Coronavirus #4

Een Canadees op FB postte net op FB een foto van gefeliciteerd Amerika een maand al geen schoolbeschietingen i.v.m. corona en ik vond dat zo raar dat die persoon dat op z’n profiel knalde.

1 like

Wat een nare situatie. Kan hij nog voor zichzelf spreken? Ik weet wel van een aantal ouderen dat ze er liever voor kiezen om bezoek te krijgen, maar hoe dan ook kun je inderdaad niet winnen in deze situatie. :pensive:

1 like

Ik begrijp wat je zegt, maar ben het er gewoon zo niet mee eens. Ik heb ook enorme behoefte aan contact. Een wandeling met vriendinnen, oma zien, de jonge (2 en 3) kinderen van mijn neven knuffelen voordat ze vergeten wie ik ben. Maar zolang als dat het advies is dat je enkel buiten komt voor noodzakelijk contact, denk ik gewoon dat je dat niet moet doen. En al helemaal niet als je het doet dat even vrolijk op Instagram posten. Wellicht zit jij ook in andere kringen hoor, maar je kan mij niet wijsmaken dat de stories die ik momenteel zie allemaal van mensen zijn die het als noodzakelijk contact doen. Dan heb je wel een heel bizar idee van noodzakelijk.

8 likes

Maar hoe weten we dat als we met z’n allen nu heel even een paar weken ons best doen, dat de maatregelen versoepelt kunnen worden? Ik zie steeds meer nieuwsberichten dat de enige oplossing voor het virus is dat er een vaccin komt en dat dat waarschijnlijk nog minstens een jaar gaat duren. En ik hoor ook steeds meer mensen om mij heen zeggen ‘dat het allemaal nog zo lang gaat duren en dat ze echt niet zo lang binnen gaan zitten’.

Ik praat het ook absoluut niet goed dat mensen gaan afspreken en voor onnodige zaken naar buiten gaan (heb mij de hele dag weer geïrriteerd aan alle ouders in het speeltuintje hier voor de deur), maar ik kan mij ook wel voorstellen dat het gewoon uitzichtloos lijkt voor veel mensen. Ik blijf mij uiteraard zolang als het moet mij aan alle maatregelen houden, maar er komt ook een punt dat ik bijvoorbeeld de jongen waar ik mee date wel weer zou willen zien. Ik kan echt wel een paar maanden zonder vriendinnen en familie, maar stel ik zou echt alles tot einde van de zomer/eind van het jaar (ik zeg ook maar wat) ‘on hold’ moeten zetten, dan zou ik daar ook echt heel veel moeite mee hebben.

1 like

Er zijn gewoon eisen geformuleerd voor het versoepelen van maatregelen, waardoor we beperkt weer door kunnen hé. Het besmettingsgetal moet “geruime tijd” kleiner zijn dan één. Het zorgsysteem moet niet overvraagd zijn. Er moet voldoende testcapaciteit zijn. Er moeten meetinstrumenten zijn voor de effecten van de versoepeling. Op de eerste twee hebben we directe invloed door de maatregelen vol te blijven houden. Als grote groepen zich er niet aan houden, duurt dit alleen maar langer. Het is echt raar dat mensen maar gewoon weer gaan afspreken, omdat dit uitzichtloos lijkt, het wordt alleen maar uitzichtlozer zo.

17 likes

Net de politie gebeld. Een zombie horde van zo’n 40 jongeren onder m’n balkon, luid schreeuwend met zaklampen. Ik was niet de enige die belde. Omg wat was dat, mijn hemel.

2 likes

Ik begrijp niet wat mensen niet lijken te snappen aan de maatregelen. Het is toch geen rocket science? Er zijn weet ik hoeveel uitzendingen op tv geweest erover, nl alert melding en ga zo maar door. Ik vind dat wij Nederlanders veel te laks met zulke dingen omgaan, je hoeft maar naar buiten te kijken en je ziet al drollen bij elkaar. Heel treurig eigenlijk dat we zo met een crisis omgaan. Genoeg mensen die al moeite hebben met alleen zijn en die het wel volhouden. Dit is voor niemand leuk

12 likes

Wat?

