Coronavirus #4

Nee werkprestaties worden niet beinvloed. En ik snap echt dat we op den duur weer terug gaan naar kantoor. Maar het advies is nog steeds zoveel mogelijk werken vanuit huis. Afstand houden moet mogelijk zijn ja. Ben benieuwd hoe dat wordt ingericht.

@anon68115018 Geen idee. Met OV komen is niet toegestaan maar hoe je anders moet komen… :woman_shrugging:t2:

Naja de regel is nog steeds ‘max 3 personen op bezoek’. En we zouden dan eten gaan afhalen en ik vind het niet prettig dat iedereen dan uit dezelfde bakken eten pakt etc. Ook zouden mijn twee kleine nichtjes er ook zijn. En dat vind ik ook wel lastig, want die begrijpen niet wat afstand houden is.

Ik vind dat werkgevers die keuze ook bij de werknemers zelf moeten leggen, ook als aangegeven wordt dat het langzaamaan weer kan. Willen ze iedereen tegelijk naar kantoor laten komen? Ik weet dat op mijn werk een plan klaarligt om eerst in shifts te gaan werken, wat pas ingaat op het moment dat wordt aangegeven dat het weer mogelijk is.

Dit is dus precies waar ik bang voor ben, want jouw werkgever zal niet de enige zijn en zo loopt het ov dus vol :woozy_face:

Mijn werkgever sprak ook al over vrijwillig in de avond werken. Ben benieuwd hoeveel mensen dat gaan doen. Op kantoor werken we namelijk standaard tijden. En halve dagen naar kantoor gaan zie ik persoonlijk niet zitten.

Hoop ook echt dat ik het kantoor rooster met mijn vriend kan afstemmen (werken bij zelfde bedrijf). Want dan kunnen we blijven carpoolen.

@Nox Wow maar waarom dan in de avond? Om het te verspreiden op kantoor, maar wel te motiveren dat iedereen naar kantoor komt ofzo? Ze willen het wel heel graag zo te horen.

Ik ben benieuwd wat mijn werkgever gaat doen. Ze waren bezig met plannen om langzamerhand terug te gaan/in shifts/kleinere groepjes etc. Maar toen kwam de persconferentie (met daarin natuurlijk dat het tot 1 september eigenlijk niet veranderd) dus geen idee wat ze nu gaan doen.

Ja ze willen het veel te graag. En ik snap totaal niet waarom. Omdat het thuis werken gewoon goed gaat.

Straks om half 11 heb ik online meeting en dan zal er verteld worden waar het MT mee bezig is.

Collega vroeg al of ik intens tegen was om naar kantoor te gaan. Dat heb ik niet, zeker niet als nog de richtlijnen gevolg worden. Of zoals we nu doen, maar 2 mensen per afdeling naar kantoor (elke afdeling heeft een eigen hok). Maar waar ik op tegen ben is dat ze tegen de richtlijnen van de overheid ingaan.

Ja het is heel lastig om daar een model in te verzinnen wat geen verlies oplevert…
Maar er wordt hard aan gewerkt geloof ik, zo zijn er ideeen voor verkorte programma’s en dan 2 of 3 poules publiek op een avond of middag. Ik hoop dat dat een oplossing kan zijn om de zalen overeind te houden iig. Al ligt het wel op de loer dat artiesten/musici dan nog meer onderbetaald zullen worden dan ze al werden. Maar het is wel de enigste route die iets kan opleveren denk ik…

1 like

Ja snap jou heel goed hoor. Zeker als ze de avond erbij halen, dan moet je allemaal compromissen gaan doen omdat je werk per se wilt dat je op kantoor bent. Dan kunnen ze het toch veel beter uitvragen aan de werknemers of ze het uberhaupt wel willen. Zeker omdat er al weken met suces wordt thuisgewerkt.
Hopelijk komt er zoiets uit, lijkt me vervelend om naar kantoor te moeten terwijl het niet nodig is.

