Komt allemaal goed (maar beetje stangen ga ik wel doen hierin, maandag maar eens op het werk dit voorstel doen. Lesgeven op het terras, kijken wie er mee doet #grapje he haha)
Ik begrijp niet zo goed waarom het nu anders is dan voor de lockdown en we niet binnen de kortste keren gewoon weer een nieuwe piek krijgen?
Denk dat de grote boosdoener carnaval en wintersport waren wat echt massaal was wat nog een lange nasleep heeft gegeven, massale dingen mogen nog steeds niet
Maar dat is gewoon een gevoel ik heb er absoluut geen verstand van.
Die zijn uit de EU dus ook niet meer in ons nieuws.
flauw
Italie heeft toch minder inwoners dan de uk?
De overheid redeneert zo
De verruimingen per 11 mei zijn mogelijk omdat de klanten van deze sectoren vooral uit de buurt komen. Er komt dus geen druk op het openbaar vervoer. Ook kunnen bij kappers, opticiens, pedicures en dergelijke gemakkelijk de gezondheidsadviezen worden opgevolgd, zoals handen wassen. Tot slot is bij deze verruimingen de kans op groepsvorming in de publieke ruimte klein.
En nu doen we alles of iig zoveel mogelijk op 1,5m afstand en voor de lockdown deden we dat niet, dat is een groot verschil natuurlijk. Een kleine stijging gaat waarschijnlijk wel komen als er weer meer contacten zijn maar met deze maatregelen zou die iig niet zo groot moeten worden als eerst toen er nog geen maatregelen waren. En een ander verschil is ook dat er nu weer genoeg ruimte is in de zorg om een eventuele stijging op te vangen
@Luzarl je kunt beter met 1 iemand in een auto zitten, dan met keiveel in OV. Als jullie beide geen klachten hebben en je evt. Mondkaje opdoet ben je zo veilig mogelijk denk ik <3
Ik heb deze week m’n eigen haar nog verpest. Het werd steeds korter dus ik wil nu ook nog niet naar de kapper eigenlijk. Dilemma.
Ja maar dat bedoel ik. Bij een bruiloft blijft echt niemand 1,5 meter bewaren hahaha.
Ja ik zat ook meteen met m’n getuigen te appen.
In onze zaal kon je met 60 gasten maarja met 1,5 meter zijn dat er echt maar 20 en dan, dan kan m’n vader me op anderhalve meter afstand wegzwaaien ofzo? Ik zie het niet voor me
Ik heb letterlijk gister een stuk dode rat eraf geknipt. Omdat ik ik het niet meer aan kon. Het ziet er op zich wel oke uit. Maar ik heb nog wel wat dode puntjes maar ik wil niet naar de kapper want die kennen het woord puntjes niet…
Daar had ik wel een insta story van willen zien
Ik heb mn haar op een staart gedaan voor op mn hoofd en toen " Dit gedeelte is dood joejoe" en dat was het.
Ik ben geïrriteerd omdat eerst werd verteld dat mondkapjes geen zin hebben, en nu word je toch verplicht in het ov om ze te dragen? Ze werkten toch niet zoals de bevolking ze doorgaans gebruikt? Mensen raken ze aan, doen ze verkeerd op etc. Is het dan geen schijnveiligheid?
Ik had echt 5 minuten berusting van ik kan niks aan die maatregelen doen, let it go. En dan komt het toch weer volle bak terug en ben ik helemaal geïrriteerd. Het zijn dan misschien wel versoepelingen, maar ik denk/lees/voel alleen maar TOT SEPTEMBER. Tot september sowieso thuiswerken (zo veel mogelijk; dat betekent bij ons denk ik gewoon full time). Tot september niet naar de sportschool. Wanneer je weer vrienden in groepjes kan zien is onduidelijk. Ik zie clubs/feestjes ook niet snel gebeuren na september. Geen datecontact met mannen. Mijn vader die nog steeds zo veel mogelijk moet thuisblijven. Familie niet in groepsverband kunnen zien. Een verhuizing wordt super lastig als niemand rustig mij kan helpen (want je hebt dan al snel <1,5m afstand en veel mensen willen thuisblijven) Wat een schijtjaar.
En dan komt ook wel meteen de realisatie dat leven in NL zo slecht nog niet is, maar bleg.