Coronavirus #4

@Banananana Ahhh ok dan is het wel iets logischer, maar dan nog moet die persoon die Corona heeft dat ook eerst weten dmv een test, zodat ze dat in de app kan aangeven haha. Op dit moment kan je je geloof ik alleen laten testen als je een risico groep bent, hele ernstige klachten hebt of als je in de zorg werkt. Het lijkt me echt dat de app dan niet tot nauwelijks effect heeft, totdat ze dat eerst hebben opgelost.

@Merel Dat vind ik wel fijn om te horen, want het lijkt me eigenlijk niet mogelijk om naar groepsimmuniteit te streven als je niet goed weet wie het nou allemaal wel of niet gehad hebben. Ik denk ook dat een test beter kan voorkomen dat mensen zich toch nog steeds te bezwaard voelen om zich ziek te melden. Er zullen ongetwijfeld super veel mensen zijn, die slechts een verkoudheid of een lamlendig gevoel hebben, en dat niet genoeg vinden om zich ziek te melden. Sterker nog, je mag gewoon blijven werken bij zulke milde klachten. Als een test dan echt ‘corona’ aan geeft, is de motivatie om thuis te blijven, en niet bij jezelf te denken van… ‘ach het is waarschijnlijk niks joh. Ik ben nodig op mijn werk’ ook een stuk groter.

1 like

42 likes

Precies dit inderdaad.

Die haat op de MSM, alles is opeens fake news omdat het niet past in hun eigen denkbeeld en dan ga je gewoon met tientallen/honderden demonstreren terwijl er een super besmettelijk virus rondgaat. De argumenten die ze ook aandragen. Je kunt er gewoon niet mee discusseren, want dat ga je nooit winnen.

Ik zat eerst ook met open mond te kijken, maar weet je, ergens snap ik ze wel. In Nederland is er een redelijk sociaal vangnet, en ja er gaan veel mensen failliet, zijn werkloos of weet ik veel wat voor ellende we hier nog economisch gaan krijgen, maar er is wel hulp.

In Amerika ben je volgens mij na 2 weken niet werken al failliet, kan je je huur niet betalen, ben je niet verzekerd. Het is mij nu ook niet geheel duidelijk wat er nu voor die mensen wordt gedaan? Niet dat ik demonstreren nu promoot overigens, maar een grote groep mensen zit met hun rug tegen de muur.

12 likes

Buiten dat ik het met je eens ben hoor, ik zie ook met name rednecks schreeuwend door de straten gaan dat dit de schuld van is van de Mexicanen, is Amerika wel een stuk gecompliceerder dan hier. Veel mensen zonder zorgverzekering, zonder sociaal vangnet en nu dan ook miljoenen zonder baan en geld om rond te komen… als het virus je dan niet direct raakt dan kan ik me ergens wel voorstellen, stop die lockdown want m’n hele leven gaat naar de klote

2 likes

Mooi tegelijk en eensgezind :wink:

1 like

ze krijgen volgens mij een eenmalige (?) uitbetaling van $1200
en snap niet waarom ze nu tegen communisme zijn, want dan zou je juist alles delen = minder problemen omdat je zelf niks hebt?
maar goed:

lekker off topic maar volgens mij is communisme daar de ideale zondebok voor alles waar je als redneck geen zin in hebt

14 likes

Oh dat snap ik inderdaad heel goed @Bunnyslippers en @Snork. Als je geen vangnet hebt, geen zorgverzekering, geen geld en ga zo maar door, dan moet je wat. Dan is het of corona, of op de straat leven of diep in de schulden. En als je ziet hoeveel miljoenen in Amerika hun baan zijn kwijtgeraakt, hebben ze nog veel meer problemen naast het virus. Er zal ongetwijfeld nog veel meer leed zijn.

Alleen uit de beelden die ik tot nu toe zie, zijn het bepaalde types die aan het demonstreren zijn. Rood MAGA-petje, veel vlaggen, racsistische leuzen en dat laat dan een vertekend beeld zien. Ze demonstreren omdat ze een vrij land zijn, omdat ze zelf willen beslissen wat ze wel en niet mogen doen, dat ze geen regels willen en dat heeft voor mij weinig te maken met ‘ik moet werken, want ik heb geld nodig’.

4 likes

Ja, compleet mee eens. Ik vraag me alleen soms af of onze media ook niet expres enkel die demonstraties laat zien, want sensatie.

Kan me zo slecht voorstellen dat die andere demonstraties er niet zijn? Vind dit echt derdewereld praktijken namelijk. 1200$ echt waar hebben we het over.

2 likes
Hopelijk fake news over 5G demonstratie

Mijn vriend had in een facebookgroep gelezen dat de 5G community en de gele hesjes morgen de straat op gaan om te demonstreren, ik dacht malieveld. Nouja ik hoop dat het fake news is, kan er ook niks over vinden.

Enkele weken geleden zeiden ze ook op het binnenhof te gaan protesteren, maar dat gebeurde toen ook niet. Hopelijk morgen dus ook niet!

1 like

Ben ik ook al tegengekomen op Twitter. Maar ze nemen wel afstand hoor en ze demonstreren voor jou en mij. :upside_down_face:

Mag hopen dat het niet waar is.

7 likes

Ons eigen Texas. Weet niet of ik moet lachen of huilen.

Als we ook van die beelden krijgen zoals in Amerika en uitspraken waar je gewoon niets meer op kunt zeggen, dan ga ik huilen denk ik.

Er gaat nu ook op Twitter een oproep rond om 28 april te domontstreren op het Binnenhof. ze geloven niet in Corona… maar vragen wel anderhalve meter afstand te houden😝

Samenvatting

En als je dan ziet wat voor mensen dit delen…

Samenvatting

Edit; mag ik hier een draadje delen van iemands openbare twitteraccount of gaat dat tegen de forumregels in? De reacties zijn namelijk zeer vermakelijk…:joy:

3 likes

Een beetje scepticisme is prima, maar ik vraag me echt af waarom en hoe mensen op dit soort ideeen en theorieen komen.

Dat dodental in Amerika is ook echt ziekelijk hard gestegen zeg… 41.000 man al

ik hoop het!!

Is het 5G-virus dan besmettelijk via niezen? Helpen mondkapjes tegen 5G of andere grote krachten? Zal Rutte tijd hebben om te komen?
Heeft het affikken van de masten al nut gehad?

Zoveel vragen… :face_with_monocle:

2 likes

Hierbij vast een pareltje, voor wat luchtigheid (deze was nog netjes er komen ook allerlei WOII gerelateerde termen en verwensingen voorbij…)

Samenvatting

@Fishing de fik erin!

1 like