Coronavirus #4

Ben echt benieuwd hoe dit er in Baarle Nassau aan toegaat. Stel dat je struikelt en je kapotte knie over de grens eindigt, krijg je een boete bovenop je pleister. :sweat_smile:

10 likes

Andersom geldt trouwens hetzelfde, laatst getuige van een hele scheldpartij op de parkeerplaats bij de jumbo tussen een Nederlander en iemand met een auto met Belse platen. Ik schrok er serieus van hoe lelijk dat eraan toe ging

1 like

Ja waar gaat het toch allemaal heen vraag ik mij af. Schelden op elkaar, boos zijn omdat we hier wel naar de action konden enzovoort enzovoort.

2 likes

Meeten aan de grens? Gooi ik brood, gooi jij koffiekoeken

18 likes

Als iemand die veels te dik is begin ik hem eigenlijk ook wel te knijpen? Ik bedoel, ik denk dat ik wel minimaal 25 kilo overgewicht heb. Val ik dan ook in een risicogroep? Ik doe echt mijn best om het niet te krijgen, maar ja er is ook maar zoveel dat ik kan doen.

Ik wil graag frieten van frituur Miranda, en zo’n reuzefrikandel graag, zeg maar waar je voor wil ruilen

4 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat je niet zo zwaar moet tillen aan wat mensen op een forum wel of niet van je denken. Is ook gewoon een heel stressvolle situatie voor jullie, en kan me voorstellen dat het soms wat veel wordt, maar dat kunnen anderen natuurlijk ook niet ruiken. En eerlijk, wat maakt het uit joh. Ik hoop dat de verbouwing iig voorspoedig gaat en jullie snel van deze ellende af zijn.

10 likes

Ik zie me al zo’n reuzefrikandel de grens over slingeren als een soort cowboy met een lasso
En dan ook langs zo’n grenswacht he hahahaha

16 likes

Heeft hier iemand contributie van de sportvereniging teruggevraagd vanwege de corona maatregelen?

Ivm redelijkheid mogen ze bijv wel aanbieden je abo op te schorten, dus je betaalt niet zolang ze dicht zijn. Maar dan mogen ze die maanden bij de looptijd opplussen. Heeft mijn gym ook gedaan en ik wil ook weg, maar acuut stopzetten wordt wss niet als redelijk gezien door de omstandigheden.

https://www.achmearechtsbijstand.nl/diensten/corona-sportschool-gesloten-moet-ik-betalen

8 juni toch? dat gaat vast snel voorbij!

1 like

Ah oke thnx, dit gaat meer over de sport van mn kind, die is nu al vanaf half maart niet meer kunnen gaan, en nu mogen ze dus weer komen omdat ze buiten wel anderhalve meter afstand kunnen houden maar mn kind mag niet mee doen omdat ze nog geen eigen uitrusting heeft en dus spullen van de vereniging gebruikt waar je ook apart voor moest betalen naast de contributie voor 1 jaar, gaat bij elkaar toch om zo’n 700 euro, is het dan lullig dat ik een beetje van dat geld terugvraag?

Oke dat ze geen afstand hielden is niet verstandig. Maar jij hebt toch niet meer recht dan ouderen om naar de Intratuin te gaan? Niet alle 70-plussers zijn kwetsbaar, juist op latere leeftijd is biologische leeftijd veel belangrijker dan kalenderleeftijd.

4 likes

Misschien een beetje ter geruststelling. Ik heb zeer waarschijnlijk corona gehad. Besmet door een vriendin van mij, zij heeft het dus gehad, haar vriend en ik heb mijn man ook besmet. Ik ben de dikste van ons 4en (met afstand :joy:) en ik ben degene die er het minste last van heeft gehad. Alle andere minstens 2 weken behoorlijk ziek en ik was met een weekje niet eens hele hoge koorts en wat hoesten er vanaf. We weten niet zeker dat het corona was (want geen test) maar alle symptomen leken er precies op en ook het hoestje werd door de huisarts herkend. Nu ben ik maar 1 persoon dus statistisch zegt het helemaal niks. Maar je hoeft er dus ook met overgewicht niet per sé meer last van te krijgen. (Want ik was daar ook zo bang voor dankzij al die nieuwsberichten.)

6 likes

Ik heb geen abonnement, maar dit korte stukje maakt me al opgefokt. Echt wat denken ze allemaal wel niet. Gewoon stoppen met huur betalen terwijl ze jarenlang een forse omzet en winst hebben gedraaid. Belasting ontwijken en dan nu ook nog deze rekening erbovenop bij het volk leggen.

11 likes

Net als Hema, Hunkemoller etc etc alles meteen doorberekenen aan klant/belastingbetaler/verhuurder terwijl het gewoon miljardenbedrijven zijn

2 likes

Echt hebberigheid op zijn lelijkst.

3 likes

Is er morgen weer persconferentie? Nog niks uitgelekt toch?

Ik ben benieuwd als er morgen ook wat bekend wordt over de sportscholen aangezien die nu volop aan het ‘dreigen’ zijn in de media

Ja en alle andere binnensport - aangezien dansscholen zich kennelijk ook al op het Binnenhof verenigd hadden vorige week…