Coronavirus #4

Sorry dat dit ook weer een coronaklaagbericht is, maar mijn opa van bijna 80 is nog steeds kapper en gaat maandag ook gewoon weer beginnen met knippen :pensive: ik vind dit zo onverstandig en onveilig. Al z’n klanten zijn ook van zijn leeftijd trouwens

haha ja dit denk ik dus ook :stuck_out_tongue: daar zal ook nog wel beleid op komen hoop ik? anders wordt het drama

Je mag nog steeds niet samen in de auto toch?

Daar hebben ze volgens mij niks over gezegd maar vind dat eigenlijk hetzelfde als het ov. Dat je als je met iemand mee moet rijden, zo veel mogelijk afstand creƫeren en werken met mondkapje/sjaal oid

1 like

Nee, dat mag niet want valt onder de 1,5 m maatregel @Luzarl. Tenzij huishouden dus

2 likes

Het is alleen niet zo simpel als je het nu schetst. Die extra IC bedden die de afgelopen 2 maanden halsoverkop zijn gecreƫerd, zijn niet uit het niets ontstaan. Die zijn samengesteld uit apparatuur uit operatiekamers, bedden van poliklinische afdelingen, regulier medisch personeel dat ineens op de IC aan de slag moest, etc. Op dat moment was dat nodig omdat het aantal coronabesmettingen zo hoog was, maar daarvoor moest er wel worden ingeleverd op de overige zorg en zijn veel behandelingen en ingrepen gestaakt. Nu het aantal besmettingen weer gestaag terugloopt is er weer ruimte voor de overige medische zorg, maar daar heb je wel je apparatuur en personeel voor nodig, dus die moet je weer terughalen van al die cohort-afdelingen. Want hoe belangrijk de behandeling van coronapatiƫnten ook is, je kan de mensen die wachten op een behandeling voor kanker, een hernia of een galblaasoperatie ook niet voor eeuwig laten wachten. Die afweging is de afgelopen weken constant gemaakt en hebben ze blijkbaar besloten dat daar nu weer meer ruimte voor kan en moet zijn. Die afname van IC bedden is dus echt niet zomaar bedacht, het is een afweging waar de noodzaak voor overige zorg en de afname van het aantal corona besmettingen in is meegenomen.

7 likes

En @Lemongrab okay thanks!! T is een beetje gecompliceerd nu voor mij want zo veel mensen zijn lief en bieden aan om me naar huis te brengen maar dat gaat eigenlijk niet :frowning: ov is ook een risico ivm de gezondheid van mn moeder dus echt flinke shit dit

ik ben de persco nu pas aan het terugkijken en vind het echt jammer dat rutte nadrukkelijk heeft gezegd dat mondkapjes in de supermarkten niet hoeft, want in zijn supermarkt gaat het prima hoor!! ik denk dat bij ons 3 op de 10 klanten vragen of ze erbij mogen, de rest stapt gewoon je zone in en wacht tot jij wegschiet :joy::sob:

4 likes

Ik dacht dat jij meteen weer naar het terras ging als 't kon?

Ik denk overigens niet dat je een boete krijgt als je bij iemand in de auto zit waarmee je niet samenwoont, kunnen ze natuurlijk ook niet controleren

1 like

Hahaha dat meende ik niet, ik zou wel heelll graag willen. Volgens mij kunnen ze dat wel gewoon controleren, waar je ingeschreven staat. Ik heb nu mondkapjes besteld en zie wel hoe het gaat lopen. Is gewoon kut.

Hm ja shit lastig! Feit is wel dat je in de auto een boete kunt krijgen en 100% zeker geen 1,5m afstand kunt houden, in de trein is iig legaal en kun je op zijn minst een poging doen afstand te houden als je het op een rustig moment op de dag plant enzo. Dus zou dat toch proberen denk ik als ik jou was… maar snap je zorgen om je moeder ook :fearful:

1 like

Ik denk dat ik nu echt totaal niet rustig in een restaurant kan zitten. Net zoals naar de supermarkt gaan nu volkomen ruk is.
Straks moet je nog met een karretje naar het terras.

14 likes

en @Luzarl ja maar ik zie het nog niet voor me dat de politie alle auto’s gaan aanhouden om te checken of je bij elkaar woont, denk dat ze hun handen vol hebben aan andere dingen, maar in de praktijk kan het inderdaad wel ja

4 likes

@Luzarl en als je achterin gaat zitten en dan niet recht achter de bestuurdwr maar aan de andere kant. En dan met een maskertje.

3 likes

Ja maar dat is het adres waar je ingeschreven bent, je kunt ook zeggen dat je voor corona ff bij elkaar bent ingetrokken ofzo!

Okee dankjewel!!

1 like

Ja dat klinkt wel mogelijk! Heb een leuk kapje besteld ook

1 like

Met 3 kan je trouwens wel een boete krijgen.

Ja ik denk dat je iemand van 80 die nu nog werkt niet kan tegenhouden :flushed: wel knap van je opa

3 likes

Huh niet met meer dan 3 op bezoek maar wil in een restaurant met x zoveel man?! Uuh ja?!

En bruiloften 100 man.