Coronavirus #4

Boren ze wel weer een heel nieuwe markt mee aan wellicht…

4 likes

Oei, dat schiet dan ook niet op. Of toch buiten iets zoeken, ik zag dat de een dansschool in mijn stad een schoolplein gebruikt. Zag er best gezellig uit. Moet het wel droog blijven…

1 like

Jep! Dat doen wij nu ook idd… We hebben een stuk sportterrein gehuurd van een buitensport club.

Ik denk persoonlijk ook niet dat onze vereniging voor de laatste 2 lessen (want dan is het zomervakantie) van alles uit de kast gaat trekken… Protocol schrijven, groepen aanpassen, lesstof aanpassen… En dan zijn wij nog laat. Als je in Regio Noord zit, heb je geen een les, want daar is het 4 juli al vakantie haha.

1 like

Wij kregen/krijgen producten die we zelf produceren (voeding) en een goodybag.

Er is bij ons (onder de werknemers) veel gepraat over een bonus (essentiële sector en thuiswerk is niet mogelijk) en in de regio is er ook een bedrijf dat de werknemers die zijn blijven werken gedurende deze periode, een bonus geeft. Wat ik echt superdom vind, want je stimuleert mensen zo juist om tóch naar het werk te komen, als je je niet lekker voelt. Sowieso vind ik het een vreemd idee, om een bonus te vragen in een tijd waarin je eigenlijk al heel blij mag zijn als je geen loonverlies hebt, je in een stabiel bedrijf werkt en het bedrijf vele duizenden euro’s spendeert om ervoor te zorgen dat iedereen zo veilig mogelijk kan werken.

Nee. Het ziet er naar uit dat we geluk hebben en/of de maatregelen werken (die zijn overigens ook nog wat verstrengd naar aanleiding van die besmettingen). Er zijn nog wat collega’s getest, maar niemand was positief en ondertussen is het al ruim 2/3 weken geleden.

1 like

Je creëert wel een soort van verkapt plichtsgevoel voor je baas. Terwijl iedereen eigenlijk zou moeten kappen met werken onder onveilige arbeidsomstandigheden.

Wat ik ook stom vind aan die bonussen is dat er dus sowieso mensen wegbezuinigd gaan worden door de economische crisis of al ontslagen zijn omdat mensen een tijdelijk contract hadden. Alleen vervolgens wel het andere personeel wel een bonus geven. Het voelt zo als kortetermijndenken en vreselijk kut. Goed je kunt dan ook de bonus van de ceo’s afpakken, maar dat gebeurt dan ook weer niet. Iedereen aan de bonus in plaats van iedereen gelijke voorwaarden en veilige arbeidsomstandigheden geven… jeej.

1 like

Ik snap de behoefte ook echt niet. Prima om er even tussenuit te willen maar dat moet nu in Nederland. Ik ben al blij als ik volgend jaar weer naar het buitenland mag.

Wij kregen allemaal een bierpakket thuis bezorgd. Dat was wel leuk, maar ze wilden wel voorlopig het vakantiegeld niet uitbetalen. Dan heb ik liever geld.
Gelukkig is er toch laatst besloten dat we t wel al kregen deze maand.

1 like

Puzzelboekje :sweat_smile: en 1 week later vakantiegeld (eerst zien dan geloven)

Omdat vakantie iets kan zijn waar mensen een jaar hard voor werken en naar uit kijken?

