Coronavirus #4

Jaa ik haalde het door de war met dat ze afgelopen dagen de focus hadden op het noemen van het aantal nieuwe ZH opnames. En dat was telkens 200+, dus dan lijkt het heel weinig :sweat_smile:

Ik zou dan niet gaan wandelen denk ik. Of allebei alleen op een andere plek wandelen, oortjes in en facetimen?

4 likes

Ja ik ken ook zoā€™n verhaal. Doodsbang er voor, bang dat ouders het krijgen, maar ondertussen wel knuffelen met ouders (en woont dus niet thuis maar met partner), daar eten, logeren met zusje en vriendje van zusje. Ja, schiet mij dan maar lek :cold_face:

Ik zou zeggen dat een wandeling met 1.5m afstand kan. Maar word dan weer huiverig dat als ze zich aan dat soort maatregelen niet houden, wat dan nog meer niet :ā€™)
Dat ze dan komen opdagen met een snotneus en ā€œhooikoortsā€ hoest ofzo haha

3 likes

Ik vind het onverantwoordelijk en ik zou niet met haar afspreken

6 likes

Ja dat is nog wel een idee. Ik vind het zoā€™n idioot idee dat ze nu samen zit met die date terwijl ze me dagelijks laat weten het allemaal eng en spannend te vinden. Ik snap het echt niet.

@Fishing Een andere vriendin van me doet dat ook. Woont alleen maar komt regelmatig bij haar ouders en heeft laatst zelfs met haar moeder geknuffeld en met haar kleine nichtje (die in de risicogroep valt). Ik vind dat onbegrijpelijk.

Ik denk dat ik vriendin van de week maar bel en dan tegen haar zeg dat ik een wandeling niet zie zitten, omdat ik het niet verantwoord vind om met iemand af te spreken die zich niet aan de maatregelen houdt en dat we maar moeten bellen maar dat elkaar zien er wat mij betreft voorlopig even niet inzit. Superjammer, want ik keek er echt naar uit, maar vind dit gewoon gevaarlijk en grenzen opzoeken.

Thanks ook @EllaFitzgerald
Fijn om te weten dat ik niet zeur/me aanstel.

Selectieve angst is denk ik helemaal de juiste omschrijving.
Superfijn om hier iig begrip te krijgen, thanks!

2 likes

Ze appt me nu ā€œliefde doet gekke dingen met mijā€.
Ik snap dit stomme excuus echt niet. Liefde zou je er juist van moeten weerhouden om met mensen af te spreken.

Het valt mij op dat een aantal van mijn single vriendinnen ook gewoon nog daten en seks hebben (en dan geen vaste date maar iemand waar ze het dan nu tijdens de maatregelen voor het eerst mee doen). Dat is best wel gek toch? Ik heb misschien makkelijk praten want al 10 jaar een relatie maar als ze dus met een redelijk random iemand naar bed gaan en daarnaast ook nog hun ouders zien lijkt me dat niet echt een goed ideeā€¦

5 likes

Ik vind dat ook echt ontzettend stom. Ik heb geen relatie, ben niet aan het daten, dus voor mij is het ook redelijk eenvoudig, omdat ik ook geen behoefte heb aan daten momenteel. Maar ik blijf het zo onverantwoord vinden dat mensen dat doen.
Een andere vriendin van me spreekt ook met haar date af (die ook met andere vrouwen date en met vrienden afspreekt). Zij gaat naar haar ouders en spreekt ook met een vriendin af. En dan wel zeggen: ā€œEcht fijn dat je steeds meer merkt dat mensen zich aan de maatregelen houden.ā€

3 likes

Dat vind ik zoā€™n kul argument. Die maakte iemand tegen mij ook: ā€œjij hebt makkelijk praten, je woont samen en bent getrouwd.ā€

Maar ik heb toch ook verdriet over de keuze mijn ouders niet te zien, die normaal 1x kwamen eten en 2 middagen oppaste? En dat onze zoon zā€™n opa/oma niet ziet? Daar hoeven zij zich dan weer niet druk over te maken (thuiswonenden).

Ja, ik wil met liefde beamen dat het kut is voor die meiden/jongens, maar zo makkelijk afschuiven ofzoā€¦ Nouja, einde frustratie.

4 likes

Klopt, deze maatregelen geven ieder weer andere uitdagingen of je nu single bent of een partner en kinderen hebt. Ik weet ook niet zo goed of en wat ik moet zeggen tegen een vriendin die met iemand gesekst heeft en ook haar ouders nog ziet. Ik neem aan dat ze zelf stiekem toch ook wel weet dat het niet kan en als ik er wat van zeg zal ze vast niet ineens wel luisterenā€¦ dus ik heb nu maar helemaal niet gereageerdā€¦

4 likes

Sarcasme?

Echt 0 medelijden met mensen die ervoor hebben gekozen om maar in 't buitenland te blijven en nu toch in de penarie zitten

16 likes

Ik heb mijn vriendin net een bericht gestuurd dat ik het onverantwoord vind waar ze mee bezig is en dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren. Ik krijg terug: ā€œIk weet hetā€¦ā€ Thatā€™s it. Dag hoor.

2 likes

Maar sommige landen zijn toch echt van uur 0 naar uur 2 in een lockdown gegaan? Daarvan verwachtte niemand dat het ZO snel zou gaanā€¦

Dat je nadat er van alles geregeld werd voor mensen door Buitenlandse zaken alsnog zegt: nah hoeft niet is maar griepje! En dan nu zeurt: ja dat snap ik ook niet ā€¦

2 likes

The vagina wants what it wants :broken_heart:

9 likes

Corona?

4 likes

Ik had gisteren dus precies hetzelfde met een vriendin van mij en ik ben er echt heel kwaad over geweest. Heb ook gezegd dat ik me zorgen maak en niet ga liegen en zeggen dat ik dit een goed idee vind, toen zei ze wel dat ik gelijk had. Maar volgens mij gaat ze alsnog gewoon met hem afspreken, en ik kan het niet opbrengen om daar leuk over te doen.

Ja, ik weet het ook niet meer hoor. Maar ik zou inderdaad niet met haar gaan wandelen. Zeker nu better safe than sorry. En ik snap dat ze eenzaam en bang is maar dat zijn we allemaal :woman_shrugging:t4:

1 like

Ik heb even heel eerlijk advies nodig. Ik heb het idee dat het me niet meer lukt alleen (psychisch) in Tilburg en ik wil naar huis, naar mijn ouders. Maar ik weet niet of dat nu veilig is. Wat denken jullie?

1 like

Dit klinkt echt als kijk eens hoe stoer en stout ik ben hihihihiiiii. Ja, ik voel je irritatie helemaal, haha.

1 like

En vooral als dit iemand is die normaal niet komt opdagen. Jongen verveelt zich waarschijnlijk gewoon als ie nu ineens wel wil komen omdat verder niemand af wil spreken ws, zoals iedereen niet zou moeten doen. Op twee vlakken een kutidee.

6 likes