Oh please teken die petitie van GroenLinks allemaal. Ik word echt een beetje boos als ik dat dan zo hoor, particulieren in de shit en al die grote bedrijven die staatssteun krijgen.
Maar hij zei toch ook: âals je het geld echt nodig hebt, is het andersâŠâ
Ik heb met een schuin oor geluisterd, dus kan verkeerd gehoord hebben 
goeie ga ik doen
Een meisje wat ik begeleid was in tranen (no joke) dat dr introweek van hbo was afgelast.
Maar geloof dat dat misschien ook was omdat ze ook al geen examen reis en feestjes hebben/mogen 
En nu weeeer iets afgeblazen wasâŠ
Je kan volgens mij dan officieel een boete krijgen ja! Want ze kunnen checken waar je woont als je de regels niet naleeft. Ik ken mensen die naast elkaar door het park liepen (een stel) en ze werden aangesproken door de handhaving en moesten hun ID kaart laten zien. Handhaving heeft toen gecheckt waar ze ingeschreven stonden.
Als je uitlegt dat je tijdelijk bij je ouders woont zullen ze het hopelijk wel begrijpen, maar er zal maar net iemand tussen zitten die de regels heel letterlijk neemt en dan kan je een boete krijgen geloof ik.
Ai goed om te weten! Daar was ik al bang voor inderdaad. Fijn dat je de ervaring even deelde
Zo dat vind ik echt te ver gaan, stellen aanspreken etc. Die hadden dus echt niets te doen
.
Oh en ergens heel vreemd want je kan toch ook bij iemand intrekken om voor diegene te zorgen? Of als stel er voor kiezen tijdelijk samen te wonen? Al is het bijvoorbeeld om het Ov niet over te belasten
Je ziet toch niet zomaar of mensen een stel zijn. Tenzij ze misschien hand in hand lopen maar dan nog hoeft dat niet te betekenen dat ze samenwonen. Handhaving doet ook maar hun werk.
Ja maar je weet natuurlijk niet wie er een stel is en wie niet. Het is hun werk om te controleren of iedereen zich aan de regels houdt.
Misschien dat je in zulke gevallen met succes in verzet kan gaan als je dat uitlegt
Alsnog vind ik het echt heel overdreven 2 mensen bij elkaar aanspreken, een groep oke.
Ik weet niet krijg er gewoon een heel naar gevoel van.
Tja ontgroenen via Zoom is vast niet Vo.
Kan iemand mij meer info geven waar het over gaat met die vouchers?
Dat kun je toch heel makkelijk ff googlen. Is voorpaginanieuws.
Maar dan weten ze toch alsnog niet of je tijdelijk bij elkaar bent ingetrokken? Want dat was een soort van oplossing toch, als je niet samenwoonde maar je wilt wel bij elkaar zijn of bijvoorbeeld voor elkaar zorgen. Dan zou het gek zijn als je een boete krijgt.
En dan denk ik niet alleen aan stellen, dat staat er los van.@Pippi Je kan ook denken aan familieleden of een goede vriend of vriendin. Een vriendin van mij logeert nu ook al weken ergens anders, als je alleen maar daar blijft dan is het ok toch? En dan ziet een handhaver dat je niet officieel op hetzelfde adres staat ingeschreven en dan ben je de lul.
Zou je denk ik wel in bezwaar kunnen gaan bij de rechter mocht je een boete ontvangen (wanneer je documentatie kan overleggen dat je al die tijd al bij elkaar in huis bent).
Nee maar dat kunnen ze dan toch vragen? Ik had het er alleen maar over dat als je twee mensen (of meer) ziet lopen je niet kan weten of ze bij elkaar wonen of niet zonder ze aan te spreken.
Helenaal mee eens!
Ok nee maar ik vraag me dus af of je iets aan nachecken van de GBA hebt, want dan heb je een officieel antwoord. Maar daar heb je verder niks aan als die mensen tijdelijk ergens anders verblijven.
Was net in de supermarkt en daar hebben ze alle schermen bij de kassaâs weggehaald zag ik. Het systeem met de karretjes etc is ook aangepast. Weet niet of dat ĂŒberhaupt wat doet maargoed. Had niet verwacht dat ze daar ook al zouden âversoepelenâ.
âFeuten, zoemen!â krijgt ineens een hele andere betekenis