Coronavirus #4

Ik zou even wachten tot echt iedereen die in een risicogroep behoort het heeft mogen halen, maar als dat al in maart is zou ik het wel doen

Nee ik zou er ook niet heengaan denk ik hoor! Maar denk dat ze er wel wat op gaan verzinnen, maar ja nothing beats the real thing.

1 like

wat ik me afvroeg bij deze zin:
als alle mensen de trein uit zijn gezet, dan staan ze a. met zn allen op het perron en b . stappen ze daarna in de volgende trein toch??

5 likes

Ik ben hier zo blij mee!! En ik was dus in shock dat ze gesloten waren, terwijl gewoon kledingwinkels enzo wel open bleven. Zeker in zo’n grote ruimte als een bibliotheek kun je goed de afstand bewaren.
Heb wel echt vet genoten van de luisterbieb app die ik nu heb leren kennen! De app werkt niet zo lekker, maar staan wel leuke boeken op!

1 like

Hier snap ik eerlijk gezegd niks van. Hoe kan je als rij-instructeur nou 1.5 meter afstand houden?

2 likes

Dat je gelukkig bent met hoe je je leven hebt ingericht, betekent nog niet dat je soms niet eens een confronterend momentje over verbondenheid met anderen kunt voelen. Schrale troost: op het forum val je er wel helemaal binnen :sunglasses: (ik weet niet of dit “grapje”/“opbeurende ding” overkomt, maar ik hoop het wel)

1 like

Ik heb eigenlijk geredeneerd vanuit het huidige griepvaccin
 Die haal ik ook niet.

1 like

Lekker nog zo lang mogelijk thuis werken. Mijn baas zal blij zijn dat hij al zijn medewerkers alweer heeft opgedragen op kantoor te verschijnen

1 like

Een vriend van me is instructeur. Bij zijn rijschool moeten ze mondkapjes of andere bedekking dragen, alles na iedere leerling ontsmetten en er komt een soort scherm tussen de stoelen. Maar volgens mij beginnen ze de eerste week met alleen motorlessen.

1 like

Maar Rutte zei toch dat ze nog gingen kijken of de sportscholen wellicht eerder open kunnen? Dat zeiden ze eerder ook over de kappers enzo, maar ik denk dat ze niet nu willen zeggen die kunnen open om dat later weer uit te stellen en sporten kan in de zomer natuurlijk makkelijker buiten.

@Chesirecat @Sedana @monkeyslut ahhh ja natuurlijk! Had ik even geen erg in haha :sweat_smile: Toch lijkt het me wel link. Mijn vriend wil nu ook weer gaan lessen, maar vind het eigenlijk niet zo’n fijn idee, dat je dan met z’n drieĂ«n in zo’n kleine ruimte zit.

3 likes

Mijn werk wilt gaan kijken om zo snel mogelijk weer naar kantoor te gaan.
Terwijl het advies is en blijft. Werk zoveel mogelijk thuis.

Vinden ze moeilijk ofzo.

Ik ben het met je eens dat het niet zo werkt, maar achter ‘al die schreeuwers’ zitten ondernemers, met gezinnen, met personeel, met oplopende kosten. Ik snap de wanhoop en kan me er alles bij voorstellen.

11 likes

Ben trouwens wel benieuwd of de anti-vaxxers het vaccin zouden halen.

3 likes

Ik vond de persconferentie gisteren ook op het eerste gezicht een beetje ‘baldadig’ ofzo haha. Voor mijn gevoel gaat het echt een beetje te snel allemaal, maar ja hij zei ook dat ze dit pas gaan doen als het allemaal daadwerkelijk ook kan. Ik denk dat daar de nuance ook ligt.

4 likes

Ik vraag me wel af of ze nu ze al deze beloftes hebben gedaan echt zo makkelijk besluiten dat het niet doorgaat als het nog niet kan. Ik denk dat ze nu toch wel een hogere lat zullen gebruiken en alleen terugkomen op gisteren als het écht niet anders kan

2 likes

Maar het gaat mij niet om de sportscholen, gewoon dat sommige dingen wel open mogen sommige niet en dat soms echt wel tegenstrijdig aan elkaar kan zijn

Overigens geeft het rivm net aan dat er nog een heel advies voor de horeca moet komen

1 like

En het is ook niet een eenzijdig proces dit hĂš? De overheid beslist nu, maar dit is een democratie en als je als tak het gevoel hebt dat jouw belangen onnodig in het geding komen vind ik het HEEL goed dat je weerwoord hebt.

1 like

Ik ben geen anti-vaxxer, maar als er binnen een jaar een vaccin ligt waarvan ik weet dat het halsoverkop gemaakt is en niet getest heeft kunnen worden op de lange termijn, ga ik wel aarzelen of ik me daarvoor vrijwillig ga aanmelden.

5 likes

Maar als je kijk naar de samenstelling van vaccins in het algemeen zitten er toch geen dingen in die echt schadelijk zouden kunnen zijn?

2 likes