Coronavirus

Dat had ik kunnen doen ja.

Ik denk ook niet dat het besluit van vandaag eeuwig blijft staan eerlijk gezegd. De situatie kan zich elke dag weer anders ontwikkelen en misschien moet er dan anders gehandeld worden. Maar voor nu is het denk ik “wat is nu het grootste probleem en wat kunnen we er nu aan doen”.

1 like

Komen die kinderen met positief geteste ouders serieus nog maar school of begrijp ik dat nou verkeerd😱

Voor mij zit het verschil in hoe het werd uitgedrukt.

Nee, de tip om te hamsteren zou geen onderdeel van de officiële berichtgeving zijn, maar juist van de schrijver van het bericht (die dan zogenaamd dicht bij de bron zit/extra informatie heeft). Het klonk een beetje à la “sla extra eten in nu het nog kan, want morgen komt er een officieel bericht dat voor paniek kan zorgen (en dan heb je alvast alles in huis)”. Maar goed, ik ga er ook van uit dat het vals was. M’n punt was dat het een erg overtuigend bericht was (en ik ben hier juist helemaal niet gevoelig voor). Dit soort berichten maken de mensen bang natuurlijk.

Doen! Vragen kan altijd en laat zien dat je betrokken bent.

Zelfs in Italië zijn de supermarkten nog open en bevoorraad, mensen moeten even nadenken.

5 likes

Oke gelukkig. Alsnog klote idd want wie zegt er dat ze toen niet besmettelijk waren… het is zon lastig dilemma he wat wijsheid is met de scholen…

Vraag ik me ook af maar denk niet dat dat daadwerkelijk te bewerkstelligen is.

Waarom? Ik lees hier ook dingen als Oh mijn vriend moet weekboodschappen doen, heb echt medelijden met hem.
Dat bericht kreeg toch ook geen zeikmeme?
Maar goed, soit. Schijnbaar was het echt héél egoistisch van me dat ik niet aan alle doden dacht en alleen maar aan mn eigen leven. Misschien moet ik ook mijn trouwerij maar afzeggen, hoe durf ik te gaan feesten terwijl er mensen doodgaan. :roll_eyes:

2 likes

Universiteiten en HBO’s: de rest van deze maand geen fysieke lessen meer
MBO: morgen gewoon lessen :upside_down_face:

8 likes

Ik krijg net mail van mijn werk (kinderopvang):

• Medewerkers die én verkouden zijn, én hoesten én koorts hebben blijven thuis.

Dit is toch tegen het advies van het RIVM in?

1 like

Raar dat uitgerekend zij wordt uitgenodigd… ze wordt in de opmerkingen op haar plek gezet, ook door mededocenten, en dan mag ze in DWDD komen

Wow ok. Dan mag niemand hier ook maar iets meer zeggen wat geen nieuws is maar je leven door corona persoonlijk raakt?
Er wordt hier zat gepost over dat mensen dingen gaan missen erdoor. Maar weet je, ik hou wel op.

4 likes

Ik werk ook in de de kinderopvang en zij worden gezien als zorginstelling.

Wij moeten bij hoesten en verkoudheid dus doorwerken tenzij we koorts hebben. Vond het ook enigzins verwarrend. Blijven leraren niet wel thuis bij verkoudheid?

Hoezo tegen het advies?

Je kunt ook corona bij je dragen als je alleen de verkoudheid/koorts o.i.d. hebt, maar dan moeten wij dus wel werken met o.a. baby’s van 10 weken.

Ik ga trouwens alles afsluiten. Lekker de rest van de avond televisie kijken. Morgen weer een dag.

1 like

Snap wat je bedoelt, maar omdat mensen hier ook dingen posten als Dan ga ik maar netflixen, want mag niet werken, tja dan had ik niet zo door dat het schijnbaar ongepast is. Maar wil dit topic niet verder bevuilen dus laten we ermee kappen.

In dit geval vind ik het onlogisch om het onderwijs op mbo’s dan wel nog voort te zetten, ook al is dat de wens van de overheid. Die studenten komen ook best vaak van ver voor hun opleiding en de NS etc gaat ook minder rijden in de spits. En het kinderopvangverhaal gaat voor deze doelgroep ook niet op.

7 likes