Coronavirus #4

Maar dit soort dingen valt echt een mouw aan te passen vind ik hoor. Ik zou uitgaan van jouw immuniteit maar alsnog handen wassen, niet elkaar aanraken, beiden niet aan je gezicht zitten en afstand houden. Als je haar daar dan zo mee kunt helpen is dat ook een fijn idee toch. En anders kun je altijd nog buiten afspreken toch

3 likes

Ja ze mag ook komen en wat ik zeg, afstand houden lukt, ook tijdens het schilderen, maar toch voelt het dubbel ofzo. Terwijl dit wel (voor haar) onder noodzakelijk contact valt. We hebben allebei ook geen nies/hoest/welke aan corona gerelateerde klachten dan ook.

En stiekem vind ik het zelf ook heel fijn om haar in het echt re zien, vooral omdat het zo slecht met haar gaat.

1 like

Maar dan moet je je daar echt niet schuldig over voelen hoor! Dit zijn noodzakelijk contacten, voor jullie allebei. Als ik denk aan hoeveel mensen ik dit weekend heb zien lanterfanten en chillen in grote groepen samen is dit echt niks en snap ik echt helemaal dat jullie afspreken. Geniet ervan!

19 likes

Gecondoleerd :frowning:

1 like

Gecondoleerd! :cry:

1 like

Gecondoleerd! :heart::heart:

1 like

Sterkte :cry:

1 like

Gecondoleerd.

1 like

Ze werkte een paar uur per week, haar man soms meer dan 40 uur, plus file. Honden liet zij uit, 's avonds hij, maar nu hebben ze de kinderen thuis. Geen school, geen sport. Voor een hoop ouders is het nu drukker. En dat schoonmaken doen ze inderdaad iedere dag, maar ook zij zijn in deze quarantaine het hele huis aan het uitmesten. Ik denk eerlijk gezegd dat het mijn vriendin meer gaat om zo weinig mogelijk contact met mensen, zeker omdat haar schoonzus in de zorg werkt, maar dat vindt de schoonzus raar. Tja, ze is niet de enige zorgmedewerker die het niet zo nauw neemt met de regels als ik de posts hier lees.
Het is gewoon voor een hoop mensen niet ‘thuis op je luie reet chillen’, maar ook juf zijn en in sommige gevallen meer/langer werken dan je op kantoor deed.

Als je daar aan komt en dat ziet maak je toch meteen rechtsomkeert? Ik vind het niet heel vreemd om te denken ‘even kijken hoe het bij de bouwmarkt is, als het rustig is kan ik wat kopen om te klussen’, maar dat je vervolgens blijft snap ik echt niet.

12 likes

Gecondoleerd @jigglypuff!

1 like

Volgens mij controleren ze ook wel, maar kunnen ze niemand verbieden om Nederland in te gaan en mensen alleen bij ‘onzinredenen’ adviseren om terug te keren. Dat begreep ik in ieder geval van Op1 gisteren :’)

1 like

Net te horen gekregen dat m’n opa ziek is geworden en is getest op Corona (morgen uitslag). Hij zit in een verzorgingshuis samen met mijn oma en nu ligt ie geïsoleerd is hun kamer. Mijn oma mag hem niet meer zien natuurlijk dus moet nu in een bed in de gezamenlijke woonkamer slapen. Pff heb het echt met m’n oma te doen, het is gewoon zo kut dat je nu niet even naar haar toe kan om gerust te stellen maar dat ze helemaal alleen in de zenuwen moet zitten. Maar goed. Eerst maar afwachten en hopelijk is hij gewoon alleen maar verkouden.

Nou mijn klomp brak gister ook
 twee oudere dametjes die samen waren fietsen, net als mijn vriend en ik. Natuurlijk gezellig langs elkaar op een wat breder fietspad. We konden er in principe langs, maar belden even zodat ze achter elkaar konden gaan fietsen zodat we er niet rakelings langsaf hoefden. Krijgen we als reactie: ‘je kunt er toch gewoon langs zo?!’ Dus mijn vriend zegt: ‘maar dan kunnen we geen anderhalve meter afstand houden’. Zegt eentje: ‘kan ons wat schelen. Al dit moeilijke gedoe
’ incl overdreven zucht :sob: zijn maar via de berm gereden

3 likes

En @Victoria precies dit is mij ook heel erg tegengevallen van de oudere generatie de afgelopen tijd. Vooral op mijn werk kan ik niet meer aardig blijven tegen de zoveelste 70+er die toch gewoon komt en lak heeft aan al dat “moeilijke gedoe”. “Als ik t krijg is het mijn tijd en daar blijf ik niet voor binnen”. Ja bedankt graftak want jij houdt t virus wel in stand zo en neemt ook nog even een ziekenhuisbed in beslag waar beter iemand anders met kans op leven in kan liggen.

16 likes

Ik maak me hier best wel zorgen om. In mijn familie delen en liken ze dit ook. Heb geprobeerd een video van Jensen te kijken, maar die intro alleen al duurt lang en is een beetje lachwekkend. Ook echt 100.000+ views

Nou echt dit hoor. Had het er vanmiddag met m’n vader over (telefonisch). Hij valt ook onder de ouderen en zit netjes binnen en ontvangt geen bezoek. Hij heeft al meerdere uitnodigingen van kennissen afgeslagen die gewoon blijven leven zoals altijd en overal op bezoek willen gaan etc. Hij maakt zich er erg boos over dat zijn leeftijdsgenoten lak hebben aan de regels die er zijn om hen te beschermen. Vooral ook omdat de situatie grote economische gevolgen gaat hebben/heeft voor de jongere mensen die zo hun best doen anderen te beschermen. Zelf zijn ze veilig met pensioen en hoeven ze zich niet meer druk te maken om hun baan

8 likes

Omg net even een filmpje bekeken wist niet dat het zo erg was. Hij beweert dat lockdown er is zodat mensen niet meer kunnen demonstreren? Dat gelooft die man toch zelf niet

:heart:

1 like

Pff sommige mensen kunnen ook wel echt vermoeiend zijn zeg. Wij zijn met ons team een actie gestart om bij zoveel mogelijk zorginstellingen te komen zingen. Zingen tegen de eenzaamheid. Heel trots dat we dit weekend 129 optredens verzorgen. En dan krijg je dit commentaar op IG. Alsof we mensen express negeren of buitensluiten. Ik leef met haar mee hoor, maar we doen dit voor mensen die echt helemaal geen familie kunnen zien. Oudjes, gehandicapten

(Mag ik dit screenshot delen? Zo niet dan haal ik het weg)

1 like