Coronavirus #4

Nee dus vind ik het echt heel onzinnig om mensen te gaan controleren op iets wat niet te controleren is omdat het zelfs het advies was om tijdelijk 1 huishouden te worden als dat in sommige gevallen beter uitpakt…

Dat " handhaving doet ook maar hun werk " is totaal overbodig. En die " onsamenwonende stellen " gaan dan toch wel weer naar 1 huis en houden binnenhuis geen 1,5 meter afstand. Dus wat zou het doel zijn? Mensen doen toch wel waar ze zin in hebben en wat dat betreft geef ik ze wel gelijk. Je kan dat gewoon niet controleren en je kan niet verwachten van mensen dat iedereen maar al maanden minstens 1,5 meter afstand houdt

4 likes

Ik heb dat tijdelijk samenwonen tijdens Corona nooit begrepen. Huisgenoten hoeven geen afstand te houden omdat ze dat niet kunnen als ze samenwonen. Ieder ander moet in principe afstand houden. Als je dan als stel besluit om elkaar toch te zien en zo je contactcirkel groter te maken, maakt het toch helemaal geen reet uit of je bij elkaar in thuis gaat wonen of allebei in je eigen huis en af en toe (met de auto) naar elkaar toegaat. Dat maakt voor het aantal contacten helemaal niks uit.

1 like

Volgens mij had het wel met die verplaatsingen die dan minder worden te maken.

1 like

Maar als je met de auto gaat, gaat dat ook niet op toch?

Misschien ook deels omdat er dan één iemand boodschappen/noodzakelijke buiten de deur dingen doet ipv twee ofzo?

Hm ja dat zou kunnen. Moet zeggen dat ik dat wel vrij minimale reden vind om met iemand (zeker een ‘gewone’ vriend of vriendin) te gaan samenwonen als je elkaar nog wilt zien.

3 likes

Ja ik denk ook eerder dat het gewoon is omdat het gezelliger is dan alleen thuis te zijn dan dat het ook nog iets goeds doet voor Corona.

4 likes

individualise the profits socialize the loses.

3 likes

Snap je bererenatie maar ook dat gebeurt niet, veel mensen wisselen het af en alleen voor het hoognodige naar buiten is volgens mij al helemaal verleden tijd. Als je ziet dat bijna alle winkels weer open zijn.

1 like

Het maakt wel wat uit als er 1 nog bij ouders of huisgenoten woont omdat je hen anders ook weer aan kan steken. Dan kan je beter tijdelijk gaan samen wonen en zo echt alleen elkaar zien.

4 likes

Met je vriend of vriendin vind ik logisch als een van beiden (of allebei) nog thuis woont of met huisgenoten woont. Met een gewone vriend of vriendin vind ik wel intens, maar kan ik me ook wel voorstellen als je allebei een eigen huis hebt waar je alleen woont. Een vriendin van mij woont ook alleen en werkt fulltime vanuit huis. Het valt haar echt wel heel zwaar door de eenzaamheid. Normaal heeft zij een druk sociaal leven met (eet)afspraken in de avond en teamsport e.d. Dat valt nu allemaal weg natuurlijk, dus zij zit nu non-stop alleen thuis, met af en toe een uitstapje naar de supermarkt, een blokje om of als hoogtepunt een 1.5 meter afstand meeting in het park met een vriendin. Ik kan me goed voorstellen dat dat echt heel eenzaam is als je een extravert en sociaal persoon bent.

1 like

Ook als je geen extrovert en niet per se heel sociaal bent is het regelmatig heel eenzaam kan ik je vertellen.

12 likes

Ja ik wilde me eigenlijk een beetje ‘indekken’ tegen mensen die zouden gaan zeggen van ‘Zo ziet mijn leven er altijd uit hoor’. Maar je hebt helemaal gelijk, ik denk dat dit voor de meeste mensen echt eenzaam zou zijn.

3 likes

stufi voor de bedrijven we noemen het dan bedrifi en dan lekker financieel naar de tifi.

17 likes

Ik zou daar ook om moeten huilen. Denk dat het voor examenkandidaten echt wel zwaar kut is.
Geen stunt geen examenfeesten geen vakantie en dan ook nog geen introductie…
Natuurlijk is in je eentje doodgaan erger en is er veel meer leed maar snap best dat iemand hier wat tranen om laat. Al die dingen doe je maar een keer normaal gezien.

22 likes

Hahaha cool. Hoe maak je zoiets. Ik moet dit weten om stoer te doen.

Touche

1 like

Eens met @Shaaar. Vind het ook zo lekker makkelijk, de gemiddelde sportschool interesseert het bijvoorbeeld geen reet als je niet kan komen, contract is dan contract en gewoon contributie blijven betalen, maar nu moet ik wel contributie blijven betalen terwijl jullie dicht zijn? Zijn 9 van de 10x ook BV-structuren dus bestuurders voelen ook weinig van een faillisement, richten gewoon een ander BV-tje op en klaar is Klara. Sorry maar daar ga ik niet aan meebetalen dus (met uitzondering van geliefd restaurant en dat soort).

Zelfde met de vouchers, vliegmaatschappijen zijn zo’n beetje de minst coulante/flexibele bedrijven en als ik iets van hun wil heb ik pech, maar nu moeten ik wel coulant zijn en genoegen nemen met een voucher, terwijl niet duidelijk is wat dat straks qua waarde doet ? Zeker omdat je bij faillisement waarschijnlijk gewoon je geld kwijt bent - het is ook niet zeker of SGR alles kan dekken als dat gebeurt - ben ik achter mn geld aangegaan hoor.

Oja en het schiet me ook zo in m’n verkeerde keelgat dat sommige bedrijven dan zeggen ‘ja maar ik hoef geen geld terug te geven want het is overmacht’ :woman_facepalming: grr that is not how any of that works

17 likes

Ik ben ook ergens bang dat wanneer ik Basic Fit nu opzeg de contributie post corona ineens veel hoger is.

Maar het is gekeken naar de voorbeeld hierboven debiel:BF maakt normaal een prima winst van contributie - kosten. Nu lopen ze misschien iets aan opbrengsten mis van de drink en snackmachines, maar de personeelskosten worden waarschijnlijk door de overheid wel betaald omdat ze een accountant hebben laten bewijzen dat ze omzetverlies leiden.

Volgens mij hebben die er helemaal niet zoveel last van…

Eens. En als je 18 bent zijn dat soort dingen ook moeilijker in perspectief te plaatsen. Ik vond m’n eigen eindexamen/gala/reis ook super belangrijk destijds.

1 like