Fijn dat het kabinet besluit zich toch aan de wet te houden. Maar vooral goed voor de mensen die het geld echt nodig hebben.
Sterkte!
Waar kan ik dit artikel vinden?
Hebben andere studenten al duidelijkheid over het onderwijs verder dit schooljaar? En over tentamens? Bij mij blijft het allemaal vaag en vooral heel stil vanuit mijn school
Ooh vreselijk is dat! Alsof ze al 8 weken geen enkel nieuwsbericht hebben gezien 
Ik haal altijd koffie bij de hema dus ik dacht gister ff snel naar binnen een voorraad inslaan. Stond er een vrouw voor me met 2 kinderen. En die moesten ook een mandje. Die heeft daar een heisa staan maken
Ze moest maar 1 ding hebben en wilde ff snel naar binnen. Ehm ja wel meer mensen! Het hema meisje pakte het wel heel goed aan.
Dus ik kom er net achter dat mijn oma en haar man dus beide blijkbaar Corona hebben en dat al 7 weken lang en ze deden er niks aan. Haar man lag met koorts op bed en zij was al een tijd lang kortademig en ze dacht dat het haar hart was?!!?!?! Want ze kon geen Corona hebben, want ze is niet buiten geweest zei ze, maar in de tussentijd zijn er wel familieleden bij haar binnen geweest (die het hadden kunnen geven). Godzijdank is mijn vader verstandig genoeg geweest om tegen haar te zeggen dat hij dat niet ging doen. Want ik zie mijn vader iedere week en ik heb mijn andere opa en oma gezien en ik had het godverdomme kunnen doorgeven en ik ben zo vreselijk kwaad. Kwaad dat mān oma zo stom is geweest door te denken dat het wat anders was en boos op mezelf dat ik dacht dat ik wel mijn andere opa en oma kon zien voor een keertje en ik het had kunnen doorgeven.
Godzijdank komt het wel goed met mijn oma en haar man zeiden ze in het ziekenhuis.
Nop. Wij moeten scriptie verdedigen half juni/eind juni. Maar is nog niet bekend hoeā¦
Mijn scriptie begeleider had het idee dat ze nog niks hadden voorbereid omdat ze eigenlijk hoopten dat in het nieuwe pakket wel bekend zou worden dat dat soort kleine bijeenkomsten weer zouden mogen per 1 juni. Ook op de uniā¦
Wij gaan dit jaar niet meer naar school, alleen nog online lessen. Ook presentaties/verdediging via Teams en tentamens ook thuis, maar ze weten nog niet hoe ze dat gaan aanpakken
Edit: met dit jaar bedoel ik dit schooljaar
Ik ben boos op haar omdat ze dacht dat ze het aan haar hart had. Dat ze kortademig was, omdat haar hart problemen gaf, hoewel ze daar nooit eerder problemen mee heeft gehad. We weten allemaal dat kortademig zijn een teken van Corona kan zijn. Haar man lag met koorts op bed met ook kortademigheid en nog steeds ging er geen belletje rinkelen. Natuurlijk is het allemaal eigen risico en ik vind het ook stom van mezelf dat ik dat risico nu genomen heb (hoewel ik het risico nam, omdat het met mijn andere oma nu heel slecht gaat door Alzheimer en het voelde als kiezen tussen 2 kwaden).
Ben ik ook benieuwd naar. Tentamens duren vaak ook langer. Daarnaast is mijn hogeschool omringd door andere hogescholen. Als iedereen dezelfde tijd aan gaat nemen, denk ik niet dat ik rustig in het ov zit. Rustiger dan in de spits maar je schuift toch veel drukte gewoon door lijkt me
Grote kans dat het in september ook nog online is (uni iig). Ze praten nu wel over hoe bepaalde dingen weer door kunnen gaan waarvoor je echt op locatie moet zijn, zoals practica enzo, maar zou er vanuit gaan dat hoorcolleges etc nog wel online zijn.
Hier sowieso tot eind juno geen tentamens en onderwijs op de uni. Tentamens worden digitaal afgenomen. Wie thuis geen rustige of veilige plek heeft om een tentamen te maken mag dit alsnog op de uni doen. (Eigen inzicht.)
Ik vind het wel fijn dat ze dit gewoon hebben vastgesteld, ook al zijn er misschien eerder versoepelingen mogelijk. Wel zo duidelijk.
Oh en voor bachelor/premasterstudenten is er nu soms een uitzondering op de āharde knipā voor het volgen van een master.
Pf gewoon beestje bij zn naampje noemen: neukertje.
Hoe gaat het met je zusje? 
Jakkes, sterkte voor je zusje en jou/je familie!
Klopt, je kan niet beboet worden dus formeel is het niet verboden. Het wordt afgeraden, dat wel.
Ik denk dat iemand die ik ken dit heeft opgevangen. Ik hoorde dat diegene zn familie heeft uitgenodigd voor zn verjaardag
echt een top idee.
Ik word er een beetje moe van, dan denk ik echt leven we op verschillende planeten ofzo?
Wij hebben al erg lang duidelijkheid, erg fijn (BelgiĆ«). Er is heel snel beslist dat we sowieso geen fysieke les meer hebben, alles op afstand. Vanaf 18 mei (volgende week dus) kunnen er wel weer bepaalde dingen (ācontactluwā noemen ze het), dat is ook al erg lang geweten. Ik heb vanaf volgende week examens (en doordat de examens van maart en april zijn uitgesteld, zal ik pas over 6 weken klaar zijn
). Wij hebben een heel document gekregen met maatregelen, erg uitgebreid (tot voorwaarts parkeren toe).
Alleen voor buitenlandse studenten is het nog wel onduidelijk, geloof ik.
Heel veel sterkte voor haar!
Sterkte en beterschap