Coronavirus #4

Ik heb trouwens zo’n beademingsmasker voor reanimaties. Zou ik dat kunnen gebruiken in de trein?

De eventuele langetermijngevolgen van covid zelf zijn ook niet bekend toch.

Ik zou het wel weten iig zodra ik de keuze krijg.

21 likes

Ik had er helemaal niet aan gedacht dat het pontje ook ov is maar ik moet dus ook een mondkapje regelen

1 like

Ik denk niet dat een instructeur twee lessers tegelijk in de auto mee mag nemen. Bij andere contactberoepen mogen klanten onderling ook geen contact hebben. Ik denk dat rijles alleen mag als er één persoon (naast de instructeur) in de auto zit.

3 likes

Ik snap dat wel, het gaat allemaal in sneltreinvaart en dan vraag je je af of wel de juiste stappen zijn genomen om tot het resultaat te komen.
Ik denk in ieder geval dat er genoeg mensen zijn, waaronder ik, die bereid zijn het risico te nemen, de twijfelaars kunnen altijd nog volgen, ik ga ervan uit dat dat geen 20 procent van de bevolking is. (En als dat wel zo is, is er nog 80 procent gevaccineerd waardoor het draagvlak groter wordt)

En niet gerelateerd aan jouw bericht, mocht het nou zo zijn, dat bill gates toch een chip in me geïmplanteerd heeft, dan zien we dat dan wel weer. Dan hoop ik dat degene die mij in de gaten moet houden veel plezier heeft met mijn saaie leven. Ik heb laatst weer een van mijn lievelingsboeken gelezen, de dag der dagen, van i.ra le.vin , past helemaal in de conspiracys die er rondgaan

3 likes

Niet, maar dat kunnen andere contactberoepen toch ook niet?

Edit: zie nu dat anderen dit al geantwoord hadden!

1 like

Ja ik heb dat gevoel ook. Maar als ik mensen met verstand er van het hoor uitleggen denk Ik: oja oké nee dat hoeft dus niet.

Ik kan me gewoon zo voorstellen dat niet iedereen er meteen warm voor loopt.
Mijn vader zei bijv: voor mij maakt t niet uit joh, als het over 10jr bijwerkingen blijkt te hebben ben ik 80. Dus ach…

Maar een pasgeboren baby? Ik snap dat mensen daar huiverig over zijn.
Ik weet niet hoe het percentage HPV ingeënt nu ligt, maar dat werd ook niet positief ontvangen. In die zin zou een medicijn, waar ze het ook over hebben vaccin/medicijn, misschien ‘beter’ zijn voor het vertrouwen van de mensen

1 like

Ik vroeg me nog af he, zijn ze bezig voor een vaccin voor covid-19 of voor de algemene coronavirussen? Want wat nou als dit virus muteert, werkt het vaccin dan nog wel? Of is het net als bij het griep vaccin, steeds een andere mutatie waarvan je niet weet welke er dit jaar sterker is? Misschien stel ik domme vragen, maar vind het mega interessant.

1 like

Ik wou net jouw vorige post hierover terugzoeken en quoten omdat ik hem zo duidelijk en verhelderend vond, maar die is er natuurlijk niet meer (als je tenminste bent wie ik denk dat je was, oranje avatar?). Fijn dat je het nog een keer plaatst hier! Ik vind jouw uitleg altijd heel duidelijk en handig :blush:

1 like

Nou wat ik begrijp vanuit de bonden is dat de overheid opgeroepen heeft een protocol te maken met hoe je het kan waarborgen.
En dat ze dat gemaakt hebben, bijv voor turnen: in een grote hal met een normale groep trainen zou resulteren in 1 sporter per 25m2.
Als ik naar mijn eigen sport kijk, huren wij een zaal van 28x22, voor 15 kinderen. Dat is 1 per 40m2… dat eh, is best veel ruimte toch haha.

Maar dat het toch niet mag, en daar balen ze dan vanX

Ik ben, naast dat ik het heel fijn vind dat je hier zo verhelderend en duidelijk en uitgebreid post, ook buitenproportioneel blij dat je nieuwe forumnaam begint met een hoofdletter.

17 likes

Ja maar dat zijn ook de “het is maar griepje wat een gezeik” mensen. Dus waarom zouden die een vaccin halen - het is maar ene griepje :nerd_face:

Ik vraag me af of de overheid hier nu niet een rol bij kan spelen? Iets van vergoeding voor alle samenwerkende partijen oid. Juist om samenwerking te bevorderen zodat er sneller een vaccin komt.

Ik las dat NOS bericht alsof alle festivals/concerten in 2021 ook nog onzeker zullen zijn. Hoe gaan die organisaties dat overleven :confused:

Wat een vooroordelen? Ik vind er weinig mis mee om zelf kritisch te kijken en jezelf goed te informeren, voordat je iets je lichaam in laat spuiten. Ook niet als je wél graag wilt dat het leven weer snel normaal wordt.

Ik laat liever experts met uitvoerige kennis van zaken er kritisch naar kijken. Denk dat zij beter dan ik als leek kunnen beslissen of het vaccin veilig is.

8 likes

Wat is er dan met dat hpv vaccin? Ik dacht dat dat vooral geruchten waren.

1 like

Ja maar mijn wantrouwen/twijfels ontstaan nu omdat dit vaccin er zo snel mogelijk moet zijn. Logischerwijs kan ik, ook als leek, terug redeneren dat dat betekent dat geen enkel mens langer dan 5 jaar gezond is gebleven nadat hij/zij is gevaccineerd.
Dus mocht tzt dat vaccin er zijn, dan sluit ik niet meteen aan in de rij, maar ga ik eerst lezen wat de experts zeggen over de samenstelling ervan en het risico van het feit dat ze nog niet hebben kunnen testen met een lange termijn van een aantal jaren.
Als ik dan gerust gesteld ben, sluit ik me pas aan in de rij.
Dat heet geen achterdocht, maar zelfbeschikking in combinatie met boerenverstand.

Je hoeft niet te gaan schelden? Mensen kunnen van inzicht verschillen. Ik probeer je netjes uit te leggen waarom ik dit denk en ik zeg niet eens dat ik dat vaccin nooit zou nemen. Maar jij bent me in dit topic al vaker opgevallen in negatieve zin, dus lijkt me goed als we onze discussie hierbij laten.

1 like

Maar dat missen mensen dus.
En als je uren steekt in een pva, aan alle eisen lijkt te voldoen en er komt geen uitleg, doet dat denk ik pijn bij mensen

Dat geldt naar mijn weten nog steeds toch? Een bepaald aantal mensen max per m2, alles op 1,5 meter afstand én max 30 personen (mocht je die al kwijt kunnen). Zo heb ik het opgevat tenminste.

Wat ik niet begrijp de max 10 personen bij elkaar. Hoe wil je die op 1,5 meter serveren op een terras/in een restaunant? Alles op een tafel neerpleuren en zoek maar uit wie wat had (met drankjes zouuu dat nog kunnen maar stel je voor in een restaurant echt haahaha wat een gastvrijheid).

Ga gewoon niet met groepen uiteten please. Ga dan lekker in het park zitten en bestel je shit (of haal het af).