Ik ben echt geneigd als whatsappfoto een plaatje in te stellen met ‘IK WIL NIET AFSPREKEN’ want ik word helemaal gek van iedereen die vraagt of ik langskom of andersom en niet kan begrijpen waarom ik dat niet wil
Mijn vriend gaat donderdag “uiteten” met collega’s. De baas wil dat ze allemaal naar kantoor komen en dan laten ze eten bezorgen. Ik vind het buitensporig irritant. Maarja kan er niks van zeggen want dan ben ik een zeur. Echt zin om donderdag gewoon de deuren op slot te doen als hij weg is.
Aaaah de rillingen lopen echt over m’n rug bij het idee alleen al
Ergste aan dat van noodpakket is dat het (hoe ik het begrijp) 1200 per volwassene en 500 euro per kind, voor alle Amerikanen is ongeacht financiële situatie. Waarom kies je er in deze tijden niet voor om zij die het nodig hebben serieus te helpen en zij die doorkunnen zonder hulp niet te helpen.
Verkiezingsjaar. Zieltjes winnen.
Ooh ik hoop zo dat hij straks helemaal af wordt gemaakt door zn tegenstanders in hun campagne om eerst zijn hele laksheid rondom dit, steeds weer iets anders zeggen etc etc.
En dan was er nog iets scheefs als je studerende kinderen had (die vaak lang niet financieel onafhankelijk waren) dan kon je vaak naar die 500 euro fluiten of zo en zij, de studenten zelf, j kregen zelf niks.
Wat net op het nieuws was over de rechtszaak tegen Oostenrijkse horeca vind ik erg bijzonder klinken. Misschien speelt er nog wel veel meer, maar wat ze op het nieuws zeggen kan ik me niet voorstellen dat je eraan denkt om Oostenrijk aansprakelijk te stellen. Er was blijkbaar een barman positief getest, maar de bar is niet meteen gesloten. Dan kan Tilburg ook wel aansprakelijk gesteld worden, want nadat die eerste man positief getest was had alles meteen echt gemoeten? Pas twee weken later ging in Nederland de horeca dicht. In elk land en elke plaats is niet direct alles dicht gegooid bij de eerste patiënt. Waarom denken mensen dat Oostenrijkse horeca dan wel een verwijt te maken valt?
Precies wat ik dacht over jouw Sander post hahah
Nou hij werd gedeeld op zo’n alternatieve media pagina. Meeste reacties waren ook van mensen die schreven dat zij dit al wekenlang roepen. Want het is de enige logische verklaring voor het hamsteren van toiletpapier. Dat wordt allemaal door de straling in ons brein geactiveerd!
Pfff, vorige week is de vader van mijn baas van de winkel waar ik werk gestorven aan corona, nu krijg ik net bericht dat haar moeder ook overleden is…
Ik heb echt veel zin om gewoon te janken, hoe verschrikkelijk is dit? En dan zijn er nog steeds mensen die het niet serieus nemen. Zoals mijn moeder zei deze morgen, het is dan ook het mensDOM he
Fucking hell
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan bepaalde aanbiedingen die nu ‘alleen in de winkel’ / ‘niet online verkrijgbaar’ (of online uitverkocht) zijn ? Beetje first world problems I know, ben geen risicogroep en kan gewoon naar de winkel, maar shop nu liever online en vind het eigenlijk best ignorant om dan bepaalde aanbiedingen gewoon niet online aan te bieden en/of online onvoldoende voorraad te hebben. Misschien mis ik iets hoor maar dan stimuleer je als winkel/drogisterij toch dat mensen alsnog naar de winkel komen
Misschien hoorden zij wel bij elkaar? Mijn man en ik doen ook samen de boodschappen met 2 karren en rekenen dan wel samen af en soms even in een hoekje bij elkaar staan wat dingen overleggen. Wij doen wel boodschappen voor ons zelf en voor onze ouders daarom gaan we samen.
That’s communism.
Zij gaan ook niet onder de 100k sterfgevallen blijven die Trump ‘hoopt’.
Zag gisteren een wel heel treffende quote:
“The curve is flattening so we can start lifting restrictions” is like saying “The parachute has slowed our rate of descent so we can take it off now”
Dit is zo bizar. Ik werk bij een organisatie die de brieven waarin gevraagd wordt om input op mogelijke heropening vorige week heeft ontvangen. De inhoud allemaal strikt vertrouwelijk, want leidt tot maatschappelijke onrust als de mededeling vanavond niet overeenkomt met de inhoud van de brieven (de beslissing wordt alleen genomen als duidelijk is dat kinderen geen gevaar lopen) maar toch zit ergens een mega lek, want alles lekt steeds uit.
Ik erger me echt aan dit soort uitspraken nu, sorry. Ja, het is omschakelen met het afstandsonderwijs en dat kost veel tijd, zeker de eerste weken. Maar om hier nu over te gaan klagen en aan te geven dat ze niks aan onze 6 (!!!) weken vakantie mogen doen, terwijl in de zorg niemand ook maar een enkele verlofdag op kan nemen en om ons heen bedrijven en mensen in financiële nood komen door het sluiten van zaken… Ik vind dat echt raar en weinig empatisch.
Edit: en dit soort uitspraken is precies de reden dat zoveel mensen leraren niet serieus nemen.
Vandaag is de dag menschen.
Edit: tot zo ver mijn nuttige bijdrage…
Volgens mij gebeurd dit in heel veel sectoren nu. Behalve horeca. Maar horeca moet zodra het weer normaler wordt dán juist keihard aan de bak. Vakanties die gepland stonden die gaan niet door. Normaal dicht met kerst en daarna? Nu niet. Normaal 1 dag in de week een vrije dag, straks 7 dagen open en werken. Alles op alles om je zaak nog te redden.
Wat ik ermee wil zeggen: deze crisis raakt iedereen en iedereen moet een tandje (zeg maar gerust tand) bijzetten en keihard werken om alles draaiende te houden.