Coronavirus #4

misschien heeft ze hier iets aan?: https://www.achmearechtsbijstand.nl/werken/corona-opbouw-min-uren-rechten-en-plichten

Korte samenvatting: je hoeft dat niet in te halen, anders heeft de werkgever dubbel financieel voordeel.

En nog een aanvulling: ze kan ook altijd nog contact op nemen met bijvoorbeeld het juridisch loket, zij zijn vaak ook heel behulpzaam met hoe je het beste zo’n ‘situatie’ kunt aanpakken buiten het juridische om

5 likes

Stuit scrollend op de VK, op dit artikel. Blijkbaar oefenen heel veel bedrijven die druk uit om verlofdagen op te nemen.

4 likes

Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik ga woensdag weer beginnen met rijles. Bij mijn rijschool hebben ze in ieder geval wel een aantal maatregelen: je wordt niet meer thuis opgehaald om te vermijden dat je met zijn drieën in de auto zit, en de auto moet op de rijschool tussen elke les ontsmet worden. Lekker tijdrovend allemaal, maar het moet maar.

1 like

Dank jullie wel! Ik geef het allemaal door, super dat jullie zo meedenken etc.

Nouja meestal heb je wel een rijschool in de buurt toch? Ik ga iig met de fiets. Maar snap wel wat je bedoelt.

1 like

Ik kreeg net ook een bericht van mijn instructeur! Vanaf volgende week beginnen de lessen weer, maar wel met gepaste voorzorgsmaatregelen. Nog geen informatie over wat dat precies is, dus dat nog even afwachten.

Kom ik weer met mijn OV-haat maar dit is dus precies mijn bezwaar, en waar ik al bang voor was… Niet alle werkgevers zijn pro thuiswerken, dus wat hun betreft kan iedereen weer komen :expressionless: Dan moet je dus naar werk komen, moet dat met het OV en omdat je dan de pech hebt op een van de laatste stations in te stappen, mag jij er niet meer bij ?? En met een beetje pech mag je nog komen overwerken ook want tsja, door dit soort taferelen ben je pas om 10 uur een keer op werk… Heb er zelf sinds kort niet meer mee te maken overigens want kan nu met auto naar werk, maar vind dit zoiets oneerlijks, alsof iedereen voor de lol als een sardientje in het OV gaat zitten sochtends. :neutral_face:

1 like

@anon22402465 en @Dibs en @Rozecoupeschaar
Sorry ik ben niet handig met taggen en quoten en reageren

Werkgeverslasten zijn nog 30% op het loon, dus voor een werkgever betekent dit dat als hij een omzetdaling van 100% heeft en 90% loonkosten vergoed krijgt, de totale lasten per werkgever met maximaal ca 65% dalen.

Niet dat ze nu met deze regeling akkoord moet gaan, maar wel ter verduidelijking dat het niet betekent dat er maar 10% kosten overblijven voor een werkgever.

1 like

In Rotterdam in het park: mensen in groepjes van 4 en 5 mensen bij elkaar, politie rijdt rond en stopt nergens. (Heb zelfs meerdere groepen van ruim 8 mensen gezien)
In Utrecht in het park: mensen in groepjes van 3 en je wordt verzocht door politieagenten om naar huis te gaan of maximaal met zijn 2en te zijn.
Ben zo benieuwd hoe de handhaving in andere steden is, weet iemand dat over Amsterdam en Den Haag bijvoorbeeld?

2 likes

Hier in Amsterdam zag ik redelijk wat groepen mensen samen zitten, bij het water waar ik langs kwam vooral. Ook in het winkel gebied bij mij was het erg druk en zitten veel mensen overal. Heb nog nooit politie gezien die er wat van zegt. Geen idee hoe het voor de rest gaat maar dat is mijn ervaring.

1 like

Mijn schoonfamilie begint ineens een stuk losser te worden. Of we dit weekend met z’n allen in de tuin willen zitten en samen willen eten.

Hoewel we het voorstel hebben afgewezen, merk ik wel dat ik aan mijzelf begin te twijfelen: “stel ik mij aan?”.

Ik ben ook wat van slag door de persconferentie van gisteren…

5 likes

Ik ben ook een beetje in de war door die persco… Gevoelsmatig wil ik nog steeds zoveel mogelijk thuis blijven, maar volgens de regels zou je wel met elkaar mogen gaan eten toch? Mits 1,5 meter afstand?

2 likes

Vanavond bij Op1 :sweat_smile:

17 likes

Die Eric Wiebes bij Op1. Heeft die nu gewoon een cynisch resting face of wat?:joy:

Ik zou met mijn studenten wel op een terras kunnen neerploffen wordt dan wel een hele dure grap denk ik zo. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Maar tot die tijd gold het advies: BLIJF ZOVEEL MOGELIJK THUIS. Als soort van hoofd advies. Samen met de 1.5m natuurlijk.

Ik vind zelf gezellig BBQ’en niet iets om die regel voor te breken. Maar die regel vervalt nu toch? Dus dan wordt t weer anders denk ik? Voor mij iig wel.

Hoewel er nogsteeds maar 3 mensen over de vloer mogen haha, dus ondanks grote tuin zou het bij onze ouderlijke gezinnen niet mogelijk zijn het gezin compleet te laten komen eten haha

1 like

Wat een mooie achtergrond! Waar is je gele vaas van?

Vreemd zeg, want ze willen inderdaad dat je zoveel mogelijk thuiswerk, zodat de drukte in het verkeer niet ineens flink toeneemt

Heel vreemd… en mensen die met het OV moeten komen moeten dus ook weer naar kantoor?

Als het de werkprestaties beïnvloedt lijkt het me niet onredelijk eerlijk gezegd.
Zoveel mogelijk is gedaan, maar bedrijven moeten ook blijven draaien.

Is dat bij jullie het geval? En kunnen jullie afstand houden?

1 like