Oh de dansscholen heb ik even gemist! En echt alle begrip voor ze qua financiën. Vooral de kleine sport & dansscholen. Maar ik vind dat dreinen en zeuren en dreigen zo vervelend over komen. Zelfde eerst met die horeca vent; al mag het of niet ik gooi 1 juni 55 kroegen open. Ze zijn niet dicht gegaan om hun persoonlijk te pesten of failliet te laten gaan.
Jaa niks dan medeleven voor elke ondernemer die dicht is/moest. Maar idd dat “wie het hardst roept” gedrag bah.
Maar hè het had voor de kappers ook effect dusja
En waren er niet ook Haagse strandtenten die donderdag gewoon opengaan ongeacht of ze een boete krijgen?
Hierdoor heb ik ontdekt dat het donderdag echt heerlijk weer wordt 
Perfect weer om een boete van €3900 te krijgen :’) (en de klanten krijgen individueel toch ook een boete?)
Jaa klopt! Maar dan heb ik ook geen medelijden met ze als ze dan toch een boete krijgen. Sowieso zal donderdag de stranden wel vol liggen
Ik hoorde op de radio iets over dat ze afhaal wilde aanbieden nu? Geen idee of dat specifiek over DG ging of niet. En je kon op bepaalde plekken strandbedjes enzo huren vanaf donderdag. Dat lijkt me een beetje een grijs gebied, dat is geen horeca natuurlijk.
Zien ze daarmee automatisch af van verdere overheidssteun
?
In Noordwijk bieden de strandtenten ook weer bedjes aan, sommige tot 1 juni gratis en andere betaald. En ze hebben take away (hebben ze overigens al weken, mijn moeder woont vlakbij het strand in Noordwijk). Alleen de toiletten zijn dus niet open en je mag niet het terras op / naar binnen.
Gelukkig is iedereen er goed doorheen gekomen! Dit is wel geruststellend om te horen haha. Ik doe echt mijn best om het niet te krijgen, maar ja ik weet niet hoe realistisch dat is als je in een winkel werkt. Ook probeer ik in de tussentijd een beetje af te vallen, maar ja echt snel gaat dat allemaal niet haha.
Oef, bericht gekregen van mn hogeschool en we krijgen tm februari online colleges. Wat een vooruitzicht zeg hahahaha 
Wow dat is echt lang 
Ja echt wel! Natuurlijk niet het ergste op de wereld hoor, wil er absoluut niet over zeuren, maar het is niet echt een heel erg motiverend vooruitzicht. Hoop dat we weer eerder naar school mogen!
Oh wow dat duurt echt megalang. Mag ik vragen welke hogeschool?
Ik doe je even een pb!
Ahhh echt zeker weten al? Echt super lang wel!
Ik kreeg een paar weken terug ook al bericht van de UvA, maar dat is dan online maar áls het kan ook wel op locatie. Dus chill voor studenten die van ver moeten komen, die kunnen het dan sowieso op afstand volgen. Hoop voor jou dan dat het ook zoiets wordt, ipv echt alleen online, stel het kan wel 
Ik kreeg het toen er nog helemaal niks aan de hand was, dus ook nergens voor opgelet. Was begin maart zeg maar, week later was het overal drama. Achteraf had ik ook niet moeten afspreken met die vriendin want ze was wat verkouden en werkt in Brabant. Maar we hebben daar toen allebei niet bij nagedacht.
Zou wel willen dat er een keer een test kwam om te zien of je het gehad hebt, dan weet ik het tenminste zeker. Ben nu toch nog voorzichtig, al begint dat wat af te nemen moet ik bekennen.
Ja we moeten voor nu uitgaan van het eerste semester online college, maar misschien dat bepaalde leertaakdagen wel gewoon op school gegeven worden. Wel chill dat je in elk geval de optie krijgt dat je wel naar je uni kan! Lijkt me heel prettig voor studenten die af en toe die sociale contacten gewoon nodig hebben om weer even op te laden.
Haha ja nou het online college volgen heeft ook wel z’n voordelen, normaliter moest ik om half 7 opstaan en nu kan ik lekker tot half 9 in bed blijven liggen
vind dat ook wel een heerlijk vooruitzicht in de herfst, niet bezopen in de trein zitten en kriebelend en stinkend opdrogen
Ja de optie is er nog niet! Maar ze zeggen een soort van vaag dat ze dat wel gaan doen, maar not sure haha. Het zal wellicht makkelijker zijn om het niet beide te doen, (maar ik hoop het wel!). Het is nu ook voor het eerste semester online dus ook tot 1 feb.
Ik vind het zelf echt moeilijk juist! Ik krijg zo weinig gedaan en mis ook de bieb wel echt. Maar dat komt misschien ook omdat we alleen terugkijkcolleges hebben niks interactiefs, waardoor ik zelf maar moet kijken wanneer ik iets doe 
Ah ja die vaagheid herken ik van mijn school hahaha, je kan er helemaal niks mee dan. Hoop wel dat je op locatie les kan krijgen!
Heel herkenbaar hoor, denk dat heel veel mensen snel afgeleid zijn, want je mist gewoon de sociale controle. Het is gewoon echt niet motiverend. Enkel terugkijkcolleges lijken me nog erger, wij hebben gelukkig wel live les via teams, maar enkel terugkijken lijkt me echt nog erger… dan is het al helemaal een taaie boel om maar naar te kijken
Om de verwarring nog groter te maken: morgen volgens mij!