Coronavirus

Ik belde net naar de jb van de uva of ze nog open zijn en ze gaven aan nog wel. Dat er vanmiddag wordt besloten of ze dichtgaan, dat zal dan ook wel gaan over of de hele uni dichtgaat.

2 likes

Ja hè? Zo’n doomsday-/apocalypsfilm. Maar dan zonder knappe gespierde man. Heel bizar is het.

Dat is maandag aankondigen wel aan de late kant :laughing:

Ik ben zzp’er en werk in het onderwijs. Ik geef lessen van een uur en over een week verspreid zie ik >150 kinderen.
Ik merk dat ik best bang ben dat ik daardoor drager ben en daardoor durf ik niet meer zo goed met anderen af te spreken.
Ik hoest heel soms en nies ook wel soms maar er wordt natuurlijk aangeraden de scholen open te houden en mijn lessen worden gebruikt als een soort opvang voor kids, het voelt niet fair om dus te cancellen.
Ik ben nu dus maar al m’n werkafspraken en kantoorwerk naar huis aan het verplaatsen zodat ik iig niet in contact kom met andere mensen en op die manier in zoverre mogelijk zo min mogelijk mensen besmet.

Edit: m’n opdrachtgever belde net of ik m’n activiteit door wil laten gaan, heb bevestigd.

De afgelopen 2 dagen lijk ik wat keelpijn te krijgen en ik ben nu omwijs aan het hoesten al de hele ochtend. Heb vandaag een avonddienst en mag mij hier om niet ziekmelden. Ik ben benieuwd of er vandaag extra maatregels op mijn werk aangekondigd worden.

Normaal gesproken werken wij met 6 diensten op een dag. Ik hoop dat dat er nu 2 gaan worden om de contacten in te perken.

Wij hebben nog geen protocol. Wij bedenken zelf wel noodscenario’s en zullen zelf evt op de groepen moeten werken als zorgpersoneel uitvalt. Als we thuis willen werken mag dat, mits telefonisch bereikbaar.

Er is niemand van t crisisteam aanwezig op ons werk. Dus verder weten we niets


De vriend van mn vriend moet gewoon 2 keer per dag temperaturen en mag gewoon werken.

1 like

Behalve als je in de zorg / vitale functies ofzo zit toch?
Als ik avond dienst hoor denk ik aan zorg haha, maar misschien heb ik het fout :crazy_face:

Omdat ik in de ggz werk en je dan alleen thuis mag blijven wanneer je ook nog koorts erbij hebt. Terwijl ik juist mer een kwetsbare maar ook zelfstandige doelgroep werk en het absoluut niet op hen over wil dragen. Maar mensen in de zorg zijn nu natuurlijk hard nodig.

2 likes

Zit je dadelijk net met de 3 vervelendste, dan ben ik liever thuis.
Heb net met een collega afgesproken om vaker te skypen, ook niet werkgerelateerd nu om toch sociaal contact te hebben :sweat_smile:

2 likes

Ik heb dus wat besteld bij the ordinary en dat komt ergens uit Canada geloof ik, hoop wel dat dat soort dingen gewoon goedkomen

Ik vraag me af of online shops zoals Zalando bijvoorbeeld nu veel beter te doen hebben? En influencers meer views (en dus meer geld) nu iedereen thuis blijft? :joy:

Vraag me echt af of ik nog moet werken dit weekend. Werk in de horeca en tot nu toe blijven we open maar ik denk echt niet dat er nu mensen komen?

1 like

Op basis van voorspellingen zat er al een economische crisis aan te komen (zie oa https://financieel-management.nl/artikel/de-volgende-crisis-komt-eraan) maar nu zal het wel helemaal de pan uit rijzen met dalende koersen. Ben benieuwd wat dat voor ons burgers te betekenen gaat hebben? Qua baanbod is het nu echt prima, echt kut als er weer veel werkeloosheid aankomt.

2 likes

Wtf?

9 likes

Je krijgt ooit je geld of product wel, waarom zou je je hier zorgen om maken :sweat_smile:
Dat mensen een leuke dag/vakantie door hun neus geboord zien worden en daardoor balen snap ik, maar om producten? Kom op zeg.

33 likes

Heel interessant dat verschil zo te lezen.

Tja, deze cultuur hebben wij niet. ‘Iedereen moet strengere maatregelen toepassen behalve ik zelf natuurlijk’ is toch wel waar het hier op neerkomt voor veel mensen.

37 likes

Oke fijn dat jij even bepaalt waar ik me ‘zorgen’ (want dat doe ik niet eens) om mag maken

6 likes

Ik begin nu toch wel een beetje bezorgd te worden. Weet iemand hoe het zit met ‘psychiatrisch patienten’ die alleen wonen? Als ik ziek word red ik het echt niet om 14 dagen alleen te zijn. Ik zie nu 5x per week woonbegeleiding bijvoorbeeld. En mijn ouders. Dus bij elk kuchje raak ik in paniek dat ik hier straks 14 dagen zonder hulp in mijn studio zit…
Iemand die hier iets over weet? :frowning:

1 like

Ik ben hier inderdaad ook benieuwd naar. Ik begrijp dat de economie hieronder te lijden heeft, maar hoe ziet dat er praktisch uit voor burgers?

‘Samenkomen is juist nu een goed idee’. Sommige mensen zijn toch ook echt achterlijk hoor, sorry not sorry

4 likes