Dit zijn een beetje die mensen waar ik op loop te haten als lid van de coronapolitie. Alle crematiebezoekers en depressieve vriendinnen die een knuffel nodig hebben terzijde: wtf doen al deze mensen in groepjes op het strand!?
Sorry maar geloven jullie nu echt dat al die foto’s recent zijn? No aluhoedje hoor maar de media gebruikt altijd van die ‘standaardfoto’s’ (een foto bij een artikel over de hittegolf van 2019 is niet altijd een foto van het strand in 2019, want dat is veel te duur en te veel werk) en nu levert het nog sensatie op ook om oudere foto’s te gebruiken, win win.
Kan iemand die aan het strand woont deze beelden bevestigen?
Ik heb het nu wel al op 4 verschillende mediabronnen gezien, inclusief livebeelden van RTL Journaal, dus het is helaas wel zo.
Ok sorry heb weer te vroeg geskreeuwd.
Het was hier wel druk, maar niet zo extreem als in een normale periode met dit weer. Er was ook maar 50% van de parkeerplekken beschikbaar/geopend.
JA SORRY JONGONS IK WILDE OOK GEWOON EENS KRITISCH ZIJN OP DE
MEDIA ZOALS ALLE COOLE FORUMMEIDON!
Het zijn ook altijd die rechtenstudenten.
De NOS plaatste dit artikel https://nos.nl/artikel/2334648-wij-zeggen-nee-tegen-de-anderhalvemetersamenleving.html
En snap dat je 2 kanten van de medaille wilt laten zien maar vind het echt vreemd dat deze mensen ook een platform krijgen, de Facebookpagina die gelinkt wordt is ook echt om te janken.
Ik weet ook niet het fijne van die onderzoeken en de resultaten maar denk van luister gewoon naar de regels die opgesteld zijn, die zijn er toch niks voor niks
Wij waren vandaag in noordwijk (mijn moeder woont daar) en daar viel het echt mee. Wel drukker dan de afgelopen weken zei ze, maar het deel waar wij zaten hield iedereen netjes afstand. De strandtenten mochten bedden en take away aanbieden en die bedden stonden per setje ook echt goed ver (meer dan 1,5m) uit elkaar. Ook bij het afhalen van de take away hield iedereen rekening met elkaar en afstand en was lekker rustig en relaxed. Nu zitten wij wel meestal helemaal op noord bij 1 vd laatste strandtenten dus hoe het meer naar het centrum was weet ik niet maar vond het daar echt meevallen iig.
(@Flamoes)
Ik luisterde laatst een podcast over efficiëntie en risico. Over dat ons huidige systeem gebouwd is op efficiëntie en lage kosten, maar in het maken van efficiënt beleid bijna nooit rekening wordt gehouden met extreem zeldzame gebeurtenissen en dat ons kwetsbaar maakt. Was dit artikel, maar dan ingesproken: https://decorrespondent.nl/11191/hoe-onze-obsessie-met-efficientie-ons-kwetsbaar-maakt-voor-onwaarschijnlijke-gevaren/988256674515-20cde0d8
Noordwijk wordt normaliter deze tijd van het jaar wel echt overspoeld met Duitsers en die zijn er nu maar enkele dus dat scheet wellicht ook. En wellicht ook wel stuk van de stranden. Mijn vader woont weer op fietsafstand van Zandvoort en op een zomerse dag scheelt het daar al zoveel of je bv naar zuid of het centrum gaat.
Echt zo irritant dat je nu al die mensen gaat krijgen die het met terugwerkende kracht beter weten.
Maar in Noordwijk zijn de mensen beschaafds hè. Dat kun je niet overal zeggen…
Aaah ja dat kan ik me voorstellen dat je dan rechtsomkeer maakt. Balen! Wij zijn ook echt met de instelling vanaf mn moeder aangelopen van geen idee hoe druk het is als het te druk is/wordt lopen we terug.
