Coronavirus #4

Het voelt ook wel een beetje gek om naar je werk te gaan, terwijl het grootste deel van NL thuisblijft.
Niet dat dat hun gedrag goedpraat, daar zou je over in gesprek moeten gaan, maar het geeft mijzelf af en toe ook een raar gevoel.

Gelukkig zijn wij vandaag eindelijk voorzien van desinfecterende doekjes en handgel.

1 like

Hij vindt het zelf ook vervelend hoor. Dat het zo moet. Maar kan me voorstellen dat zoiets binnen meer bedrijven speelt. Super lastige situatie.

Ja, bij ons ook inderdaad. En nog lastiger roepen nu dat het heus wel veilig als hun leidinggevende zelf thuis zit met corona.
Echt tientallen mensen die gewoon niet komen.

Pff ik blijf het vermoeiend vinden hoe mijn werkgever n.b. een ouderenzorgorganisatie vasthoudt aan: ā€˜als je zelf geen klachten hebt, kun je het virus niet overdragen.ā€™

2 likes

Ik ben benieuwd of ze de 4daagse laten doorgaan. Eind april laten ze daar meer over weten en ze zeggen in hun mail: Het zou een mooi statement zijn na een lastige periode in Nederland en de rest van de wereld.

Vraag me af of dat realistisch is, er lopen 40.000 mensen mee ofzo

De paashaas en de tandenfee behoren tot de ā€˜vitale beroepenā€™ en werken dus gewoon door in coronatijd. Dat heeft premier Jacinda Ardern van Nieuw-Zeeland maandagavond beloofd tijdens een persconferentie.

Ik vind haar sowieso een toffe vrouw.

41 likes

Dat zou echt achterlijk zijn als dat doorgaat. Er komen daar voor heinde en verre mensen op af. En niet het wandelen alleen, maar alle commotie er omheen danā€¦ Maar denk on dezelfde reden als grote evenementen na 1 juni, zullen ze het nog wel even laten sudderen.

5 likes

Yep wij zitten met hetzelfde probleem, alleen komt ons personeel gelukkig nog wel, maar blijkbaar kan je er niet veel aan doen wanneer ze niet meer zouden willen komen. Het is als bedrijf gewoon heel moeilijk in te schatten wanneer je nou precies het beste dicht zou kunnen gaan, want dat is ook eigenlijk je enige optie als thuiswerken geen optie is.

Ik vind het ook wel echt dubbel want ik ken een aantal bedrijven waar de normale werkzaamheden zo goed als stil liggen en het personeel moet komen om op te ruimen of te archiveren. Aan de ene kant vind ik dat dus totaal niet belangrijk nu, aan de andere kant snap ik dat je dat als werkgever vraagt zolang je iemand moet doorbetalen en er niet thuisgewerkt kan worden. Naar je werk gaan als je niet kunt thuiswerken is ook niet tegen de regels, toch?

1 like

Dicht kunnen ze sowieso niet. Want ze repareren en checken medische apparatuur die oa in ziekenhuizen wordt gebruikt. Is redelijk belangrijk op dit moment :smile: Weet even niet meer wat voor zaak je hebt. Maar loont het wel nog de moeite om nu open te zijn?

1 like

Oh, dat vind ik wel een andere kwestie, als je zoā€™n belangrijke functie hebt. Dan vind ik het wel raar dat mensen gewoon thuisblijven, want dan heb je toch wel een morele/sociale verplichting.

2 likes

Voor de mensen die thuis werken. Vergeet niet dat het bijna 2e paasdag is. Ga dus niet uit automatisme aan het werk :stuck_out_tongue:

23 likes

Als je enkel niet komt omdat je bang bent en dus niet ziek of verplicht thuis zit, dan kan werkgever volgens mij gewoon ervoor kiezen niet door te betalen

Hahaha! Onder lichte dwang heb ik mezelf ingeschreven - maar ik ben zo blij als het niet doorgaat. Had meteen al spijt van deze ondoordachte beslissingšŸ˜‚

Oh wauwā€¦ Die hebben er ook lang gelegen dan, wat ontzettend heftig :pensive:

@Calypso lijkt er bijna op! Misschien complimentje voor het weekend? Status update over het aantal gegeven boetes (>> kan dat dan rechtstreeks door vloeien in de zorgkas :relieved:)

Meer sterfgevallen, iets minder opnames in het ziekenhuis, 19:00 persco

1 like

Huh begrijp ik nou uit de NOS live-stream dat er maar 24 nieuwe IC patiƫnten bij zijn gekomen vandaag?! dat is heeeel weinig toch :face_with_monocle:

(1409 coronapatiƫnten op de intensive care, 24 meer dan gisteren - staat er https://nos.nl/liveblog/2329656-hoekstra-leningen-voor-oplossing-medische-problemen-107-duitse-ic-bedden-voor-nederlanders.html)

Edit: nvm ik haalde het door de war met dat ze afgelopen dagen de focus hadden op het noemen van het aantal nieuwe ZH opnames. En dat was telkens 200+, dus dan leek het heel weinig :sweat_smile:

Weinig zou ik het niet noemen, gezien de capaciteit maar tot 1900 reikt (eigenlijk 1050 was oorspronkelijk) en het aannemelijk is dat de mensen die er nu bij komen, er wel een tijdje zullen liggen. Dus als dit ā€œweinigeā€ stabiliseert, zit je met 20 dagen op je max. (Ontslagen personen van de IC niet meegenomen). Afgelopen dagen zag je overigens ook zulke aantallen.

Oooh wacht, ja dat haal ik door elkaar ja.
Waarom kunnen ze niet gewoon elke dag ā€œdezelfde cijfersā€ updaten. Ipv nu weer een ander getal te noemen :sweat_smile:

1 like

Ik weet niet zo goed waar ik mijn ergernis moet uiten/vraag moet stellen, maar ik vermoed dat dat hier wel kan.

Ik woon alleen, heb de afgelopen weken op kantoor gewerkt (alleen op een kamer, steeds ruim 1,5 m afstand gehouden van de enkele collegaā€™s die er waren) en woon alleen. Ik werk nu deels thuis en deels op kantoor.

Omdat ik alleen woon en me nu toch wel wat eenzaam voel en een vriendin van me in dezelfde situatie zit, hadden we bedacht om komend weekend samen een wandeling op gepaste afstand te maken zodat we iig even elkaar kunnen zien omdat het anders zo eenzaam is. Zij heeft ook regelmatig laten weten dat ze flink stress heeft door het virus, ze is bang dat ze het krijgt etc.

Nu hoor ik ineens dat zij met een date heeft afgesproken bij haar thuis? Ze heeft hem enkele keren gezien en hij is volgens mij iemand die maar wat aanmoddert (komt niet opdagen op afspraken met haar etc). Wie weet met wie hij dus verder allemaal contact heeft.
Zij houden natuurlijk echt niet die 1,5 meter afstand van elkaar.

Het irriteert me dat ze zomaar met iemand afspreekt, terwijl ze me eerst dagenlang appt dat zo doodsbenauwd is voor het virus. Ik snap echt niet wat sommige mensen niet snappen aan ā€œhoud afstandā€.

Ik voel me een beetje een zeur, maar ik vind het zelf nu ook niet meer zo prettig om met haar die wandeling te gaan maken. Ze neemt het kennelijk niet zo nauw met de maatregelen. Ik zou het liefst willen zeggen dat ik vind dat ze onverstandig bezig is etc, maar ik heb ook niet zoā€™n zin in een hele heisa.

Wat vinden jullie hier nou van? En wat zouden jullie doen?