Jep dat denk ik ook, we zullen het zien
Ik las dat in Amerika Glossier zelf preventief beslist heeft om al hun winkels te sluiten + personeel gewoon door te betalen. Dat zie ik hier nog zo snel niet gebeuren 
Wat ik ook lastig vind, alles is open, zal toch straks naar een supermarkt moeten. Maar bijvoorbeeld mijn tennistrainingen gaan ook niet door, terwijl je dan nul contact hebt met mensen. Ik vind het maar lastig allemaal, net als anderen hier raak ik ook wel een beetje van slag.
Ik denk dat het niet vergelijkbaar is omdat ‘noodzakelijke plekken’ zoals supermarkten sowieso zo lang mogelijk open zullen blijven (kijk maar naar IT) terwijl plekken die voor het plezier zijn gewoon sneller het zekere voor het onzekere nemen.
Ik vind het heel lastig… wij hebben over 8 dagen een vakantie gepland en enerzijds denk ik zolang we nog mogen gaan waarom niet? Het eiland waar wij heen gaan heeft 0 besmettingen, alleen paar weken terug een verdacht geval die negatief testte. Dus wat dat betreft zit je daar “safer”. Maar anderzijds, wat als wij het dan juist meenemen? Vind het maar lastig. Maar goed we vliegen vanaf Eindhoven dus denk in dit tempo niet dat we over 8 dagen mogen gaan.
Ik snap je helemaal! Op dit moment voelen voor mij de korte termijn gevolgen (niet naar school, sport, uitjes, vrienden) op een of andere manier erger dan de langere termijn (tentamens, reizen, verre concerten). Kan die lange termijn veel meer in perspectief plaatsen. Oh dat komt wel goed of in worst case scenario’s denken. Maar voor nu zitten we midden in drie onwijs saaie weken waarin we weinig kunnen doen en dat vinden heel veel mensen, ondanks er wordt geroepen dat de overheid laks is en strenge maatregelen moet nemen, wel heel vervelend.
Ik snap de gedachte ook wel maar merk dat het in mijn hoofd nog een beetje een chaos blijft.
Jij verwoordt het precies zoals het voelt! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Iedereen maakte afgelopen weken grapjes van “zou best 2 weken in quarantaine willen”, maar nu het (deels) zo ver is, is het echt niet zo leuk haha
Ik ben nog maar een goed half uur aan het werk en het loopt al vol met telefoontjes van MKB horecaondernemers waar het afzeggingen regent
Lijkt mij zo vervelend als eigenaar zijnde! Blijkbaar zijn er heel veel mensen die ook niet meer in restaurants willen zitten nu. Heb zelf vanavond een etentje + verjaardag in een restaurant waar ik wel gewoon heen ga zolang ik mij goed blijf voelen…
Vind alle corona maatregelen eigenlijk zo surrealistisch aanvoelen. Net alsof we in een film leven ofzo.
Ik had het niet verwacht maar het is echt veel rustiger op straat, op het station en in de trein. Zo gek!
Dat zou ik het liefste doen, maar we vliegen al heel vroeg in de morgen dus ik denk dat we dat inderdaad niet op tijd gaan horen.
@Rosemary Dat klinkt positief!
@Suikerklontje Ja lastig hè. Je leest ook zoveel tegenstrijdige adviezen en het is erg onzeker omdat de maatregelen elke dag weer kunnen veranderen.
Ja inderdaad. Vind het echt bizar allemaal hoe het nu gaat. Hoop dat het over max twee maanden echt weer normaal is allemaal.
Dat interpreteer ik echt heel anders maar misschien mis ik een bepaalde nuance in het bericht doordat ik het bedrijf verder niet ken
Ik vind dat van die supermarkten echt zo schocking om te zien, die rijen. Echt waanzin. Ik moet eigenlijk ook booschappen doen maar als de snackbar open is ga ik die misschien wel supporten. Die hebben al een slecht jaar met overvallen etc, en nu corona. Die kunnen het wel gebruiken. En hopelijk heeft iedereen daarna z’n boodschappen in huis zodat ik morgen rustig kan gaan (zal wel niet).
Ah nee wat vreselijk naar! Alleen al die voedselvergiftiging aan boord (de hel!) en nu ok nog in quarantaine. Ik hoop heel hard dat je je gauw beter gaat voelen!
Vriend in Schotland zegt dat momenteel alles nog op is, events met 500+ mensen zijn gecanceld. Ik denk dat de kans groot is dat de situatie zich daar ook ontwikkeld zoals hier en dat musea enzo zeker zouden kunnen gaan sluiten
In principe zou ik mijn werk prima thuis kunnen doen, zonder enkel probleem… Mits ik in onze server kan inloggen. En technisch gezien kan dat prima, maar onze baas wil daar de centen niet aan uitgeven. Mega irritant want nu ben ik en mijn collega’s verplicht om in ieder geval afgewisseld op kantoor te komen, zodat er altijd iemand is die de programma’s op de server kan bijwerken en de materialen kan doorsturen waar nodig.
Ik vind dat eigenlijk best kut, want ik heb een vrij slechte gezondheid (al val ik niet in risicogroep gelukkig), en wil heel graag niet ziek worden (wie wel, haha). Maar goed hier zit ik achter mijn bureau met mijn goede gedrag. Wel kan ik af en toe stiekem forummen gelukkig 
O jongens I can’t. Die collega aan wie ik me van de week al kapot ergerde is nu schijnbaar in zijn eentje op kantoor. Hij zeikt dat de mail er te laat is uitgegaan en niemand hem heeft geappt dat we thuiswerken en dat hij nu saai in zijn eentje zit. Joejoe what about de maatregelen vanuit de overheid gewoon in de gaten houden en die volgen. Thuiswerken is bij ons al heel gebruikelijk dus wtf. Deze vent 
Scholen dicht
Opzich best prima oplossing, een soort rooster waarbij er elke dag 4 mensen op kantoor zijn ipv 40 hahaha. Dan kan iedereen 1x de komende weken
, zonder dat het gevaarlijk wordt
.
Deze man brengt met z’n onzin nog leuke ideeën naar voren