Coronavirus

Hoop wel dat Brabant dit weekend met de extra maatregelen komt en niet pas maandag. Word er stik nerveus van dus kom maar door met die maatregelen. Vrees dat we nog wel drie weken moeten thuiswerken. Ik zal mij houden aan de maatregelen maar frustrerend is het wel (maar kan het begrijpen). Denk dat ik tegen die tijd ben uitgevallen omdat ik zo vreselijk op mijn keukenstoel zit in combinatie met een kleine laptop.

Ik. Bij mij werd eergister nog gezegd dat we voortaan elke zondag open gaan. Nou ik ben benieuwd of dat nog doorgaat binnenkort

Ik moet vanmiddag werken, in een koffiezaak/lunchroom. Ben benieuwd of het druk gaat zijn of helemaal niet

Ik vertrek zo naar mijn werk en ben benieuwd hoe rustig het is op de weg. Ik heb wel sinds gisteren keelpijn en de kans dat het iets anders is dan corona, is groot. Maar toch zit het me niet lekker. Vriend is sinds vanochtend ook aan het kuchen/snotteren en heeft keelpijn. Gelukkig werkt hij al de hele week thuis.

Maar de UK mag wel nog naar de VS vliegen… zo lekker logisch van Trump :joy:

3 likes

Ik zou er inderdaad iets van zeggen! Op mijn werk hadden ze ook besloten dat we naar kantoor moesten komen, terwijl we juist werk doen wat we makkelijk thuis kunnen doen. Ik heb toen m’n zorgen met m’n manager gedeeld en toen is besloten dat we zelf mogen kiezen of we thuis werken of niet. Needless to say werkt vandaag iedereen thuis

9 likes

Maar echt he. Beetje basisschoolniveau “jullie moet ik niet, maar jij mag wel komen”.

2 likes

Ik werk in voor een grote gemeente in Noord Holland (geen Amsterdam) en wij hebben naar aanleiding van de persconferentie van gisteren bericht gekregen dat we tot 31 maart moeten thuiswerken.

Alhoewel ik dat snap vind ik het toch best wel ruk. Vind het wel fijn om te zien dat ze het zo serieus oppakken ondanks dat er in NH niet zoveel gevallen zijn.

Helaas zit ik met mijn manager opgescheept die de hele dag beneden achter de computer zit en dan mij via de camera’s in de gaten gaat houden. Vervolgens belt ze dan naar boven dat ik zus en zo anders moet doen in mijn verkoop :+1:

Bedrijf waar ik voor werk is Belgisch, in Belgie gaat de winkels in het weekend toch dicht? (Excuse moi als ik dat verkeerd heb gelezen)

2 likes

Hadden we iets anders van Trump verwacht? :sweat_smile:
image

7 likes

Ik werk in de retail en snap echt niet waarom ze zo’n halve maatregel nemen. Intussen blijft het druk in onze winkel en nu de scholen sluiten verwacht ik dat het er nog meer worden (tieners/mensen die het niet serieus nemen)…

1 like

Extra maatregelen voor Brabant komen pas na het weekend. Echt onhandig dat zoiets dan pas na het weekend komt, terwijl mensen juist na vandaag lekker vrij zijn.

4 likes

Zo dom om er lacherig om te doen, echt.

1 like

Ik zie al helemaal voor me hoe hij daar in zn knuisje zit te gniffelen :joy:

Echt stom dat we pas na het weekend extra maatregelen krijgen… dan ben je dus na de persconferentie van Marky zo weer 3-4 dagen verder. Beter nu ff extra strenge maatregelen en die dan maandag terugdraaien? Of zou niemand ze dan meer serieus nemen ofzo? Mensen zouden kunnen denken haha zie je wel, was niet nodig. Of juist hé we hebben geluisterd en nu gaat het beter dus minder streng. Yay, laten we ons ook maar aan de rest houden!

1 like

Maar zouden afspraken met klanten niet via de telefoon of skype kunnen?
Aan de ene kant snap ik je, aan de andere kant vind ik dat sommige werkgevers die ik om me heen zie niet echt flexibel daar mee omgaan en bijv. niet eens overwegen of gesprekken met klanten of andere werkzaamheden ook anders kunnen. (Misschien kan het inderdaad niet maar op veel plekken wordt een andere manier van werken niet eens overwogen.)

Om me heen merk ik vooral dat veel werkgevers hun personeel niet vertrouwen met thuiswerken en dat vind ik gewoon treurig.

Daarbij; als we nu niet luisteren komen er waarschijnlijk alleen nog maar heftigere maatregelen. Dat lijkt me voor geen enkele werkgever gunstig.

Het nemen van deze verantwoordelijkheid hoort nu eenmaal bij het werkgeverschap. Daar zullen doorgaans veel voordelen aan zitten en nu een nadeel/verantwoordelijkheid.

7 likes

Mijn vriend en ik wonen in NB en vertrekken maandag voor vier dagen naar Schotland. Het reisadvies is groen en tot nu toe zijn er geen maatregelen omtrent vliegen enz. We hebben het hotel en de reis los van elkaar geboekt, dus niet via een bureau. We krijgen daarom waarschijnlijk geen geld terug. Ik vind het echt lastig. Als de omstandigheden zo blijven denk ik: we gaan gewoon. Aan de andere kant: stel dat er terwijl we in Schotland zijn wel hardere maatregelen worden getroffen en we niet terug mogen vliegen… Of dat ze in het Verenigd Koninkrijk ook horeca, musea en winkels gaan sluiten.

Wat doen anderen die de komende dagen naar het buitenland gaan?

1 like

Ik werk in de paramedische zorg op verschillende scholen. Heb letterlijk nog niets van mijn werkgever gehoord over eventuele maatregelen. Nouja, op 1 maart een Slack bericht dat je goed je handen moet wassen en in je elleboog moet hoesten en niezen. That’s it…
Echt slechte berichtgeving…

1 like

Wel officieel bevestigd, motie is vannacht aangenomen (zie eerder bericht van mij), was net ook op NOS journaal.

Wow haha dochter van m’n vriend had één keer gehoest in de klas en die is naar huis gestuurd.:woozy_face: Vind het zo surrealistisch allemaal dit.:open_mouth:

3 likes

Als ik je verhaal zo lees zou ik misschien kijken of je kunt wachten op die extra maatregelen voor Brabant, maar weet niet of je dat op tijd hoort?