Hoe weet je dat ze geen rekening houden met de 1,5 meter afstand
Gewoon nieuwsgierig
Ik dacht dit in eerste instantie ook maar net bij M zei iemand dat er nu al maatregelen zij die de privacy en vrijheid nog veel meer schenden en daar kon ik me wel in vinden.
Als battle ball terugkomt, log ik ook weer in hoor. Wow, nostalgie!
Oh saai
Ik ben echt benieuwd hoe die apps dan gaan werken. Kan toch haast niet op locatie zijn? Stel ik loop ergens en er rijdt iemand die corona blijkt te hebben langs in de auto. Diegene kan me dan toch nooit besmetten maar bevindt zich wel zo dicht bij mij dat ik er een melding van zou krijgen als de apps op die manier werken.
Het is ook dat ik denk: met zoān app ben je dan toch ook steeds een stap te laat? Of laat ie in een straal van 10 meter zien waar de besmette mensen lopen?
Vind die framing ook heel kwalijk.
Misschien vertrouw ik de overheid nog wel met mijn data. Maar wordt die data ergens opgeslagen? En wie zegt me dan dat het veilig staat, dat de Russen er niet in kunnen komen?
Ik ben bang dat het straks zover gaat dat als je op vakantie wil je moet aantonen dat je zoān app op je telefoon hebt staan. Of een gezondheidsverklaring mee moet nemen dat je al Corona gehad hebt. Maar dat zou dan weer minder een probleem zijn voor mij. Mits ze die gegevens dan niet ergens opslaan. Het wordt er niet erg veel simpeler op, waar trek je de grensā¦
Je kunt aan de locatiedata precies zien of jij loopt, fietst of in een auto zit (door de snelheid en de plek op de weg en andere gedragingen).
In Zuid-Korea (uit mān hoofd? of was het China?) hebben ze eigenlijk een soort happn voor virussen, als jij in dezelfde trein hebt gezeten als iemand die positief test krijg je een melding en mag je de deur niet meer uit. Als je op dezelfde tijd in een supermarkt hebt gestaan met iemand die later positief test krijg je een melding en mag je de deur niet meer uit.
Maar we worden toch allemaal sowieso al getracked.
Bv dit: https://www.google.com/amp/s/www.androidcentral.com/how-view-your-location-history-google-maps%3Famp
Kan mij dan zelf niet zo druk maken om een andere app die dit ook doet tbh.
Edit: ik weet dat je er ook voor kan kiezen om dit uit te zetten. Ik denk alleen dat veel mensen dit niet door hebben of weten en dus niet doen.
Iedereen die ooit happn of tinder of Pokemon of Google heeft gebruikt heeft deze gegevens toch al prijsgegeven? Alleen dan niet gekoppeld aan een bepaald virus.
Het is trouwens best naĆÆef om er vanuit te gaan dat we toch al getracked worden en dit ook wel kan. Ik ben samen met een ictāer en hij is nogal alert op privacy. Van een behoorlijk aantal apps kan je het tracken uitschakelen/tot een minimum beperken. Echt dubieuze apps komen er hier bewust niet in. Ik zou altijd kritisch zijn op waar je wel en niet mee akkoord gaat. Wil niet zeggen dat je onnodig moet traineren, maar een beetje kritische blik kan wat betreft je privacy echt geen kwaad.
Heeft iemand tips voor een stevig, niet te duur bureau voor thuis?
Ik zou er 1 zonder corona nemen.
Ah OK, ik dacht dat locatiebepaling daar niet precies genoeg voor zou zijn.
Ik blijf het wel heftig vinden. Zouden ze de 1,5 m aanhouden (als locatie überhaupt zo precies te bepalen valt)? Of zou je ook een melding krijgen als je 10 meter oid achter iemand loopt die corona heeft.
Nja we zullen het zien.
Haha, in mijn hoofd was het vet logisch om het in dit topic te vragen. Heb hem gesteld in het wjekw.
Ja en er wordt dus gecheckt bij locaties of je wel een groene code hebt en daar dus mag zijn.
Zou wel grappig zijn als je dan elke dag ook een update zou krijgen in je app om ongeveer 14u. Dat iedereen dan in spanning naar het scherm kijkt en dat het dan groen of rood wordt haha. Wie is de mol gemixt met Hunger Games geluidjes voor de mensen die een rood scherm krijgen
Google weet van de meeste mensen sowieso al waar ze zijn, ze zijn al bezig met gerichte reclame op elektronische abriās, dat die reclame laten zien toegespitst op de mensen die er in de buurt staan. Big Brother is on al een tijdje aan het bekijken dus, maar of de overheid daar nou in mee moet gaan ipv tegeninā¦
Verder is mijn eerste gevoel bij die apps de moderne variant van sterren op je jas naaien. Weet niet of we dat nu moeten willen.
Wil alleen nu nog niet teveel speculeren. Eerst maar eens zien waar ze echt mee gaan komen. Ideeƫn kunnen ook ideeƫn blijven
Ik vind het wel echt hilarisch dat hier een foto van een ferme handdruk bij staat.