Coronavirus #4

Ik wil donderdag ook, zou het heel lief vinden als je dat wil doen :heart:

22 likes

Ik word hier helemaal warm van :yellow_heart:!
Toch mooi dat dit soort dingen kunnen :yellow_heart:

5 likes

Ja ik ken ook iemand van dat gezin (van vroeger, al jaren niet meer mee gesproken). Ik vind het zo ontzettend erg voor hen!

Uhm we zijn in hetzelfde dorp opgegroeid en ik ben nu ook bij mijn ouders. Dus we kennen elkaar ook gewoon. Ik vind je reactie heel lief hoor maar voel toch een soort van ongemak of zo. Het is niet per se super altruïstisch

Maar dan nog hoeven mensen dit niet te doen voor elkaar hihi.
Net als boodschappen doen voor de buren nu bijvoorbeeld :see_no_evil::yellow_heart:

7 likes

Mijn oma is waarschijnlijk besmet geraakt op haar afdeling. Er zijn 2 mensen getest (meer test hadden ze niet gekregen van het zh :thinking:) en allebei positief. Ze hoest flink en heeft koorts. Ze is al jaren aan het dementeren en heeft waarschijnlijk geen idee van de hele situatie maar ik vind het zo erg voor mijn moeder en haar broers en zus :disappointed_relieved: ik hoop dat ze niet te veel gaat lijden.

19 likes

Ik ben voor, maar ben nu vooral allee in de chat. Als je op het forum zoekt op chat, is het topic met de link makkelijk te vinden.

Voor de persconferentie van zometeen:

https://www.forumfeminarum.nl/t/niks-te-doen-chat-mee-over-corona-en-andere-zaken/16467

Ja, heb ze dus ook al ja-ren niet gesproken en toch blijft het zo onwerkelijk.

2 likes

Heeft iemand dat sicke remix moment gefilmd? Woop woop.

4 likes

Stay ala maison

5 likes

Haha, dat verstond ik eerst ook.
Maar hij zei: restez á la maison (of rester? Mijn Frans is niet meer wat het geweest is…).

1 like

Dit stukje gefilmd en naar mn vader gestuurd :rofl:

3 likes

Hoe denken jullie over die eventuele apps? Ik vind dat toch wel een dingetje als ik er zo over nadenk

Naast Animal Crossing is ook Habbo Hotel (weer) in trek door Corona:

Habbo Hotel, meer dan tien jaar geleden een zeer populaire online game, ziet honderdduizenden spelers terugkeren naar de website. Het verkeer op de site is in de afgelopen maand verdriedubbeld, laat maker Sulake dinsdag weten. Volgens directeur Valtteri Karu van het Finse bedrijf Sulake is het aantal gebruikers sinds 25 februari met 213 procent gestegen. Het gaat om honderdduizenden nieuwe en terugkerende gebruikers. “Nu de wereld is stilgevallen, zijn er meer gebruikers bij gekomen”, vertelt Karu.

12 likes

Ik heb liever een app die gaat piepen als mensen geen 1,5 meter afstand van je houden. Maar dat is niet haalbaar en dan zou je een optie moeten inbouwen dat bepaalde mobiele telefoons bijv niet meetellen.

8 likes

Ik kijk wel uit naar het debat in de tweede kamer met baudet en Wilders, die gaan goed op die apps denk ik.

2 likes

Ik heb daarnet al zitten klagen over mijn bovenbuurmeisje die deze periode blijkbaar als één groot feest/vakantie ziet en vandaag al 2 verschillende personen op bezoek had + haar vriend die niet (tijdelijk) inwoont. En ze houden absoluut geen rekening met de 1,5m regel. Sindsdien zijn er gewoon NOG 2 andere mensen over de vloer geweest?! Niet te geloven hoeveel schijt sommige mensen hebben aan alles. Ik wou dat ik lekker passief agressief een briefje in de bus kon doen ofzo, maar het zou meteen duidelijk zijn dat het van mij kwam en ik ben te laf daarvoor helaas.

Overheid en ICT is een van de weinige dingen die ik niet vertrouw😅 edit; maar als dit nog maanden doorgaat ben ik sowieso wanhopig genoeg om het te doen.

4 likes