& @Calypso Ah dit wist ik dus echt oprecht niet, ik ga me er even iets beter in verdiepen! Ik snap dat het voor iedereen superlastig is natuurlijk en ik praat het ook echt niet goed dat mensen nu al tegen de maatregelen ingaan. Maar ik raak zelf dus redelijk in paniek van nieuwsartikelen over de ‘anderhalvemetersamenleving’, ‘het nieuwe normaal’ en Rutte die zegt dat ‘‘de 1,5 meter nog lang bij ons zal blijven’’ waardoor ik elke keer het gevoel krijg dat we nog maandenlang geen sociaal contact mogen hebben.

Maar ik besef me ook dat ik het allemaal heel erg op mezelf betrek terwijl er op dit moment veel ergere dingen gaande zijn dan ik die toevallig even wat sociaal contact mis. Dus misschien moet ik iets minder van dit soort dingen op internet gaan lezen

3 likes

Ik vind het wel een beetje ‘eng’ (of ja ik vind het niet echt eng, word niet bang ervan ofzo) als ik de berichten hier lees en naar buiten kijk. Ik woon boven een winkelcentrum en de afgelopen dagen was het echt topdrukte. Waar gaat dit dan heen? Zal de piek weer stijgen over 2 weken? Wanneer dringt het tot mensen door dat alleen wijzelf ervoor kunnen zorgen dat het beter wordt?

Het was ook zo ontzettend druk op mijn werk. Echt groepen van 5 man die binnen kwamen, terwijl er eentje maar echt iets wou kopen. Daardoor moest ik ze echt vragen of de andere 4 naar buiten wilden gaan :confused: Uiteraard ben je blij met de klanten, maar tegelijkertijd word ik echt een beetje boos van…:WAT DOEN JULLIE ALLEMAAL HIER GA NAAR HUIS ’ :sweat_smile:

1 like

Tja, provoceren en uitdagen gok ik… Zodra de politie er is, zullen ze waarschijnlijk allemaal een andere kant op rennen.

1 like

Ik word zo intens verdrietig als ik kijk hoe het grootste gedeelte van de mensen in mijn omgeving/stadsdeel met de maatregelen omgaan en het hen niets lijkt te schelen. Vorige week na het doen van de nodige boodschappen een scheldkanon over mij heen gekregen omdat ik mijn hoofd durfde te schudden toen mensen midden op het kruispunt stil stonden met de fiets om met elkaar te kletsen. De andere keer op weg naar de supermarkt dat ik expres ‘behoest’ werd door een jongen. En dan sta ik mij rot te werken als verpleegkundige op een corona afdeling met steeds minder goed persoonlijk beschermmateriaal omdat er te korten zijn. Ik sluit mij na mijn werk ongeveer op (behalve op de broodnodige boodschappen na) in mijn huis omdat ik weet dat ik een potentieel gevaar kan zijn voor de medemens omdat ik op een corona afdeling werk en er de kans kan zijn dat ik besmet raak tijdens mijn werk. Nou ik heb afgelopen week echt jankend op de fiets naar huis gezeten nadat ik was uitgescholden.

64 likes

:heart:

1 like

Je bent een topper en levert fantastisch werk :heart:

3 likes

Ik vind je boosheid terecht. Geen idee wat je verder het beste kan doen en of zij nog mensen kunnen besmetten. Maar ik zou heel pissig zijn.

2 likes

Ah ja, ik zou mij denk ik niet in kunnen houden ook al is ie jarig. Maar ik hecht ook niet zoveel waarde aan verjaardagen. Maar wel echt een kut situatie.

1 like

Had die aan mij echt vekeerde gehad

Slingers opgeruimd en deur op slot gedraaid.

Kijk maar waar je slaapt op je verjaardag, maar niet thuis met je Corona bacillen.

22 likes

Mijn vriend zijn grootvader heeft zo hard gevochten tegen Corona dat hij in coma beland is en vandaag is overleden, op de verjaardag van mijn vriend nog wel. En ondertussen zit mijn kut van een bovenbuurmeisje (waar ik al meermaals over geklaagd heb in dit topic) met minstens 5 man boven te roepen, stampen, gieren, zuipen. Iedere dag feest! Corona who??? Echt, rot op. Hallucinant.

1 like

Gecondoleerd:(

Bel de politie voor je buren!

3 likes