Coronavirus #4

Ik ken iemand met een restaurant en die zei al meteen dat juist shifts draaien het meest gunstig is voor de omzet nu. Of ze daarmee winst maken durf ik ook niet te zeggen…
Je hoort ook veel horecea praten over een centrale tafel waar je zelf je eten/drinken moet afhalen en een online menukaart waar je via je eigen telefoon kunt bestellen. Dus dan heb je wel minde bediend personeel nodig lijkt me…

Edit: aah ik duwde al op ‘enter’. Dat laatste lijkt me dan wel weer niet heel gunstig voor de werkeloosheid :confused:
Nog een edit: op je telefoon bestellen zou in ieder geval het probleem met de menukaart wegnemen! Maar zal ook vast niet overal gaan gelden/mogelijk zijn…

3 likes

https://www.telegraaf.nl/c/218604584/ hebben jullie dit filmpje al gezien hoe snel het virus zich verspreidt en hoe belangrijk het is om regelmatig je handen te wassen?

2 likes

Ik kan er ook niets over vinden? Weten we al meer?

1 like

Krijg die van die tijdslots echt van die sushi vreetschuur vibes. Snel dooreten en drinken en dan de volgende lading mensen hup hup op hun plaatsen. De ipads en je eigen eten ophalen kennen ze daar ook al.

5 likes

@grace, ja eens, vraag me ook af hoe dat gaat werken :thinking:

Daaraan gerelateerd, hoe werkt het nu precies met een asymptomatische besmetting? Want het corona verspreidt zich met name toch via hoesten en door direct huidcontact. Ok ook via de lucht, maar daar is nog heel weinig over bekend. Maar als iemand dus geen klachten heeft én je houdt even goed wel enigzins afstand (als in je raakt elkaar bij lange na niet aan) dan zou het risico op besmetting toch vrij laag moeten zijn zou je zeggen?

1 like

Klein positief berichtje: zoals sommigen weten werk ik op een cohort-afdeling. We hebben op z’n hoogst 10 cliënten gehad (terwijl we 3x zoveel bedden hebben). Ze zijn allemaal in zoverre opgeknapt en hersteld dat we aan het einde van de week nog maar 0 cliënten hebben, omdat iedereen met ontslag gaat :tada:

94 likes

Ik hoest atm weer erg veel ondanks hooikoortsmeds, dat wordt een zomer binnen zitten of picknicken in het park na zonsondergang. Ik was al blij dat mijn collega’s niet panisch deden. :’)

Met die 1,5 meter afstand in restaurants beeld ik mij van die grote tafels in a la Middeleeuwse/fantasy films. :joy:

Aan de ene kant denk ik dat laatste ook, aan de andere kant denk ik steeds: als wij dit kunnen bedenken dan zal het rivm/de overheid hier toch ook wel over na hebben gedacht? Ik ben zo benieuwd wat de redenatie achter deze maatregelen is. Sowieso wel dat we meer besmettingen voor lief moeten gaan nemen, denk ik?

1 like

Thuiswerken van Kooten en De Bie 1986 :sweat_smile:

7 likes

Is er nu vanavond wel of niet een persconferentie? Nee toch?

He wat raar, dacht echt dat er een persconferentie zou zijn maar ik kan er niks over vinden?

Sorry hoor maar ik trek dit echt niet. Gewoon niks vanavond? Niet eens een vragenuurtje? Snappen ze niet dat een mens gebaat is bij structuur in deze barre tijden…

12 likes

België of Nederland?

Nederland!

Oh huh ik heb nergens iets meegekregen dat er een persco zou zijn

Ik heb al meerdere forummers gezien die eigen mondkapjes hebben gemaakt. Zijn er ook meiden die mondkapjes maken en verkopen? Ik ben zelf totaal niet handig dus ik zou interesse hebben!
(weet überhaupt niet of dat mag @moderators?)

1 like

Er heeft vandaag iemand in het verkooptopic gepost dat ze mondkapjes verkoopt!

2 likes

Itsa me, Mario! Heb idd in het verkooptopic geplaatst. Voel me nu een fucking spammer met m’n mondkapjes haha

1 like

Ik lees net dat er vanavond geen persconferentie is. Vind t verwarrend, want toen aangekondigd werd dat de maatregelen zo zouden zijn tot 20 mei, werd er aangekondigd dat een week ervoor weer een persconferentie is. Maar blijkbaar was die dan al vorige week, ofzo…:woman_shrugging:t3:

4 likes

Maar komt die datum niet omdat ze gezegd hadden: “een week voor 20 mei”, en dat ineens vorige week al was?
Dus een week eerder.

1 like