4 likes

Dat is echt heel fijn! Ik hoop dat iedereen zijn vakantiegeld krijgt of heeft gekregen :slight_smile:

Ik wilde zeggen: misschien kunnen cafés mensen om zo’n uittreksel van de gemeente vragen waarop staat wie er op je adres staat ingeschreven maar ik bedacht me dat je dat natuurlijk super makkelijk kunt vervalsen en dat restaurants/cafés toch vast wel vol zitten de komende tijd. Mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd hoor… pff…

*Over die vakantie in IT; ik vroeg me gisteren bij mezelf af of die mensen wel op ons zitten te wachten. Qua ‘economie’ misschien wel, maar verder? Die regio die het zwaarst getroffen is, is een zeer populaire vakantiespot (en in Bergamo is een luchthaven die het dichtst bij o.a. het Gardameer is). Ik denk dus dat zij wel op veel toeristen kunnen rekenen maar zelf zou ik daar denk ik niet echt blij van worden als ik in die regio zou wonen. Stel je halve dorp is overleden en dan komt er zo’n groep Nederlandse toeristen vertellen ‘dat het ook allemaal aan de cultuur ligt, want Italiaanse mensen zijn familiemensen en raken elkaar veel meer aan dan wij Nederlanders… oh en doe ons nog maar een Aperol Spritz en een kopje chino per favore…’

10 likes

Gaan jullie dan wel in de zomer op vakantie in eigen land of voelt dat ook niet zo goed?

Ik ga op fietsvakantie in Nederland! Ik ga langs nivonhuizen en zij nemen een hoop maatregelen (ik ben daar actief dus ik word meegenomen in de mailing) dus dat voelt voor ons wel goed.
Wel hebben we onze vakantie aangepast van in de zomervakantie naar voor de zomervakantie, in de hoop dat het minder druk is en we dus minder mensen tegenkomen.

Edit: onze zomerkeuze was of Barcelona of dit, dus we hebben eigk alleen de periode aangepast.

3 likes

Ik vind het hele vakantie-ding ook wel lastig. Ik snap dat mensen denken: wacht gewoon een jaar, maar mijn halve familie woont in het buitenland dus als ik er deze zomer niet naartoe kan, moet ik weer een heel jaar wachten voordat ik ze weer kan zien, en dat vind ik dan toch best moeilijk, ook al weet ik ook dat anderen misschien nog langer zullen moeten wachten om familie weer te kunnen bezoeken. Maar toch hoop ik echt dat ik, mochten de grenzen weer open zijn en natuurlijk ook rekening houden met hoe de situatie daar dan is, wel ‘op vakantie’ kan straks.

3 likes

Ik had nu terug moeten komen uit noord Italië. Maar zijn dus gewoon thuis, wel aan het klussen. Gaan na de zomervakantie denk ik lang weekend weg in Nederland of België.
Italië gaan we volgend jaar doen als dat allemaal weer kan.

Het is lastig, hè? :pensive: Ik heb nog het geluk dat ik ze afgelopen zomer heb gezien, dus probeer dat gewoon een beetje vast te houden, maar blijf het moeilijk vinden. Ik hoop voor je dat het niet te lang meer gaat duren voor je ze kan zien! :heart:

1 like

We gaan familie bezoeken aan de andere kant van het land (in Dld). Eventueel ook de grens over naar nld, zodat t zijn oma kan zien.

In augustus is er een familie vakantie geboekt in een huisje (huis!) binnen Dld. Zou leuk zijn als dat wel door kan gaan. Maar hangt een beetje van de situatie af op dat moment.

Ik heb eind juni/begin juli vakantie, mocht ik niet meer inleveren of verplaatsen. We wilden eigenlijk naar Slovenië, maar dat zit er sowieso niet in. We gaan nu in ieder geval een weekje klussen in huis, en dan hopelijk nog een weekje weg naar iets dat de Nederlandse overheid toestaat. Als Nederland zo’n bondje sluit met België en Luxemburg ofzo dan zie ik geen bezwaar om ipv op een camping in Nederland op een camping in Luxemburg te staan.
Ik heb rondgekeken naar huisjes/campings in Nederland, maar voor die kapitalen die je dan moet uitgeven blijf ik liever thuis. We zullen het zien.

Precies, zo sta ik er ook in. Wij hebben nu vakantie, maar dat is ingevuld met verhuizen en klussen, daarna in september, afgelopen jaar een autovakantie door Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland gedaan en dat was echt zo leuk, dus ik weet zeker dat je dichtbij huis ook een leuke vakantie kan hebben.