Ik wilde zeggen: misschien kunnen cafés mensen om zo’n uittreksel van de gemeente vragen waarop staat wie er op je adres staat ingeschreven maar ik bedacht me dat je dat natuurlijk super makkelijk kunt vervalsen en dat restaurants/cafés toch vast wel vol zitten de komende tijd. Mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd hoor… pff…
*Over die vakantie in IT; ik vroeg me gisteren bij mezelf af of die mensen wel op ons zitten te wachten. Qua ‘economie’ misschien wel, maar verder? Die regio die het zwaarst getroffen is, is een zeer populaire vakantiespot (en in Bergamo is een luchthaven die het dichtst bij o.a. het Gardameer is). Ik denk dus dat zij wel op veel toeristen kunnen rekenen maar zelf zou ik daar denk ik niet echt blij van worden als ik in die regio zou wonen. Stel je halve dorp is overleden en dan komt er zo’n groep Nederlandse toeristen vertellen ‘dat het ook allemaal aan de cultuur ligt, want Italiaanse mensen zijn familiemensen en raken elkaar veel meer aan dan wij Nederlanders… oh en doe ons nog maar een Aperol Spritz en een kopje chino per favore…’