Het gaat sowieso om meer dan 6 weken onderwijs missen, want er is alleen sprake van dit plan als de scholen na de meivakantie niet open mogen (zo heb ik het in ieder geval begrepen).
Er mag van mij best geklaagd worden hoor en mensen mogen het zeker inhoudelijk met het plan oneens zijn, maar ik vond de post van @Howth in dit topic behoorlijk ongepast, alsof leraren weer eens het slachtoffer zijn.
Daarnaast vind ik persoonlijk het afstandsonderwijs niet heel zwaar. Ik geef nu dagelijks een aantal lessen op afstand en dat loopt eigenlijk best goed. De eerste weken met het opstarten e.d. kostten veel tijd, maar nu loopt het (ik vind het wel saai, maar dat is een ander verhaal). Ik denk dat er wel een probleem zit in dat veel leerkrachten extreem perfectionistisch zijn en ook nu willen dat álles wat ze aanbieden bij álle kinderen binnenkomt. Dan kun je het heel zwaar maken voor jezelf, zonder dat je uiteindelijk bereikt wat je wil bereiken. Zelf heb ik helaas ook door een burnout moeten leren dat je dat perfectionisme soms los moet laten.
@LoisLane Ja, zulke uitspraken zijn belachelijk. Maar meer dan 6 weken missen op een heel schooljaar is echt veel. Daar loop je volgend schooljaar het hele jaar tegenaan en dat is echt geen pretje.