Coronavirus

Haha ja hier had ik ook nog niet aan gedacht. Wat heb je eigenlijk nodig om een paar weken thuis te bivakkeren? Iemand al een biecht voor een volle boodschappenkar.

Geloof niet dat ie gereden heeft want bijna alles is afgelast. Maar goed wel getraind neem ik aan.

Heftig bericht van een Italiaanse verpleegkundige.

3 likes

Ja idd… Balen maar goed dat ze het nu afzeggen! Leuk dat je het zo tof vond vorig jaar! Het bedrijf waar ik werk gaat en sponsort elk jaar. Ik was er vorig jaar ook en heb er workshops gegeven :grin:

Maar hogescholen en universiteiten sluiten nu dus toch ook? Ik snap er nog vrij weinig van. Heldere communicatie is toch niet echt het sterkste punt van de overheid.

2 likes

Ik werd er gewoon akelig van

Nee die sluiten ook niet. Er is alleen aangeraden om grote colleges online te geven

Hm mijn vader heeft al vanaf zondag koorts. En ipv dat het lager wordt, wordt die alleen maar hoger. Hij begint nu ook wat te hoesten erbij. Gelukkig niet benauwd maar ik vind het maar niets hoor.
Mijn moeder werkt in het ziekenhuis dus moet daar morgen nog gewoon zijn. Maar zij begint nu ook al te kuchen.
Beiden risicogroep :confused::sweat:

Jeetje doe rustaahg

1 like

Vandaag bij de Jumbo. Er was ook al weinig toiletpapier. Gek genoeg was er bijna niemand eten aan het hamsteren. Wel een stomme doos die het grappig vond om te doen alsof ze in iedereens gezicht ging hoesten.

Nee inmiddels om al het onderwijs online te doen voor hogescholen en uni’s, is aangescherpt

1 like

Mmm ja geen idee eigenlijk, wij hebben gewoon een gevulde voorraadkast, altijd. Daar staan producten in die ik veel gebruik (pasta, rijst, gepelde tomaten, diverse soorten bonen ed) en die vul ik altijd aan als ze in de aanbieding of bonus zijn (bv de blikjes bonen ed als die 2 voor 99ct zijn bij de AH). Denk als wij een beetje opletten met hoeveelheden we best een week of 2-3 ermee vooruit kunnen. Als we wasmiddel hebben komen we helemaal ver :joy: worden de handdoeken enzl tenminste echt schoon (of zou het op 90gr met alleen water ook schoon worden).

Ik heb vandaag wel ff paracetamol meegenomen ook, was op en normaal haal ik dan 1 pakje maar nu toch maar ff 3 (lag overigens vanmiddag toen ik boodschappen deed bij de lidl nog heel veel paracetamol en stonden ook bij de kassa van die dozen ermee. Alleen ipv 50ct nu dus 89ct​:woman_shrugging:t2:). Ohja en toen ik bij de apotheek was ok voor K. Billencreme te halen heb ik meteen insuline gehaald. Ik had nog een dicht doosje dus zou normaal pas over een week of twee bij halen, maar gezien dat voor mij een levensbehoefte is leek het me verstandig dat niet af te wachten :wink:

1 like

Bij mij zijn mensen massaal wcpapier en brood aan het inslaan. Maar pasta, blikvoer en groenten uit blik was er nog meer dan genoeg. Vond ik ook best vreemd om te zien

Huh wanneer en waar is dat aangekondigd? Ik heb dat nog nergens gelezen. Heb je een linkje ofzo?:blush:

Edit: hoor het nu net op journaal

Nav van het kamerdebat vanavond, staat ook in die kamerbrief. Ik kreeg net ook al mail van mijn uni. Oh en nu zegt Annechien het net op het journaal

3 likes

Waarom wordt er ook overal wc papier gehamsterd. Er zijn echt zo veel dingen in huis om je reet mee af te vegen dat wc papier eigenlijk alleen maar ruimte in beslag neemt.

10 likes

Ligt echt aan wie en hij is echt nog zo jong en zo goed, zijn kwetsbaarheid valt denk ik wel mee. Lees nu dat ie het al een even weken heeft dus hij heeft UAE Tour ermee gereden.:open_mouth: Maar dat wist ie toen nog niet.

1 like

Ik begrijp niet waarom de ns minder treinen gaat inzetten in de spits. Dan worden de treinen die wel rijden toch alleen maar voller? Of ben ik nou dom

17 likes

Mijn werkgever, bioscoop die hoort bij een keten met een haan, heeft besloten om open te blijven. Met een maximale capaciteit van 100 mensen per ruimte (dus ook per zaal) met vrij zitten om besmettingsgevaar te verkleinen. Weet niet of ik dit verantwoord vind to be honest. Ten eerste: besmettingsgevaar. Ten tweede: wordt waarschijnlijk chaotisch en niet fijn voor ons (medewerkers) als we mensen moeten weren door overcapaciteit.

Mijn god toch, mensen kunnen achterlijk zijn. Vriendin vertelt me net dat bezoekers flesjes ontsmettingsmiddel uit het fucking ziekenhuis waar ze werkt aan het stelen zijn??

6 likes