Coronavirus #4

ik ben 27 en moest even huilen toen werd aangekondigd dat Koningsdag niet door ging :sweat_smile:

7 likes

Bij de leeftijdsgroep 70-80 jaar was een ā€œenorme stijgingā€ te zien, zegt een VIA-verkeerskundige in de krant. De kans dat zij bij een ongeluk kwamen te overlijden, steeg met 70 procent. De slachtoffers waren veelal mensen die omkwamen op een elektrische fiets.

ik vind dit wel bizar hoog, ik weet dat de ebikers vaak hard en ā€˜gevaarlijk’ fietsen, maar zo erg??

3 likes

is het niet er zijn x aantal meer doden waardoor de kans dat jij doodgaat als je op je ebike stapt met 70% is gestegen? ik vind het trouwens alsnog vrij hard gestegen, lijkt haast alsof ze wheelie-end door het leven gaan als je zo kijkt haha

4 likes

Ik word zo moe van ā€œleven metā€¦ā€ (en dan niet over iemand die corona heeft gehad) en ā€œhet nieuwe normaalā€. Echt stop mensen, deze situatie is ook maar tijdelijk. :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Die petitie stelt niet dat grote bedrijven geen steun mogen krijgen he, alleen dat ze het terug moeten betalen als het weer beter gaat. De overheid vraagt nu mensen om solidair te zijn naar grote bedrijven, dan kan dat ook andersom verwacht worden als die bedrijven het meest zware weer achter de rug hebben. Anders is het namelijk de middenstand die de klappen vangt. Dat zijn ook banen.

8 likes

https://www.g-star.com/nl_nl/shop/heren/accessoires/d19586-c742-881?et_rid=25580182&utm_campaign=2020.01.05+FaceMaskPreOrder_BeneluxUK&utm_content=image&utm_medium=email&utm_source=2020.01.05+FaceMaskPreOrder_BeneluxUK

Gstar komt met eigen mondkapjes haha. Zou GSUS Sindustries dat ook in 2000 hebben gedaan maar dan met doornenkrans omdat dit soort dingen best rot zitten. :upside_down_face:

3 likes

Het lijkt procentueel allemaal heel wat, maar in feite komt het er op neer dat er een enorme daling (halvering) van absoluut aantal ongevallen is, maar dat bij de ongevallen die nu wel gebeuren relatief minder afname van slachtoffers gezien wordt. Als je nu botst is de kans groter dat je gewond raakt.
Ik denk dat dat makkelijk te verklaren is doordat er geen files zijn, en alle ā€˜oeps-boem-iets-te-laat-geremd-deukje-in-de-bumper’-botsinkjes nu niet gebeuren, maar er ongeveer evenveel ā€˜echte’ botsingen plaatsvinden.

4 likes

Op dit moment geldt de leerplicht niet echt of hoeft die niet worden nageleefd. Dus als ouder kan je dat doen. Of het verstandig is in bepaalde gevallen, is een tweede.

Om terug te komen op mijn verbazing over het vele reposten dat filmpje van longarts David Prins, een mooi geschreven stuk van Ivan Wolffers: We hebben nu niets aan complottheorieƫn, longarts David Prins

2 likes

Moest toch een beetje grinniken :grin::sweat_smile:

72 likes

Gedeelte vergoed gekregen van de verzekering (min eigen risico) en gedeelte na boze brief. Heeft me wel veel heen en weer mailen en frustratie gekost haha maar ja. Was net even teveel geld om te laten zitten (zou eerste verre reis worden). Gezien de hoogte van het bedrag zou ik denk ik wel een procedure zijn gestart, al is het maar omdat reisorganisaties zich er zo makkelijk vanaf maken en de rekening bij de consument neerleggen, dat raakt echt mijn rechtvaardigheidsgevoel

4 likes

Klopt ik las hier ook ergens over… dat er voor deze groep veel vervelende gevolgen zijn.
Liplezen wordt bemoeilijkt door beschermende maatregelen, de afstand vergroot dit nog eens. In de ziekenhuizen mogen zij geen doventolk meer meenemen… en videobellen is heel lastig voor deze doelgroep. Daar denk je allemaal echt niet over na…

4 likes

Ik ben zo ouder die haar kind thuis houdt. Die van mij valt nog niet onder de leerplicht maar ook dan zal ik ze thuis houden.

Je weet nog niet wat de uitkomsten zijn als al die kinderen bij elkaar komen en het onderzoek is ook nog niet afgerond van het rivm.

Ik zelf zie het idd dat mijn kind geen proefkonijn is. Dat andere ouders daar anders over denken snap ik helemaal. Vooral als je kind gebaat is bij veel structuur en of je bang bent dat het kind anders veel mist.

6 likes

Nou, die VOC-mentaliteit van hem is ook niet meer wat het is geweest.

4 likes

Per 1 juni maar ik denk dat veel mensen al zoiets hebben van ā€˜ik heb het al aangeschaft laat ik er maar vast aan wennen’.

2 likes

Ik denk dat ook veel ouders bang zijn dat hun kind het draagt en daarbij eventueel iemand anders in het gezin kan aansteken.
Ik denk nog geeneens dat ouders zo bang zijn dat hun kind zelf ziek wordt.

Ben benieuwd wanneer dat onderzoek is afgerond. Zelf ben ik wel mega blij met de heropening van de scholen

Veel sterkte en beterschap voor je zusje!

Sterkte!

Sterkte.

1 like

dat is schrikken, heel veel sterkte!

1 like