Coronavirus #4

Ik vind het trouwens zo interessant om te zien hoe die protestbewegingen ontstaan. Ik heb tussen 2011 en 2019 veel onderzoek gedaan naar de verspreiding van nepnieuws.

De protesten tegen de quarantaine komen tot stand door astroturfing. Astroturfing is het manipuleren van de publieke opinie door een “onafhankelijke” groep. In dit geval zit er een commerciële partij achter wiens verdienmodel draait om het manipuleren van de publieke opinie.

De 5g complottheorie is mogelijk ontstaan in Rusland. Hun desinformatie campagnes draaien om het verzwakken en verdelen van Europa en Amerika. Rusland bedenken echt overal complottheorieën over. Het is lastig om dit te bevestigen, maar uit data analyses blijkt dat dus dat een heleboel van de accounts hetzelfde gedrag als bots vertonen.

Bepaalde mensen zijn heel gevoelig voor het geloven in complottheorieën en desinformatie. Terwijl ze dus eigenlijk zelf gemanipuleerd worden om in die theorieën te trappen.

20 likes

Ik ben benieuwd met wat voor info ze komen morgen. Stiekem hoop ik dat je weer bij mensen op bezoek mag, want ik ben volgende week vrij en wil naar m’n ouders om lekker in de tuin te zitten :sweat_smile:. Ik denk alleen dat die kans niet heel groot is.

Maar 67 doden, dat is weinig. Ook maar 75 ziekenhuisopnames

1 like

Ik hoop zo dat de kappers weer open gaan kan het niet meer aanzien en de fysio heel graag!!!
Ik denk dat we het net zo gaat als in Denemarken

2 likes

Cijfers in/net na het weekend vallen wel altijd wat lager uit toch? Op dinsdag is vaak het aantal hoger omdat dan gevallen die vanwege het weekend later gemeld zijn pas meegeteld worden. Ben vooral heel benieuwd naar morgen dus eigenlijk.

1 like

Ik wil zooo graag naar school pff ik hoop echt op een wonder

Ja klopt wel hoor, maar heb zo laag al lang niet gezien.

1 like

Mijn vader denkt dat zijn bedrijf (2000 werknemers, vitale sector) er voor kiest om thuis te blijven werken in de toekomst. Alles loopt nog prima en op deze manier hoeven alle kantoormensen de auto niet in te stappen. Tsja, ik vind het op zich een goeie gedachte, maar als werknemer lijkt me dat niet heel chill.

7 likes

om vervolgens weer op Trump te stemmen want hij heeft er wel voor gezorgd dat ze eenmaal 1200 ekkies krijgen #hecares😂

3 likes

of ik bedoel… meeeh

2 likes

Net buiten de supermarkt gebeurde wel iets ironisch. Twee mensen stonden heel dicht op elkaar aan het praten met twee verschillende winkelwagens. Dus geen 1 huishouden. Ik liep naar buiten en ging dus in automatisme wat weggooien bij de prullenbak buiten. Ik stapte dus per ongeluk te dichtbij en zei sorry toen ik het me realiseerde maar zij sprongen dus toen opeens naar achter en je staat te dichtbij terwijl ze al zeker een kwartier te dicht op elkaar stonden, want zo stonden ze al toen ik naar binnen liep.

2 likes

Ik denk dat ze dat geld dat al die apps gaan kosten veel beter kunnen gaan steken in beschermende kleding voor het zorgpersoneel etc.

9 likes

Ik ben echt geneigd als whatsappfoto een plaatje in te stellen met ‘IK WIL NIET AFSPREKEN’ want ik word helemaal gek van iedereen die vraagt of ik langskom of andersom en niet kan begrijpen waarom ik dat niet wil :mad:

4 likes

Mijn vriend gaat donderdag “uiteten” met collega’s. De baas wil dat ze allemaal naar kantoor komen en dan laten ze eten bezorgen. Ik vind het buitensporig irritant. Maarja kan er niks van zeggen want dan ben ik een zeur. Echt zin om donderdag gewoon de deuren op slot te doen als hij weg is.

Aaaah de rillingen lopen echt over m’n rug bij het idee alleen al

8 likes

Ergste aan dat van noodpakket is dat het (hoe ik het begrijp) 1200 per volwassene en 500 euro per kind, voor alle Amerikanen is ongeacht financiële situatie. Waarom kies je er in deze tijden niet voor om zij die het nodig hebben serieus te helpen en zij die doorkunnen zonder hulp niet te helpen.

8 likes

Verkiezingsjaar. Zieltjes winnen.

Ooh ik hoop zo dat hij straks helemaal af wordt gemaakt door zn tegenstanders in hun campagne om eerst zijn hele laksheid rondom dit, steeds weer iets anders zeggen etc etc.

2 likes

En dan was er nog iets scheefs als je studerende kinderen had (die vaak lang niet financieel onafhankelijk waren) dan kon je vaak naar die 500 euro fluiten of zo en zij, de studenten zelf, j kregen zelf niks.

I’m still standing here screaming, “Fuck the Free World!” :raising_hand_woman: :raising_hand_woman: :raising_hand_woman:

2 likes

Ik kwam vandaag ook deze prachtige complottheorie tegen.

Ben ook fan van sheeple.

10 likes