1 like

Bij ons mag je het zelf aangeven of je naar kantoor komt, komt iedere week een poll online waarin je dat aan kan geven of en welke dagen je komt.
Het argument gezellig wordt wel vaak herhaald, terwijl ik productief of je kinderen helemaal zat veel logischer vind.
Maargoed ik ben op kantoor wel veel productiever, ik werk thuis 4 uur per dag en wil eigk volgende week vrijdag 8 uur werken dus ik ga dan denk ik toch wel naar kantoor.

2 likes

Openbaar drinken mag natuurlijk eigenlijk niet maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die een boete kreeg omdat hij of zij een wijntje of een biertje in het park dronk eigenlijk? Dat is waar ik nu woon althans heel normaal. (Waar ik ben opgegroeid ben je sowieso een leipo als je in het park gaat picknicken.)

Welk artikel staat dit? Ik lees dat samenkomsten van 10 personen weer mogen.

Dit was volgens mij in het liveblog van de NOS, werd ook gevraagd in de persconferentie en dit was het antwoord. Er was eerder ook ergens gelekt dat het er meer mochten zijn op visite, maar dat is niet bevestigd in de persconferentie.
Maar vind het wel een beetje vaag dat ze het verder niet communiceren, ook niet in dat overzicht van de rijksoverheid.

Ik heb letterlijk die zin gegoogled en het lijkt weggehaald. Op de site van de overheid kan ik er ook niets over vinden.

Ik denk dat het verschil is dat de meeste huizen niet zo groot zijn en 1,5 meter afstand met 3+gezin al een hele opgave is. Met samenkomsten wordt volgens mij meer dingen als bijv. een bruiloft of begrafenis of iets op je werk bedoeld en daar is doorgaans meer ruimte. Of zie ik dat verkeerd?

1 like

De opa van mijn vriend is overleden aan corona… Hij zat in een verzorgingstehuis waar het heel heftig was uitgebroken. Hij had veel onderliggend lijden dus het was te verwachten maar toch wel heel heftig.
Zijn vrouw (oma) mocht hem ook al wekenlang niet meer zien. Ik vind vooral dat zo intens sneu.

Ja dat denk ik ook! En lijkt me ook een prima maatregel om te blijven aanhouden. Wat Rutte dus ook al zei dat het eigenlijk niet haalbaar is binnen allemaal 1.5 meter afstand te houden.

Maar het was denk ik goed geweest om dat ook te benadrukken in de conferentie zelf, nu is het zijdelings gezegd als antwoord op een vraag en roept het wat vragen op, ik zie inderdaad ook dat het verwijderd is uit dat liveblog @Solee dus ik vind het vaag zo. Edit: onee het staat onder “lees verder”

1 like

Oh wat ontzettend verdrietig zeg. Zo pijnlijk. Heel veel sterkte aan jou en je vriend en zijn familie.

2 likes

Ik heb de hele coronatijd niet met familie/vrienden afgesproken afgezien van 1 tuinbezoekje aan een dierbare vanwege de regel ‘blijf zo veel mogelijk thuis’. Ik had namelijk het idee dat deze regel ‘hoger’ stond dan ‘Je mag drie mensen op bezoek’ en ik heb ook het geluk dat ik niemand heb waar ik voor moet zorgen en heb daarnaast ook geen werk meer door corona.
Aan dit topic te zien zijn er veel mensen die het ongeveer zo hebben aangepakt. (Dus: in principe niet afspreken, misschien af en toe een bezoekje op afstand aan een dierbare.)

Ik vroeg me af of er voor jullie iets is veranderd nu ‘blijf zo veel mogelijk thuis’ is vervangen door ‘vermeid drukte en houdt 1,5 meter afstand.’ Zelf dacht ik namelijk dat het nu wel ok was om op 1,5 meter met een vriendin te eten o.i.d. maar wat vinden jullie daarvan? (Overigens puur voor de gezelligheid en niet omdat een van ons zich heel eenzaam voelt o.i.d.)

(Ik weet dat je het nog altijd zelf moet afwegen maar ik ben wel benieuwd wat jullie vinden.)

4 likes

Ja voor mij voelt het wel meer oke om nu op afstand af te spreken waar het eerder inderdaad meer was “als het echt niet anders kan”. Of in ieder geval heel erg kort.

2 likes