@Banananana Ahhh ok dan is het wel iets logischer, maar dan nog moet die persoon die Corona heeft dat ook eerst weten dmv een test, zodat ze dat in de app kan aangeven haha. Op dit moment kan je je geloof ik alleen laten testen als je een risico groep bent, hele ernstige klachten hebt of als je in de zorg werkt. Het lijkt me echt dat de app dan niet tot nauwelijks effect heeft, totdat ze dat eerst hebben opgelost.
@Merel Dat vind ik wel fijn om te horen, want het lijkt me eigenlijk niet mogelijk om naar groepsimmuniteit te streven als je niet goed weet wie het nou allemaal wel of niet gehad hebben. Ik denk ook dat een test beter kan voorkomen dat mensen zich toch nog steeds te bezwaard voelen om zich ziek te melden. Er zullen ongetwijfeld super veel mensen zijn, die slechts een verkoudheid of een lamlendig gevoel hebben, en dat niet genoeg vinden om zich ziek te melden. Sterker nog, je mag gewoon blijven werken bij zulke milde klachten. Als een test dan echt ‘corona’ aan geeft, is de motivatie om thuis te blijven, en niet bij jezelf te denken van… ‘ach het is waarschijnlijk niks joh. Ik ben nodig op mijn werk’ ook een stuk groter.