Coronavirus #4

O nee, heb er helemaal niet bij stilgestaan dat mensen uit verveling straks de hele zomervakantie kunnen gaan klussen. Zou er bijna alsnog een vlucht van boeken.

16 likes

Ik ben afgelopen week met dezelfde reden met de trein gegaan en het viel me alles mee. Het was heel rustig, zowel in de trein als op het station en iedereen hield voldoende afstand.
Viel me wel op trouwens dat ik eigenlijk nog geen mondkapjes heb gezien (ik had er ook geen hoor, daar niet van), ben benieuwd of er volgende week nog mensen gaan proberen om zonder te reizen.

1 like

Ik moet zo vet lang reizen met het openbaar vervoer en nu vaak toilette zijn gesloten knijp ik em. :joy:

Ja, we gaan in NL naar een huisje op een kleinschalig vakantiepark (11 huizen). Dat hadden we ook al geboekt voor Corona. Dat voelt gewoon nog steeds goed. Ze hebben alles goed geregeld. Je moet bv. de indoorspeeltuin reserveren zodat er 1 familie per keer in kan. Dan heb je een halfuur het rijk voor je alleen.

2 likes

Weet niet of er nog mensen zijn die deze zomer in NL op vakantie gaan en een dierenoppas nodig hebben, ik kan wel :eyes:

1 like

Ik vind het eigenlijk best wel vervelend dat ik nu al moet beslissen of ik over meer dan een jaar naar een festival wil… Klein probleem, ik weet het, maar ik ben sowieso al niet zo’n vooruitplanner, je weet ook niet wie er dan zullen staan enzo…
Maar ja, als je geld terug wil moet je nog langer wachten.

1 like

Wij moesten net bij de notaris onze eigen pen meenemen om te tekenen. :joy: Sorry vind ik grappig.

14 likes

Ik snap niet zo goed wat een alternatief voor een 1,5 meter samenleving zou zijn? Ik zou ook wel willen dat het niet hoeft, maar het is toch wat het is? Je kunt niet alle bejaarden opsluiten tot eind 2021, en je kunt het ook niet maar loslaten.
Ik hoor in mijn omgeving ook dat mensen het er niet mee eens zijn, maar daadwerkelijk uitvoerbare plannen hebben ze ook niet.

Tsja dit zijn over het algemeen ook geen mensen die werkelijk uitvoerbare plannen bedenken (of daar uberhaupt realistisch over nadenken) maar vooral heel hard nee roepen tegen alle plannen die er wel zijn.

5 likes

Waarom wordt in godsnaam deze man nog serieus genomen vraag ik me af.
Ik ging uit nieuwsgierigheid even lezen wat hij had geschreven en hij doet allemaal beweringen zonder bron en met tikfouten:

En die daling na de lockdown kwam niet door social distancing of 1,5 meter afstand. Want ook voordat welke maatregel dan ook rond half maart genomen werd, was de R0 in Noorwegen dus rond de 1,0 maar ook in nogal wat gemeenten in Nederland.

En overal ter wereld waar die omstandigheden er niet waren, zien we geen echt uitbraken en de aantallen naar nul naderend.

Besef dat bij ziekenhuisopnames een vertraging is van twee weken. Dus eigenlijk geven deze cijfers aan dat op 10 mei vrijwel niemand in Nederland meer is besmet (behalve in de vleesindustrie).

Dit zal het ook geval zijn in de rest van Europa.

Hoezo???

2 likes

Haha ja wtf er zitten ook zoveel denkfouten in? Alleen al in dit stuk haha hoezo is vrijwel niemand meer besmet als de ziekenhuisopname lager is geworden? Deze man.

1 like

Nee ik denk ook dat je afstand moet houden én max 4 mensen voor het hele gezin (dus niet pp). Maar eerlijk: het is nooit duidelijk gecommuniceerd geweest, zelfs Maggie snapte het niet.

6 likes

Ja maar komt dat niet omdat Maurice gewoon maar verschillende plausibele dingen roept en er toevallig een van waar is en het RIVM daar gedegen onderzoek naar wil doen en daardoor voorzichtig is met statements?

Ik weet er zelf te weinig van, maar ik las dus dat artikel van Maurice en schrok gewoon van het gebrek aan onderbouwing en dat gevoel heb ik bij het RIVM helemaal niet (hoewel er vast ook dingen op het beleid van het RIVM aan te merken zijn hoor, maar nogmaals ik kan dat zelf niet echt beoordelen).

2 likes

Steeds meer mensen waarvan ik dacht dat ze wel intelligent waren willen dat de hele lockdown wordt opgeheven. Ik word er echt een beetje verdrietig van.
Er is een reden dat het nu zo goed gaat, ik vrees echt voor de versoepelingen maar ik ben blij dat het rustig wordt aangepakt.

3 likes

Edit. Never mind, denk dat ik al iets gevonden heb! https://www.parool.nl/nederland/rutte-sportscholen-en-sportkantines-mogelijk-al-op-1-juli-open~ba6bd635/

Bericht voor edit:
Ik probeer een samenvatting te vinden van de persco van gisterenavond want heb het volledig gemist, maar kan tot nu toe via google m.n. alleen filmpjes vinden van de persco of de letterlijke tekst, en ik wil een geschreven samenvatting haha. Weet iemand waar ik dat kan vinden?

Ja en ik denk stel zelfs dat je rekening moet houden van de contacten die andere mensen in je bubbel hebben bij het tellen.
Stel dat ik een vriend in mijn bubbel heb en die heeft afzonderlijk nog een vriend in zijn bubbel dan zitten er 2 mensen in mijn bubbel. Denk ik

2 likes

Misschien heb ik dat even gemist, maar ik snap de situatie rond het vakantiegeld niet. Vakantiegeld wordt in principe opgebouwd uit je eigen salaris toch? Er wordt een x% van je loon elke maand ingehouden en dat krijg je dan eens per jaar uitbetaald. Dus dat is gewoon van jou en geen cadeautje van de baas. Dan mag de baas dat toch niet inhouden, of begrijp ik het helemaal verkeerd?

@hvo @LizzyBennet bedankt! Ik ga het artikel eens lezen.

1 like

Nou de Duitsers (correctie: ik weet het alleen zeker van Berlijn) zijn gek geworden :slight_smile: geen limiet aan demo’s, vanaf eind juni weer evenementen met tot 1000 deelnemers (en tot die tijd met 100 of 200), kroegen weer open vanaf komend weekend. Maar de scholen en opvang blijven dicht. De actual fuck.

1 like

Dit kan toch echt niet. Ik zie de volgende golf van Corona al aankomen.