Coronavirus #4

Cool!

HĂš bah :cry:
Ik belde mijn moeder net en toen zei ze dat ze keelpijn heeft


Ik stress hem nu wel een beetje

1 like

Haha die headline zo doet me denken aan wat ZML zei over NOS headlines :joy:
Zo van: omdat premier op IC ligt, pompt Italië er 400 miljard doorheen :crazy_face:

17 likes

Ik vind dit zo’n leuk initiatief! Ga direct een kaartje opsturen :slight_smile:

1 like

Ja beter eentje maken. Als we meedoen, winnen we alleen maar. Ook zo saai :trophy: Deel ‘m hier.

3 likes

@flwhrs
Nog even reactie op je berichtje over campings; volgens mij zei rutte in die toespraak van vorige week dat ze niet campings gingen sluiten, maar dat gedeeld sanitair ed op campings wel dicht is. Dus misschien als ze daar geen gebruik van maken dat het wel ‘mag’

Nee voor deze regio is besloten dat campings helemaal gesloten moeten blijven.

Ik had wel gelezen dat Baba vanga (die Bulgaarse helderziende) had gezegd dat de 45’ste president van de VS zou komen te overlijden aan een onbekend virus (Trump dus), en nu ligt Boris Johnson op de IC :flushed:

2 likes

Afgelopen weekend was er een discussie of je wel of niet in het park mocht zitten. Zelf had ik ook wel graag in het park willen zitten (want geen balkon oid) maar ik vond de argumenten die hier werden genoemd wel sterk. Dat er een reden is dat je genoeg afstand kan houden, omdat de rest binnen zit.

Ik lees nu in de (Belgische) krant dat het hier zelfs verboden is! Op een bankje zitten, in het park zitten/zonnebaden/boekje lezen of uitrusten is verboden. Al begreep ik wel dat de burgemeester van mijn stad dit een onzinmaatregel vindt, en er dus niet op zal controleren (lekker duidelijk weer).

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet van op de hoogte was dat het ook echt verboden was.

1 like

Ah in dat geval lekker snitchen haha

1 like

Ik krijg best veel mails over beurzen in juli & augustus, all over the world. Dus in Azië, Zuid-Amerika en Afrika. Ik verbaas me erover dat deze organisaties op die manier vooruit plannen. Heb er zelf geen vertrouwen in dat het dan weer kan en mag.

Wat denken jullie? Gaan grote evenementen zoals beurzen vanaf juli weer door?

  • Ja zeker
  • Zou wel kunnen
  • Geen idee
  • Nee natuurlijk niet

0 stemmers

Denk niet dat we daar vanuit moeten gaan, maar echt niet.
Daarom lees ik ook echt met verbazing berichten over dat Pinkpop nog steeds niet is afgelast.

Het gaat niet alleen om verspreiding van het virus, maar start al het vliegverkeer maar weer eens “normaal” op als er nog grenzen dicht zijn. Zal echt nog wel maanden gaan duren, voor de wereld weer normaal functioneert.

1 like

Pinkpop zal wel wachten tot ze gedwongen niet meer door mogen gaan aangezien ze dan geld terugkrijgen van verzekeringen

17 likes

Vermoed ik ook inderdaad

2 likes

Nee, same, weet niet of die beursorganisaties er profijt bij hebben om het naar de zomer te verplaatsen o.i.d. maar krijg echt veel happy mails van “we gladly announce that 
 will be held on 08 - 10 August!”

En toen in maart beurzen gecanceld werden, hebben zij ook allemaal de beurs uitgesteld naar juni / juli / augustus.

Zelf denk ik dat we dit hele jaar wel ‘vast zitten’ in eigen land.

2 likes

Uiteraard! Maar het is nu een gevalletje stel het gaat wel door, meeste artiesten kunnen niet ingevlogen worden.

Wie gaat er dan daar staan, 3 dagen lang Kensington?
Dan heb je nog veel meer problemen aan je broek hangen van mensen die geld terug willen, want zo is de mens.

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt voor de grotere evenementen (niet alleen PP maar ook LL en ‘t konijnenhol).
In Denemarken is alles tm september al afgelast.

1 like

Ja ik denk zelf ook dat de andere landen snel volgen, ben wel blij dat Nederland relatief vroeg al zei dat tot 1 juni niks door mocht gaan.
Die grote festivals zullen ook al weten dat het niet doorgaat, alleen je kan dat idd nog niet zeggen.
Ik werk voor een lokaal festival met alleen Nederlandse artiesten en dat zou in juli zijn en achter de schermen zijn wij ook hard bezig omdat we weten dat het niet door zal gaan in juli.

2 likes

Ik ben trouwens wel benieuwd wat het voor festivals doet. Een uitverkocht festival kan wel alle kaartjes verplaatsen naar het volgende jaar maar dan creëer je veel slechte gemoederen + veel zwarte verkoop.
Ik kreeg toen pukkelpop werd afgelast vanwege de storm voor 3 jaar aan drankmuntjes omdat ze anders failliet waren gegaan ofzo.

2 likes

Mijn collega hoest en niest af en toe, maar volgens hem is hij niet verkouden. “Vrijdag waren de symptomen een stuk erger” :face_with_raised_eyebrow:
Kan ook hooikoorts zijn natuurlijk, maar daar is hij eigenlijk niet bekend mee.

Ik zit gelukkig ver genoeg weg van hem, maar geloof dat ik maar niet met hem ga lunchen.

https://indebuurt.nl/delft/gezondheid/niezen-door-hooikoorts-of-corona-dit-adviseert-het-rivm-aan-delftenaren-met-klachten~98747/

Mijn vriend heeft trouwens ook een loopneus en gaat gewoon naar zn werk :frowning:

1 like