Die rijen zijn er ook omdat er maar een beperkt aantal klanten tegelijk de winkels in mag.
Bij hun ziekenhuis waren er toen (dinsdag) al 20 flessen gestolen… en één patiënt dus betrapt.
Bedoel je die voicememo? Vriendin van mij stuurde dat net ook door. 'k Blijf er ook wel sceptisch over hoor, ben nu gewoon aan het wachten op de resultaten van de veiligheidsraadbijeenkomst.
Ja klopt, dat weet ik. Maar zag er wel bizar uit want normaal gesproken is dat natuurlijk niet zo. Iedereen ook met een paraplu want het regende ook nog eens 
Awww vind het zo zielig voor mn vriend. Hij zou door vrienden dit weekend worden meegenomen naar de ardennen om te mountainbiken enzo, (zijn Vrijgezellenfeest) maar een paar van hun werken in de zorg en mogen door corona niet reizen. Dus nu is dat afgelast en gaan ze een dagje in NL doen. 
Inderdaad. Ik zit juist al dagen te hopen dat het onderwijs niet onderbroken gaat worden, vooral voor mijn eindexamenklassen, maar je hoopt hele groepen op in kleine ruimtes en dan wordt er gedaan of dat geen risico is. Het is misschien geen risico voor de leerlingen (of voor mij qua leeftijd) maar wel voor iedereen aan wie zij het kunnen verspreiden.
Ik hoor daarom bijv. in mijn omgeving geen leraar om zichzelf “zeiken” @Krabsalade, maar om wat ik nu zeg. Ik zie ook niet waar docenten de media zouden opzoeken om te zeuren dat ze niet gewaardeerd worden oid nu? Behalve in berichten hier over persoonlijke (via via) verhalen lees ik dat soort dingen nergens.
Nee, geen voicememo. Was een geschreven bericht/afbeelding.
In dwdd was een lerares
Niet echt aardig van je. Tuurlijk gaan er mensen dood. Maar hier klagen toch ook mensen dat ze niet meer naar een of ander concert kunnen ofzo?
Lekker irrelevant maarre waar haalt die gast de tijd vandaan 900 boeken te lezen over een onderwerp😂 laten we zeggen dat hij 20 was toen hij begon… dat is 36 boeken per jaar naast zijn werkzaamheden?
Wow mensen hebben toch het rest om verdrietig te zijn? Wat de reden ook mag zijn.
Ik denk niet zozeer dat er “geen risico” is, maar dat scholen sluiten een veel groter probleem veroorzaakt. Er kunnen dan heel veel mensen gewoon niet gaan werken, waaronder ook artsen bijvoorbeeld? En we hebben nou net geen overschot aan medisch personeel.
Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen “oh ik baal echt dat ik niet naar xxx kan gaan, maar vind het wel begrijpelijk hoor”-reacties zoals ze hier gepost worden en “aahhh, zo zielig voor mijn vriend dat hij niet in het buitenland kan mountainbiken en nu iets anders in NL gaat doen”.
Yes de dodere cavia is weer in de zaal
Oké, dat wist ik niet, maar dan blijft dus de vraag: probeert zij dezelfde boodschap/vraag over te brengen als ik net zei of betrok ze het alleen op zichzelf als “oppas” oid? Mag hopen niet het tweede…
Het was de mevrouw van deze tweet https://mobile.twitter.com/vdijkmichelle/status/1238121315049058312
Dus oordeel zelf
Dus een concert missen (maar dat wel snappen) En die artiest vast nog wel eens kan zien is ok. Maar een vrijgezellenfeest dat je maar 1x in je leven krijgt missen (en dat ik ook snap) is niet ok om erg te vinden?
Mag ik het sneu vinden voor hem dat het precies dit weekend zou zijn en nu niet doorgaat? Of moet je nu alles maar accepteren zonder emoties omdat er mensen doodgaan.
Ja, ik snap het dilemma en probleem helemaal, maar dat neemt het probleem niet weg. Als het virus zich blijft verspreiden dan zal er toch een kantelpunt komen dat het ophokken van grotere groepen een te groot probleem wordt. Zelf wil ik net zo min dat het ooit zo ver komt, en hoop ik oprecht dat mijn school niet sluit, maar er wordt door veel mensen echt gedaan alsof dat absoluut nooit zal gaan gebeuren.
Ik begrijp het deels wel van leraren (niet het “podium pakken”, maar voelen alsof het een opvang is omdat je geen normale lessen kunt geven vanwege extreem beperkte aanwezigheid) en deels ook vanuit de overheid dat mensen in bepaalde sectoren nu broodnodig zijn om hun werk te doen en hun kinderen niet thuis kunnen zitten…
Maarrrr, dan vraag ik me af of er is nagedacht over het toewijzen van kinderopvang (voor kdv en schoolgaande kinderen tot twaalf jaar) specifiek voor kinderen met ouders in de zorg/politie? Dus scholen dicht en per locatie aparte opvang toewijzen door gezonde docenten/kdv die zich daar vrijwillig voor aanmelden?
Ik vind het zo verdrietig dat het altijd een soort ‘strijd’ is tussen zorg en onderwijs. Laten we voor elkaar opkomen in plaats van elkaar een rot gevoel te geven.