Ik heb trouwens wel het idee, maar dat is echt heel erg n=1 dat Noordwijk over het algemeen minder wordt overspoeld door binnenlandse toeristen (vooral uit de regio) dan bv Zandvoort of Scheveningen? Wellicht ook omdat je daar beter met het ov kunt komen.
Lijkt me wel echt kak trouwens als je afhankelijk bent van het ov op dit soort dagen om bv op je werk in de zorg in Zandvoort te komen…
@Flamoes zijn dat niet de “ergste” die zélf roepen maar ik ben heel beschaafd en ondertussen denken “mij overkomt dit niet dus ik hoef me er niet aan te houden”?
Edit: overigens dat gedoe vandaag (of naja eigenlijk al een paar dagen) in de media over wel/geen strandbedjes aan mogen bieden. Je kunt het als gemeente toch vee beter handhaven als je dit wel laat doen? Je maakt duidelijke, strenge afspraken met de strandtenthouders (ruim voldoende onderlinge afstand tussen de setjes bedden, per persoon 1 bedje, maximaal zoveel bedjes bij elkaar, geen grote groepen etc) en in ieder geval op de stukken waar bedjes staan houden mensen voldoende afstand? Terwijl als iedereen zijn handdoekje neerlegt ze het zelf in gaan schatten, mensen denken bij mensen die wel afstans houden aaaah daar pas ik nog wel tussen etc. Dan kun je het toch beter gedogen en op die manier nog iets van controle uitoefenen?
Ik heb niet de illusie dat men normaal met zn allen naar de strandtent toiletten gaat hoor. De zee is een grote pisvlek.
Wij zijn ook naar het strand geweest gisteren. We zijn de laatste weken vrijwel nergens geweest en bestellen ook boodschappen omdat ik een wat zwakke gezondheid heb, maar mijn vriend was ook vrij gister, dus ik dacht, laten we een keer lekker naar buiten, ook omdat we geen eigen buiten hebben. We waren er al om 9 uur en het was echt mega rustig. Ook daarna bleef het echt totaal niet druk. Toch lazen we online dat ook waar wij waren de toegangswegen waren afgesloten op een gegeven moment, dus ze hebben het daar op tijd allemaal gesloten. We gingen rond 2 uur weer naar huis en ook bij de parkeerplaatsen, nog steeds niet vol. Wel stond dus aan het begin van het dorp politie agenten om iedereen terug te sturen. Wij voelden ons helemaal een soort van Tokkies dat we toch naar het strand waren gegaan haha
Wel erg veel grote groepen trouwens. Moest ook lachen, een stuk voor ons kwam later een familie zitten, bestond uit een aantal gezinnen. Ze waren elkaar uitgebreid aan het begroeten, zoenen, baby’s knuffelen etc. En toen gingen ze toch hun eigen spullen per gezin iets verder van elkaar afleggen. Echt zo schreeuwend: ‘is dit anderhalve meter!? Ik zit echt niet te wachten op een boete van 400 euro!!’ Heb het idee dat veel mensen net als zij de afstand alleen maar zogenaamd houden voor de evt. boete die ze kunnen krijgen, niet om henzelf en anderen te beschermen.
Ik wil dit artikel uit de Volkskrant van vandaag even delen. Super goed vind ik het, over de ‘race’ om de beste cijfers tussen de landen, waarom vergelijken zo moeilijk is en dat vingerwijzen echt niet nodig is.
Is er hier iemand die een ouder of iemand heeft die corona heeft en er met me over wil praten. Mijn moeder heeft het sinds 2 dagen en ik weet echt niet wat ik moet
Ondanks dat alle cijfers laag zijn is er toch een soort mini uitbraak in het ziekenhuis hier in de regio? Waardoor ze toch het bezoek beleid weer aangepast hebben.
Dan lijkt 34-20-13 whatever besmettingen niet veel natuurlijk, maar als ze in 1 ziekenhuis zitten…