Coronavirus #4

Maar alles over het versoepelen/verlengen van de maatregelen is vorige week toch al gezegd? Wat willen mensen dan nu nog horen in een persco?

2 likes

Mehh, mijn broertje werk in de voedselindustrie (moet gewoon doorwerken dus) en heeft sinds gisteren koorts + is heel erg moe. Hij woont bij mijn ouders die ouder dan 65 zijn :frown:

Er is tot nu toe toch elke dinsdag iets geweest?

OK wauw dan heb ik echt onder een hunebed geleefd

Nja dat is niet helemaal zo, er zijn wel een paar weken geweest zonder persco op dinsdag of woensdag. Maar ik ging er dus vanuit omdat er was gezegd over 3 weken volgt weer de nieuwe info (wat ze dus vorige week woensdag al presenteerden), en omdat ik denk dat er altijd wel wat te melden is (bijv hoe het met die app staat?).
Maar ik denk dat als er voor gister 1 gepland stond ze die ook wel lieten schieten vanwege de overleden surfers in Scheveningen.

Die op vrijdag is idd wekelijks, dat was voor corona ook al (ookal boeide niemand dat toen haha).
https://www.youtube.com/user/DeMinPres/videos
Er was niks op:
24/25 maart & 28/29 april & gister/vandaag dus

(mijn baas zal het waarderen dat ik dit uitgezocht heb onder werktijd haha)

4 likes

Dit artikel legt een beetje uit waarom er vorige week een persco was en dat ze zijn afgestapt van wekelijkse persco’s ivm werkdruk/voorbereidingen:

4 likes

Was gister bij een uitvaart en mochten door corona maar met 6 tegelijk in de ruimte zijn en er was eigenlijk geen ruimte om nog een praatje of een soort dienst te hebben. Was opzich ook zo afgesproken, we waren niet met veel (mijn omaatje was mega oud, dus niet zo veel publiek en geen grote familie). Moest wel echt even denken aan die overleden surfers en hoe ze dat nu wel niet gaan regelen, zo heftig als er een jong iemand overlijdt en het is maar voor heel weinig mensen mogelijk om dan bij de uitvaart te zijn!
Daarna toch nog een wandelingetje gaan maken (op afstand natuurlijk), maar wel met zo’n 8 mensen, we wilden de dag wel even samen afsluiten. Werden we in het park uitgescholden omdat we niet buiten mochten zijn met zo veel mensen etc etc

4 likes

Dankje!
Ik had al eerder zo’n artikel gelezen mbt economie: https://www.trouw.nl/politiek/hoe-ook-rutte-langzaam-overtuigd-raakte-van-versoepeling-van-de-coronamaatregelen~b61a8182/
Maar goed, ik zal mijn voldoening dan wel halen uit de vragenuurtjes op vrijdag.

Het gaat trouwens al een stuk beter met mijn vriend, dus ik denk dat ik snel weer in mn eigen bed kan slapen :)! Vanmiddag komen de resultaten van een vriendin met hooikoorts binnen, ik hoop dat die ook negatief zijn want zij was zondagavond bij ons.

1 like

Er is vanmiddag wel het wekelijkse crisisoverleg en na afloop een kort persmoment op de stoep van het ministerie. Geen persconferentie met alle toeters en bellen, maar wel een bijpraatmoment dus.

2 likes

Thank you looking forward to it <3

Bij mij op werk hebben ze nu allemaal wel een mondkapje aangeschaft. Overal platen opgehangen. Ben benieuwd!

1 like

Ik ben ook heel benieuwd. Heeft iedereen 1 mondkapje of hebben ze wasbare? En waar hangen de platen, in het restaurant of in de keuken? Kan je een update geven over een paar weken over hoe jij/jullie het ervaren, want dat lijkt me ook heel interessant.

Ik vond het net raar dat ik dingen per post ontvang. Maar dat waren gewoon mijn mondkapjes. Schijnbaar was ik dat alweer vergeten? Nu ben ik echt de woman in black. Misschien had ik wel fancy glitter exemplaren moeten kopen.

3 likes

Iedereen krijg of zo’n kap of een wasbaar mondkapje. Die schermen hangen nu tussen de keuken en bedieningskant. Ook tussen de bar en het restaurant. Het idee is nu dat mensen hun eten en drinken komen bestellen en moeten afhalen en pas als de gasten weg zijn dat wij de spullen komen afhalen/ of ze willen allemaal disposables gaan gebruiken.

Denk dat van fooi geen spraken meer gaat zijn :’)

1 like

Bij ons op het werk hebben we nu de eerste bevestigde besmettingen. We zijn steeds blijven doorwerken (essentiële sector) en nu dus spannend afwachten of het zich verder verspreid heeft of dat de maatregelen wel (iets van) effect hebben gehad.

Oh, dat klinkt alsof er over nagedacht is. En verhoogt denkt ik voor zowel voor gasten en medewerkers de veiligheid of in ieder geval het veiligheidsgevoel.

Ik kan me voorstellen dat allemaal disposables veiliger voelt, maar eigenlijk het risico niet echt vermindert. Want een bord wordt net zo veel aangeraakt of het nou disposable is of niet en voor het milieu en kosten voor het restaurant ook niet zo handig.

Moeten gasten dan net als bij fast food bij het bestellen al betalen? Of gebeurt dat nog wel achteraf? Als je trouwens de vragen niet meer wilt beantwoorden, vooral niet doen. Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Ik ben benieuwd wanneer de zorg weer normaliseert. Bij mijn huisarts is het allemaal nog erg op slot en ik moet ergens voor bloedprikken maar dat kan nog steeds niet.

Ja helemaal mee eens! Voor het mileu lijkt het me niet heel best, denk dat inderdaad een bord of disposables niet heel veel uit maken. Denk alleen dat het wellicht het personeel een veiliger gevoel geeft dat ze niet aan dingen hoeven te zitten die mensen in hun mond hebben gehad. (de gasten zouden het dan ook zelf weg moeten gooien).

Ik denk dat ze vooraf moeten betalen, hier heb ik verder nog weinig over gehoord.

Ik was al vanaf begin maart mijn huisarts aan het bellen ivm herhaling van een uitstrijkje. Moest echt iedere 2 weken terugbellen. Ik snap het helemaal, maar het is inderdaad echt vervelend dat het allemaal zo onduidelijk en onzeker is.

Belde gisteren trouwens weer omdat een vriendin van mij bij een praktijk 5km verderop gewoon haar uitstrijkje wel weer kon doen
 Ze zeiden eerst ook van nee, wij doen het nog niet. Maar toen gingen ze het overleggen en toen ik paar uur later terugbelde kon het toch wel weer. Zooo vaag ook. Zou er dus zeker achteraan blijven bellen. Plus, als er weer een piek komt ergens de komende weken (wat ik wel een beetje verwacht), dan zal het nog allemaal langer duren. Dus beter denk ik om er juist nĂș achteraan te bellen!

4 likes