Coronavirus

Dat komt door hoe gebracht is.

Ouders kunnen niet massaal thuis blijven, DUS moeten kinderen naar school.

Niet omdat ze onderwijs nodig hebben, maar omdat de ouders niet thuis kunnen blijven van hun werk.
Het is dus niet uit het belang voor het onderwijs voor het kind, maar omdat de volwassenen door moeten werken. Dat klinkt het dus als een veredelde opvang.

Edit dat is het ook niet, maar ik begrijp wel dat je moeder dat zo voelt omdat het simpelweg ook zo gebracht is in de persco

10 likes

Nou, wat ik gek vind, en correct me if I am wrong, is dat kinderen zelf niet erg ziek worden van het virus, maar het dus wel bij zich (kunnen) dragen en andere mensen kunnen besmetten. Bij mij op werk lopen best wel wat oudere docenten rond die dus wel (erg) ziek ervan kunnen worden en dat is hetgeen wat ik gek vind. Er wordt nu gedacht oh maar kinderen kunnen niet zo ziek etc etc. Maar er wordt niet gedacht aan de oudere docenten?

6 likes

Ja dat snap ik, maar dan zou je eerder zeggen; laat de oudere kwetsbare docenten thuis ( of als ik mij als docent echt kwetsbaar zou voelen zou ik mij dan ziek melden ofzo), in plaats van dat je miljoenen kinderen geen onderwijs meer geeft voor weet ik het hoeveel weken?
Ik begrijp ook dat er dan geen invallers meer zijn ( algeheel probleem natuurlijk) maar ik vind alle scholen sluiten om een paar kwetsbare docenten te beschermen echt wel heel rigoreus.

Ik vind het heel vervelend dat overal wordt gezegd Nederland doet niet genoeg blabla. Maar wal moeten we dan specifiek WEL doen volgens de experts? :woman_shrugging:

1 like

Nu is juist de tijd om te zeggen wat je denkt want hij kan je echt niet missen hoor :stuck_out_tongue:

3 likes

Wij weten ook nog niet of we verwacht worden morgen, maar ik denk het eigenlijk wel. Ik heb sowieso mijn laptop en notitieboek nog op werk liggen en die heb ik nodig voor thuiswerken. Nu kan ik die wel ophalen en dan thuis gaan werken, maar dan ben ik er toch? En er zijn ook maar heel weinig anderen morgen (denk op één hand te tellen).

Ja, dit dus, ik herken dat gevoel ook wel dus mooi uitgelegd. @anon89918470

Wilders is wel weer op dreef bij dat debat.

Ja dat is dan indd een goede oplossing, maar ook dat wordt niet aangedragen nu als maatregel. Dat als je in een kwetsbare groep valt, die op een school werkt, je je beter kan afmelden oid. Denk dat die mensen nu wel de plicht voelen om hun werk te komen doen

1 like

Heb het even opnieuw geluisterd en het wordt inderdaad wat onhandig gebracht. Maargoed, dan alsnog; ook al wordt het zo gebracht wil je toch niet alsnog dat de scholen worden gesloten?

Hoger onderwijs wordt nu toch gevraagd alles op afstand te doen begrijp ik uit die kamerbrief?

Ik heb nog niets vanuit mijn werk gehoord, dus ik acht de kans vrij groot dat wij gewoon moeten komen. Maar dat moeten we ook als er code rood is op een werkdag, dus in die zin weinig nieuws. Ben wel benieuwd of het rustig op straat gaat zijn (of juist niet) en hoe vaak ik vragen krijg of ik ’ gewoon moet werken’.

Ik doel ook op maatregelen voor de overige provincies!

Wow Fernando Gaviria heeft het ook. Zelfs de allerfitste mensen krijgen het.

Ik deed net de was en dacht waarom hoarden mensen geen wasmiddel… (als ze dan zo graag wat willen hoarden), als je ziek wordt wil je toch kunnen wassen… hoop niet dat ik jullie nu massaal op ideeen heb gebracht want mijn laatste beetje wasmiddel zit nu in de wasmachine dus wil morgen wel nog graag wasmiddel kunnen kopen🤪

19 likes

Ik ben aan de ene kant blij dat m’n (basis)school open blijft (want ik ben graag aan het werk) maar het gaat nergens meer over. Klassen zijn al half leeg, vanaf morgen moeten kinderen met elk kuchje en niesje naar huis. Onderwijs kan dus allemaal herhaald worden. Collega’s met klachten moeten ook thuis blijven en vervangers waren er sowieso al niet. Dus dat wordt samenvoegen (wat kan met halve groepen, maar kwalitatief onderwijs kun je vergeten) en kunst- en vliegwerk om (onbevoegde) mensen voor de groep te zetten (of uiteindelijk groepen naar huis) Het komt dus inderdaad neer op opvang. Maar het alternatief heeft ook nadelen! Wij hebben nog geen besmettingen in de stad of omgeving trouwens.

1 like

Edit: never mind, zie dat mijn topic nog niet geladen was en er al veel meer reacties waren haha

1 like

Ik kreeg een mailtje van mijn werk of we de apparatuur hebben om thuis te werken…
De grap is dat de apparatuur niet het probleem is, maar al onze dossiers zijn nog fysiek :joy: Weet niet wat ze daarop gaan bedenken.

2 likes

Mijn uni treft nu wel wat strengere maatregelen, ben ik blij om

In mijn geval liever wel maar dat is dus persoonlijk. Ik werk op een school waar dagelijks 4000 mensen rondlopen, in lokalen van ca 70 personen per 4 uur. Dan een nieuwe groep van 70 personen. Lang verhaal kort zie ik daar te veel mensen. Bovendien komen ze ook allemaal vanuit verschillende delen van het land want ik werk op een regionale school.

1 like