Coronavirus

Lief! Ik zit al een paar maanden thuis dus heb helaas geen reserves dus het wordt echt even heel moeilijk nu :frowning_face: hopelijk kan ik per 1-4 oid starten maar ze hebben zelf nog geen flauw idee, dus het is afwachten

Haha hier is ook alles leeggeroofd, mijn vriend stuurt me dit net door. Je ziet ook gewoon dat mensen hele kartonnen hebben meegenomen, anders zouden die overal blijven liggen.

Idioten. :roll_eyes:

6 likes

Zelfs de tissues waren op. Nu heb ik nog 1 wc rol en wat pakken tissues thuis liggen, maar als het kan en je hebt houdbare producten nodig zal ik zo veel mogelijk rond 6/7 uur boodschappen doen want dan word het weer aangevuld. Heb je echt verse producten nodig ga dan juist vroeg, want daar is het na 3/4 uur echt op is op

Ik heb ondertussen via een andere collega vanuit thuis twee collega’s aangespoord om naar huis te gaan dmv het plaatje van de overheid. Doe ik alsnog een beetje thuis werken :joy:

4 likes

Jeetje :upside_down_face:

Mijn schijt Plus was dan weer zowat beter bevoorraad dan normaal

3 likes

Komt er vandaag eigenlijk weer een update/maatregelen? Nee toch?

Mijn moeder heeft er stampvoetend mee ingestemd om thuis te blijven vandaag, en niet hier naartoe te komen. Gelukkig maar, ik vind het echt veeeels te link dat ze hier iedere keer heen komt, en mijn vader al helemaal

1 like

Ik fietste langs de ah en het was zoo druk, stond zelfs een rij voor de zelfscankassa’s en ik had alleen snacks nodig.
Dus ik ben naar de Hema daarnaast gegaan en heb 5 zakken snoep en 2 zakken chips gekocht (fyi dit is geen hamsteren, realistische kans dat ik dit morgenavond op heb haha).
Ik heb vandaag m’n voorraadkast bekeken en zelfs als ik in quarantaine kom te zitten met m’n vriend kan ik nog wel anderhalve week minstens eten. Alleen niet zo veel verse groenten en fruit maarja dan moet ik dus die drukke supermarkt in.

Een heel deel vd lessen die ik geef is trouwens per volgende week geannuleerd.

8 likes

Mails van dingen waarvoor ik me had aangemeld stromen binnen. Voel me echt opgesloten haha.
Ik denk zelfs dat solliciteren deze maand geen nut heeft.

1 like

Ik zit gewoon op m’n werk tot vijf uur maar ik raak echt gestrest van al die foto’s van lege schappen en krijg nu drang om eerder uit werk te gaan om voor de avonddrukte langs de supermarkt te kunnen. Niet eens om in te slaan, maar gewoon om de normale dingen te kunnen kopen voor dit weekend. Moet mezelf echt rustig proberen te houden daarin.

Ik zou je niet druk maken, veel van de producten die nu leeg zijn worden na 4/5 uur weer gevuld. Nu zijn ze leeg omdat gisteravond iedereen is gaan hamsteren!

Ik zou willen dat ik wist waar dit soort omaatjes wonen, zodat we ze konden helpen. Helaas zijn het juist de geïsoleerde mensen die de hulp het hardst nodig hebben :cry:

1 like

Pffff, smoordruk in de winkels en heel veel schappen al zo goed als leeg. Mensen, doe eens normaal man.

Is het een idee om hier niet 2000 foto’s van lege schappen te posten?
We weten allemaal hoe een leeg schap er uit ziet, hoeft de paniek niet verder aangewakkerd te worden toch?

32 likes

O jeetje wat ik een beetje bizar vind is dat wij als klein landje wereldwijd op nummer 5 staan met het nieuwe aantal qua besmettingen (er zullen nog wel nieuwe cijfers binnenkomen van andere landen wat het mogelijk anders gaat maken, maar dan nog :hushed:).
Dat zie ik op deze map: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/verspreiding

6 likes

Er is een advies uitgegaan van de roaz aan de veiligheidsregios brabant om alle horeca te sluiten de komende dagen. De roaz heeft dit op radio 1 gedeeld, denk ook om druk te zetten. Ben benieuwd of ze het oppakken en niet tot na het weekend wachten met dit soort maatregelen.

2 likes

God ik hoop het. Dit lijkt me niet het moment om daar 4 dagen over te gaan vergaderen. De Brabantse ziekenhuizen gingen al richting overbelasting las ik.

3 likes

Haha o nee, mensen snappen het écht niet he?!

1 like

:woman_facepalming:

Ben alle hoop in de mensheid wel verloren afgelopen week.

1 like

Nou maar echt he, zoals k vanochtend al schreef onderneem NU actie. Mocht het na het weekend en lang vergaderen toch te rigoreus zijn zeg je mensen het heeft geholpen, het is nu weet soepeler! Voelen mensen zich miss ook wel meer geneigd zich daaraan te houden.

@Eddie wth​:woman_shrugging:t2::woman_shrugging:t2::woman_shrugging:t2:

2 likes