Puzzelboekje
en 1 week later vakantiegeld (eerst zien dan geloven)
Omdat vakantie iets kan zijn waar mensen een jaar hard voor werken en naar uit kijken?
Dat is echt heel fijn! Ik hoop dat iedereen zijn vakantiegeld krijgt of heeft gekregen 
Ik wilde zeggen: misschien kunnen cafés mensen om zo’n uittreksel van de gemeente vragen waarop staat wie er op je adres staat ingeschreven maar ik bedacht me dat je dat natuurlijk super makkelijk kunt vervalsen en dat restaurants/cafés toch vast wel vol zitten de komende tijd. Mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd hoor… pff…
*Over die vakantie in IT; ik vroeg me gisteren bij mezelf af of die mensen wel op ons zitten te wachten. Qua ‘economie’ misschien wel, maar verder? Die regio die het zwaarst getroffen is, is een zeer populaire vakantiespot (en in Bergamo is een luchthaven die het dichtst bij o.a. het Gardameer is). Ik denk dus dat zij wel op veel toeristen kunnen rekenen maar zelf zou ik daar denk ik niet echt blij van worden als ik in die regio zou wonen. Stel je halve dorp is overleden en dan komt er zo’n groep Nederlandse toeristen vertellen ‘dat het ook allemaal aan de cultuur ligt, want Italiaanse mensen zijn familiemensen en raken elkaar veel meer aan dan wij Nederlanders… oh en doe ons nog maar een Aperol Spritz en een kopje chino per favore…’
Gaan jullie dan wel in de zomer op vakantie in eigen land of voelt dat ook niet zo goed?
Ik ga op fietsvakantie in Nederland! Ik ga langs nivonhuizen en zij nemen een hoop maatregelen (ik ben daar actief dus ik word meegenomen in de mailing) dus dat voelt voor ons wel goed.
Wel hebben we onze vakantie aangepast van in de zomervakantie naar voor de zomervakantie, in de hoop dat het minder druk is en we dus minder mensen tegenkomen.
Edit: onze zomerkeuze was of Barcelona of dit, dus we hebben eigk alleen de periode aangepast.
Ik had nu terug moeten komen uit noord Italië. Maar zijn dus gewoon thuis, wel aan het klussen. Gaan na de zomervakantie denk ik lang weekend weg in Nederland of België.
Italië gaan we volgend jaar doen als dat allemaal weer kan.
We gaan familie bezoeken aan de andere kant van het land (in Dld). Eventueel ook de grens over naar nld, zodat t zijn oma kan zien.
In augustus is er een familie vakantie geboekt in een huisje (huis!) binnen Dld. Zou leuk zijn als dat wel door kan gaan. Maar hangt een beetje van de situatie af op dat moment.
Ik heb eind juni/begin juli vakantie, mocht ik niet meer inleveren of verplaatsen. We wilden eigenlijk naar Slovenië, maar dat zit er sowieso niet in. We gaan nu in ieder geval een weekje klussen in huis, en dan hopelijk nog een weekje weg naar iets dat de Nederlandse overheid toestaat. Als Nederland zo’n bondje sluit met België en Luxemburg ofzo dan zie ik geen bezwaar om ipv op een camping in Nederland op een camping in Luxemburg te staan.
Ik heb rondgekeken naar huisjes/campings in Nederland, maar voor die kapitalen die je dan moet uitgeven blijf ik liever thuis. We zullen het zien.
Precies, zo sta ik er ook in. Wij hebben nu vakantie, maar dat is ingevuld met verhuizen en klussen, daarna in september, afgelopen jaar een autovakantie door Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland gedaan en dat was echt zo leuk, dus ik weet zeker dat je dichtbij huis ook een leuke vakantie kan hebben.
O nee, heb er helemaal niet bij stilgestaan dat mensen uit verveling straks de hele zomervakantie kunnen gaan klussen. Zou er bijna alsnog een vlucht van boeken.
Ik ben afgelopen week met dezelfde reden met de trein gegaan en het viel me alles mee. Het was heel rustig, zowel in de trein als op het station en iedereen hield voldoende afstand.
Viel me wel op trouwens dat ik eigenlijk nog geen mondkapjes heb gezien (ik had er ook geen hoor, daar niet van), ben benieuwd of er volgende week nog mensen gaan proberen om zonder te reizen.
Ik moet zo vet lang reizen met het openbaar vervoer en nu vaak toilette zijn gesloten knijp ik em. 
Ja, we gaan in NL naar een huisje op een kleinschalig vakantiepark (11 huizen). Dat hadden we ook al geboekt voor Corona. Dat voelt gewoon nog steeds goed. Ze hebben alles goed geregeld. Je moet bv. de indoorspeeltuin reserveren zodat er 1 familie per keer in kan. Dan heb je een halfuur het rijk voor je alleen.
Weet niet of er nog mensen zijn die deze zomer in NL op vakantie gaan en een dierenoppas nodig hebben, ik kan wel 
Ik vind het eigenlijk best wel vervelend dat ik nu al moet beslissen of ik over meer dan een jaar naar een festival wil… Klein probleem, ik weet het, maar ik ben sowieso al niet zo’n vooruitplanner, je weet ook niet wie er dan zullen staan enzo…
Maar ja, als je geld terug wil moet je nog langer wachten.
Wij moesten net bij de notaris onze eigen pen meenemen om te tekenen.
Sorry vind ik grappig.
Ik snap niet zo goed wat een alternatief voor een 1,5 meter samenleving zou zijn? Ik zou ook wel willen dat het niet hoeft, maar het is toch wat het is? Je kunt niet alle bejaarden opsluiten tot eind 2021, en je kunt het ook niet maar loslaten.
Ik hoor in mijn omgeving ook dat mensen het er niet mee eens zijn, maar daadwerkelijk uitvoerbare plannen hebben ze ook niet.
Tsja dit zijn over het algemeen ook geen mensen die werkelijk uitvoerbare plannen bedenken (of daar uberhaupt realistisch over nadenken) maar vooral heel hard nee roepen tegen alle plannen die er wel zijn.
Waarom wordt in godsnaam deze man nog serieus genomen vraag ik me af.
Ik ging uit nieuwsgierigheid even lezen wat hij had geschreven en hij doet allemaal beweringen zonder bron en met tikfouten:
En die daling na de lockdown kwam niet door social distancing of 1,5 meter afstand. Want ook voordat welke maatregel dan ook rond half maart genomen werd, was de R0 in Noorwegen dus rond de 1,0 maar ook in nogal wat gemeenten in Nederland.
En overal ter wereld waar die omstandigheden er niet waren, zien we geen echt uitbraken en de aantallen naar nul naderend.
Besef dat bij ziekenhuisopnames een vertraging is van twee weken. Dus eigenlijk geven deze cijfers aan dat op 10 mei vrijwel niemand in Nederland meer is besmet (behalve in de vleesindustrie).
Dit zal het ook geval zijn in de rest van Europa.
Hoezo???