Ja ik snap hun wel eigenlijk en zou misschien wel hetzelfde doen. Ik hoor verhalen van mensen die net in dit voorjaar afgestudeerd zijn met een studieschuld van 100 000 dollar en nu nergens kunnen solliciteren. Zit je dan met je diploma…
Ik heb niks gehoord over extra vertraging, maar zou als je weet dat je gaat afstuderen nu al solliciteren. De vacatures voor plekken in september staan bij sommige bedrijven al open. Denk eerlijk gezegd dat als dit lang aanhoud of het hierna financieel slecht gaat, je baankans alleen maar slechter wordt. Ingeschreven staan kan daarnaast bijna altijd, door bijvoorbeeld je thesis niet officieel in te leveren. Dan ben je volledig klaar, maar officieel niet. Zou eerder kijken of je zoiets kan doen, dan dat je bewust vertraagd (dan moet je namelijk ook bedenken wanneer je weer verder gaat), terwijl de baankansen nu (in mijn sector iig) nog redelijk goed zijn (ik ben zelf op zoek naar iets nieuws en heb niet het idee dat de boel radicaal is opgedroogd). Denk overigens niet dat DUO hier een regeling voor gaat treffen, omdat je normaliter in zo’n situatie in de bijstand beland (er is een vangnet zegmaar).
Ik weet wel dat je bij bepaalde woningstichtingen coulance kan krijgen i.v.m. met je campuscontract, maar ik snap het ook wel als ze dat niet doen want voor hen gaat de stroom gewoon door. Er zullen in september weer nieuwe studenten aankomen.
Het kan echt een vervelende situatie opleveren maar ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van wat voor studie je hebt gedaan. Er zijn namelijk genoeg bedrijven waar de sollicitaties nu gewoon doorgaan en waar je ingewerkt wordt vanuit huis. (Hoe irritant dat ook is, het is tenminste iets.)
Tijdens de vorige crisis hebben ook veel mensen ‘bewust vertraging’ opgelopen door bijv. extra vakken te volgen of hun scriptie uit te stellen. Ik denk dat dat in sommige gevallen wel slim was, maar dat kun je denk ik alleen zelf afwegen.
Als het nog kan in jouw situatie, kun je bij DUWO misschien meer lenen en dat sparen voor wanneer je het wellicht nodig hebt.
Ik moet zeggen dat ik me er zelf geen zorgen over maak. Afstuderen is al stressvol genoeg dus daar ga ik nu gewoon echt nog niet aan denken. Dat meer lenen heb ik echter wel gedaan in het verleden, voor de zekerheid.
Maar als er geen corona was geweest had je het laatste stukje van je studie ook zonder ov moeten doen toch? Ik denk eerlijk gezegd dat ze daar niks mee gaan doen tenzij straks blijkt dat heel veel onderwijsinstellingen het niet voor elkaar hebben gekregen de vakken door te laten lopen en er dus veel mensen vertraging hebben.
Nou eerst kon je je ov stilzetten zonder je lening ook stil te zetten. Dat is nu veranderd. Dus in die zin zou je normaal wel kunnen kiezen om die maanden op te sparen. Dat is wat ik in ieder geval hoorde van mensen die het tijdens de zomer stil hebben gezet in het verleden. Ik weet natuurlijk niet precies wanneer dit veranderd is.
Ik zie zo’n app ook niet zitten… Heb natuuuurlijk wel FB en insta etc. maar ik heb bij elke app op m’n telefoon locatievoorzieningen uit. Afgezien van maps en flitsmeister tijdens gebruik van de app
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen!
Ik vond dit wel interessant, hoe zo’n app wel oké zou kunnen werken en je privacy niet in het geding komt. (Zijn meerdere tweets)
Dit is momenteel al aan de gang, er zijn al landen waar je niet meer binnen komt zonder een negatieve corona test van max 72 uur oud.
Ik heb gisteren te horen gekregen dat een vriendin van mij op de IC ligt. Ik was er zo van geschrokken. Ze is geloof ik nog geen 35 jaar oud. Een andere vriendin van mij zegt dat ze 50 procent overlevingskans heeft en dat haar longen er niet goed uit zien Ik heb er echt niet van kunnen slapen vannacht.
Medische info gaat toch ook wel wat verder dan wat bijv. instagram van je weet? Of ben ik dan heel naïef? Ik ben vooral ‘bang’ dat alle medische info die je deelt ooit in handen komt van zorgverzekeraars.
Ik zou dan eigenlijk eerder ‘bang’ zijn dat andere mensen die app kunnen hacken en daardoor weten waar je bent dan dat de overheid nog meer van mij weet.
Ik vind het irritant dat onze koning iedereen oproept om thuis te blijven en zelf zo vaak op ‘werkbezoek’ gaat bij ziekenhuizen etc. Blijf zelf lekker thuis? Of schenk anders wat van je vermogen aan bestrijding van het coronavirus, lijkt me nuttiger dan die werkbezoeken
Dit hele privacydebat en locatie-instellingen op mijn telefoon boeien me echt zo niet. Wat maakt het uit dat ZE weten waar ik ben. Weten ze nu ook want ik zit al weken thuis.
Dit is toch zo ongeveer de enige functie van een koning, bij rampen en crises een steunende aanwezigheid zijn voor het volk. Ik weet dat het ziekenhuispersoneel waar hij vorige week was zich juist heel gewaardeerd voelde doordat de koning de moeite neemt langs te komen en te zeggen dat ze goed bezig zijn. Dat komt toch net wat minder over via Zoom vanuit z’n villa.
Als het mensen steun geeft als de koning zijn waardering uit, is dat alleen maar mooi natuurlijk. Vind alleen dat de boodschap juist beter overkomt als hij dat vanuit thuis zou doen. Maar goed, misschien ben ik te anti-koningshuis om dit soort dingen te begrijpen😅
Wat ik me afvroeg, (misschien leuk tijdverdrijf voor @Ovenschaal om uit te leggen …)
Als je het virus gehad hebt, kan je het dan ook niet meer verspreiden? Of alleen zelf niet meer krijgen? Want je immuunsysteem herkent dan de ziekte en daardoor krijg je het zelf niet meer, maar kan je dan ook geen drager zijn ?
Als in, stel hooikoorts patiënt die 29101x niest, heeft virus gehad, maar kan die het dan niet meer verspreiden?
Een beetje een indruk over hoe het er mogelijk uit gaat zien in de toekomst. Vind het vrij deprimerend eigenlijk.
Ik vind dit zo surrealistisch… Dat kan je je niet echt indenken toch?
Ik heb enkel het begin gelezen maar ik vind het echt niet realistisch? Tuurlijk gaan festivals er in de nabije toekomst niet inzitten, maar NOOIT meer? Lijkt me wat overdreven.