Coronavirus #4

Je mag mij ook altijd een berichtje sturen. Mijn vader heeft in maart in het ziekenhuis gelegen met corona.

1 like

Sterkte! Ik hoop dat ze gauw weer opknapt😘

1 like

Maar wat ik me af vraag. Als je op een normale coronaloze zomerdag naar het strand gaat. Kom je dan zo vaak dichter dan anderhalve meter bij andere mensen? In de openbare ruimte gebeurt dat toch al haast nooit…? Je zit toch nooit bij elkaar op schoot?

1 like

Hmm ja. Ik vraag me nog steeds af in hoeverre het nou echt zo’n vaart zou lopen op plekken als bos/duinen/strand. In winkels en horeca etc raak je nog de hele tijd dingen aan, maar buiten…? Ik ben daar ietwat sceptisch over. Maar goed wie ben ik ook verder :sweat_smile:

1 like

Hahaha ja dat hebben we wel geleerd inderdaad. Maar dan nog vraag ik me af of er meteen van alles over springt bij een ā€˜normale’ aanraking. Zolang je iemand niet zoent of handen schudt of zo, is elkaar aanbotsen of langs elkaar heen lopen zo ā€˜gevaarlijk’? Ik heb daar gewoon heel veel vraagtekens bij hoe dit in de praktijk nu echt gaat.

Maar mijn vraag is dus, hoe reƫel is het dat er druppels zweet van een besmet persoon naar beneden vallen op jouw lichaam en je op die manier besmetten met het virus? Iemand moet dan al en het virus actief bij dragen, zweten, die druppel precies op jou laten vallen en jouw lichaam moet die druppel dan laten doordringen Ʃn er ziek van worden.
Als die kans 1% is bij wijze van, ga je daar toch niet de maatschappij voor ontwrichten?

Kijk ik snap allemaal best dat het MOGELIJK is dat je besmet zou kunnen worden, maar ik ben kritisch over de reƫle kans hiervan tegenover de maatregelen die er genomen worden. Het is ook mogelijk om door de bliksem getroffen te worden als je op het strand loopt tijdens een onweersbui maar daar sluiten ze het strand ook niet voor af.

En ik zeg hiermee niet ā€˜het is allemaal onzin en ammehoela met die maatregelen’ maar ik vind ook niet dat men hier maar blind in mee moet gaan. Als de wetenschap mij kan vertellen dat er wel degelijk een reĆ«le kans is op besmetting in een openbare ruimte als het strand, dan leg ik me daar bij neer. Maar daar heeft de wetenschap tot nu toe nog grote moeite mee geloof ik.

15 likes

Stom he, ik heb ook vriendinnen die gewoon nog door zijn gegaan met daten, tja ik probeer daar maar gewoon maar niet teveel mee bezig te zijn. Ik heb daar toch geen invloed op.
Feit is natuurlijk dat zij gezond zijn en jij en ik en velen anderen helaas niet. Dat maakt wel een verschil. Vooral als je nog wat jonger bent voel je je onsterfelijk. Als je dan niet geconfronteerd wordt met Corona dan blijft het een ver van je bed show. Maar ik benijd hen eerlijk gezegd wel.
Al klinkt die kennis werkende in de zorg wel erg naĆÆef en eigenlijk een beetje egoistisch.

1 like

Ik ben zelfs lid van die groepā˜ŗļø
Je valt bijna van je stoel als je die berichten daar leest. Conspiracygekkies

1 like

Ja ik heb dat nu ook met mijn beste vriendin. Ze is super voorzichtig met alles omdat haar kindje in een risicogroep valt en heeft zelfs haar moeder al maanden niet gezien, maar heeft nu wel haar verjaardag gepland met iets van 5 gezinnen in het park. Toen ik zei dat me dat verbaasde, snapte ze niet waarom, want ze dacht dat dat gewoon alweer mocht. Maar hier in DE mag je nog steeds gewoon maar mensen van 1 ander huishouden zien. Nu twijfel ik ook super erg of ik ga, want je kan er gewoon een dikke boete voor krijgen :pensive: maar het is zo’n goede vriendin. Echt kak, dat Corona.

Niet echt, ik heb mijn ouders gezien maar dat was in dat geval de beste optie. Ik verlang er nu wel heel erg naar. Mis het echt, vooral met het lekkerder weer. om weer wijn te drinken met vriendinnen in het park of op het terras. Maar ik durf het ook niet helemaal. Ook omdat ik nog veel in het ziekenhuis kom en ik ze absoluut niet wil aansteken. Ik denk dat ik het even aankijk hoe het de komende weken gaat als alles weer open is. Misschien dat ik dan wel durf om voorzichtig met 1,5 meter afstand af te spreken.

Heb wel een kappersafspraak gemaakt voor over drie weken want mijn zelfknipbeurt heeft niet zoveel resultaat opgeleverd.

3 likes

Maar in zo’n geval gaat het toch niet alleen om het strand op zich. Maar ook alles wat daar mee gemoeid is. De reis er naar toe met het openbaar vervoer bijvoorbeeld. Wc’s, horeca etc. Allemaal plekken die meer risico met zich mee kunnen brengen en in veel gevallen gepaard gaan met een bezoek aan het strand.

1 like

Ik zou me echt niet zo graag laten testen. Ik heb gezien hoe diep dat staafje je neus in moet. Echt ben daar zo bang voor,

13 likes

Ooooh vreselijk lijkt mij dat! Ik heb heel snel bloedneuzen dus ben echt bang voor alles in de buurt van mn neus.

1 like

Je hoeft niet perse de neus te kweken. Kan ook gewoon achterin de keel. Volgens mij doet GGD meteen twee kweken ( neus en keel) omdat de pakkans groter is.

3 likes

Ohh wat gek! Hoop dat je een hele lange tijd Corona vrij blijft.

Dat laatste lijkt mij idd raar en best benauwend!

1 like

Ja vreselijk. Doe bij mij maar achter in mijn keel :joy:

2 likes

Op de grotere stations is er nog een AH to go of een kiosk open, verder is qua eten vrijwel alles dicht (wat ik gezien heb). Toiletten weet ik niet zeker

1 like

Openbare toiletten in mijn regio niet :sob: in de trein zelf toch wel lijkt me…?

1 like

Op sommige stations zijn de toiletten wel open. En mocht je over Utrecht reizen, in toitlet van 2theLoo op Hoog Catherijne is wel open. (Moet je wel het station uit maar het is in ieder geval een optie.)

1 like